دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254222795
تاریخ : 23 اسفند 1398
کلیه برنامه‌ های فرهنگی هنری تا پایان سال تعطیل شدند پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و باتوجه به ادامه شرایط انتقال بیماری کرونا، تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا پایان سال تعطیل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

«پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به علت استمرار شرایط انتقال بیماری در کشور، بدینوسیله اعلام می‌شود با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید صنوف مرتبط، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا پایان سال ادامه دارد.

همچنین طبق تصمیم سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری کلیه شوراهای پروانه ساخت تا اطلاع ثانوی تعطیل و پروانه ساختی برای آثار سینمایی و غیرسینمایی صادر نخواهد شد. ضمن اینکه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» نیز تشکیل شده است.»

شایان ذکر است، روند این تعطیلی در جهت حفظ سلامت شهروندان است که با شیوع بیماری کرونا تصمیم به تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری گرفته شد. این تعطیلی‌ها تا زمان برطرف شدن خطر انتقال این بیماری ادامه خواهد داشت که در صورت لزوم نهادهای مربوطه طی اطلاعیه‌های رسمی آن‌را اعلام خواهند کرد.

ازآنجا که این بیماری به سرعت قابل انتقال است و همین مسئله مهار آن‌را کمی مشکل کرده است، لذا تمام برنامه‌های جمعی که مستلزم حضور افراد است، لغو شده و بسیاری از نهادها فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سه نوبت با اطلاعیه‌هایی تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی را اطلاع‌رسانی کرده بود.