دسته : فرهنگ و هنر
شماره : 13254222753
تاریخ : 21 اسفند 1398
بعد از شکست کرونا سفرهای مفرحی در راه است وزیر میراث فرهنگی: پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شان ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط انگیز فراهم خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به نقل از روابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از اعلام تعطیلی محوطه های تاریخی، موزه‌ها و نوروزگاه‌ها در نوروز ۹۹، در بیانیه‌ای مردم را به سفر نرفتن و ماندن در خانه برای مقابله با کرونا دعوت کرد.

در پی انتشار ویروس جدید کرونا که با نام علمی کووید_19 شناخته می‌شود در راستای حفظ سلامتی هم‌وطنان و جلوگیری از شیوع روزافزون این ویروس، کلیه امکان تفریحی، فرهنگی و علمی فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورند و از مردم خواسته شد تا با در خانه ماندن، به ریشه‌کن کردن این بیماری در خانه بمانند و از ترددخای غیرضروری اجتناب کنند. 

وزیر گردشگری و صنایع دستی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای سفر نرفتن و در خانه ماندن جهت مقابله با کرونا، از تمهیدات ویژه سفر برای هموطنان بعد از فروکش کردن شیوع این بیماری خبر داد.

در بیانیه علی اصغر مونسان آمده است: «بی‌تردید مهم ترین انگیزه سفر و گردشگری کمک به ارتقاء سلامت جسمی و روحی انسانها است و در جایی که احساس خطر و ناامنی وجود دارد خودبه‌خود موضوع سفر تحت الشعاع قرار می‌گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به صورت مقطعی شده تا سلامت جوامع حفظ شود.

اینجانب به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن قدردانی از همراهی روز افزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می‌خواهم با خودداری از سفر، نوروز ۹۹ را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری کنند. بی تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شان ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط انگیز فراهم خواهیم کرد.»