دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254222768
تاریخ : 22 اسفند 1398
مدرسه رادیویی هم راه‌اندازی شد پس از پخش برنامه‌های آموزشی و مکمل درسی شبکه آموزش و شبکه چهار، رادیو نیز اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مکمل درسی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و سایر مراکز علمی و آموزشی را در پی داشت. این تصمیم در جهت حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوه بیشتر بیماری کرونا اتخاذ شد. در این بین، بسیاری از خانواده‌ها نگران وض تحصیلی فرزندان خود بودند.

به‌همین منظور شبکه آموزش اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مکمل آموزشی کرده و مدرسه تلوزیونی را تشکیل داد. پس از تداوم تعطیلی مدارس، شبکه چهار صدا و سیمای نیز در کنار شبکه آموزش اقدام به پخش بخشی از دروس دانش‌آموزان در مقاطع مختلف کرد. این طرح با استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان مواجه شد.

از این‌رو، رادیو نیز اقدام به تولید و پخش دروس دانش‌آموزان کرده است. شایان ذکر است، رادیو فرهنگ در راستای طرح سلامت دانش آموزان ‌یاری رسانی به نظام آموزشی برای آموزش دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی جدول پخش برنامه های خود را تغییر داد.

برهمین اساس برنامه کلاس های آموزش رادیویی پایه دهم و یازدهم این رشته ها به شرح زیر است:

علاقه مندان می توانند این برنامه ها را در رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.