دسته : بین الملل
شماره : 13254222718
تاریخ : 20 اسفند 1398
خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شد روند خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،ارتش آمریکا روز گذشته اعلام داشت که روند خروج تدریجی نیروهای این کشور از افغانستان آغاز شده است.

سانی لگت،سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان،گفت که در مدت چهار ماه و نیم، تعداد نیروهای ایالات متحده از ۱۳ هزار نفر به ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

مقام دیگر آمریکایی که نامش فاش نشده نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که صدها تن از نیروهای این کشور بر اساس برنامه قبلی در حال ترک افغانستان هستند و نیروی دیگری جایگزین آنان نخواهد شد.

در حال حاضر۱۳ هزار نظامی آمریکایی در خاک افغانستان مستقر می باشند و بر اساس توافق صلح با طالبان قرار است این نیروها به صورت تدریجی از افغانستان خارج شوند.

قابل ذکر است که آمریکا روز ۱۰ اسفند در دوحه، پایتخت قطر، قرارداد صلح با طالبان امضا کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با درگیری محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله همزمان شده است و هر دوی آنان که خود را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان می‌دانند بعد از ظهر دوشنبه دو مراسم جداگانه ادای سوگند برگزار کردند.

ترامپ در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت احتمال سرنگونی دولت مورد حمایت غرب در افغانستان توسط طالبان بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور وجود دارد.

وظیفه نیروهای ناتو به فرماندهی آمریکا علاوه بر آموزش و کمک به نیروهای دولتی افغانستان، اجرای عملیات ضد تروریستی با هدف تقویت دولت مرکزی و جلوگیری از فعالیت مجدد القاعده در این کشور است.