دسته : بین الملل
شماره : 13254222739
تاریخ : 21 اسفند 1398
پیروزی مهم جو بایدن در میشیگان نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات ها در روز سه شنبه، بیانگر پیشتازی جو بایدن، معاون رییس پیشین جمهوری آمریکا در ایالت های میشیگان، میسوری و میسیسیپی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات ها در روز سه شنبه، بیانگر پیشتازی جو بایدن، معاون رییس پیشین جمهوری آمریکا در ایالت های میشیگان، میسوری و میسیسیپی است.

 بایدن مشغول رقابت با سناتور برنی سندرز برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.برنی سندرز برای پیروزی در میشیگان تلاش زیادی کرده بود و پیروزی بایدن در ایالت بزرگ ترین ناکامی  سندرز در رقابت های سه شنبه است.

در ادامه رقابت های درون حزبی دموکرات ها هواداران این حزب در شش ایالت میشیگان، میسیسیپی، میسوری، داکوتای شمالی، آیداهو و واشنگتن سه شنبه دهم مارس در انتخابات مقدماتی برای برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری این حزب شرکت کردند.

تاکنون رقابت های درون حزبی در ۱۸ ایالت آمریکا برگزار شده و بایدن پیشتاز است.با حذف بیشتر داوطلبان در هفته های گذشته، رقابت اصلی میان  بایدن و برنی سندرز، سناتور چپ گراست.

همزمان، برنی سندرز و جو بایدن اعلام کرده اند که برنامه های انتخاباتی سه شنبه شب خود را به خاطر نگرانی از انتشار ویروس کرونا لغو کرده اند.آنها قرار بود پس از برگزاری رقابت های درون حزبی امروز، در دو گردهمایی جداگانه و درجمع هواداران خود در شهر کلیولند ایالت اوهایو سخنرانی کنند.

از سوی دیگر، اعلام شده است که مناظره تلویزیونی میان نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات که قرار است یکشنبه در آریزونا برگزار شود، بدون بیننده برگزار خواهد شد.شبکه سی ان ان که برگزارکننده این مناظره است می گوید نگرانی از شیوع ویروس کرونا علت حذف تماشاگران از این مناظره است.