دسته : فناوری
شماره : 13254222749
تاریخ : 21 اسفند 1398
ادعای بزرگ شرکت داروسازی در صداوسیما؛ داروی کرونا را ساختیم! سهام این شرکت درحالی که طی سه روز گذشته با 15 درصد افت مواجه شده بود، امروز باتوجه به خبر پخش شده 5 درصد رشد داشته است

دانشمندان و پژوهشگران سراسر جهان با فعالیت شبانه روزی در تلاش هستند تا راهی برای کنترل و یا درمان ویروس مرگبار کرونا پیدا کنند، اما هنوز هیچ خبری مبنی بر تولید دارو یا واکسن برای این بیماری از رسانه های دنیا مخابره نشده است. این درحالی است که شب گذشته یکی از شرکت های داروسازی ایران در صداوسیما خبر از تولید داروی کنترل و درمان کرونا داد، شیوع ویروس کرونا در ایران طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بیش از 8 هزار نفر را مبتلا و 291 نفر را به کام مرگ کشانده است.

شرکت داروسازی "ابوریحان" شب گذشته در خبر 20:30 شبکه دو سیما مدعی شد که تا آغاز سال 99 داروی این بیماری را ارائه خواهد داد، این ادعا از سوی شرکت ابوریحان درحالی مطرح می شود که دانشمندان سراسر جهان تولید داروی این بیماری را پروسه ای زمانبر و نیازمند 7 ماه تا یکسال آزمایش و تحقیق می دانند.

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان در این باره گفت :

داروی هیدروکسی کلروکین هم ماده موثر است و قرص آن در کشور تولید می شود، شرکت ما با همکاری شرکت "توفیق دارو" سه نمونه از داروهای این حوزه را فرموله می کنیم و در آینده ای نزدیک این داروها وارد بازار کشور خواهند شد.

نورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار 20:30 که آیا این دارو برای کنترل کرونا هم موثر است؟ گفت: بله، داروی مذکور بیماری کرونا را هم کنترل و درمان می کند، امیدواریم در فروردین یا اردیبهشت سال آینده داروها را به بازار عرضه کنیم.

درحال حاضر هیچ مرجع رسمی تولید این داروها را تائید نکرده و فقط خبر از دستیابی به آن توسط دانشمندان ایرانی در صداوسیما پخش شده است، گفتنی است شرکت داروسازی ابوریحان از جمله شرکت های پذیرفته شده در بورس ایران می باشد. سهام این شرکت درحالی که طی سه روز گذشته با 15 درصد افت مواجه شده بود، امروز باتوجه به خبر پخش شده 5 درصد رشد داشته است. البته شیوع کرونا در ایران سهام بسیاری از شرکت های داروسازی را با افزایش قیمت مواجه کرد.