دسته : سلامت
شماره : 13254222710
تاریخ : 19 اسفند 1398
بایدها و نبایدهای روزهای کرونایی مصرف زیاد شیرینی، اضافه وزن ،کمبود آب بدن ، استرس و ...از جمله مواردی هستند که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، متخصصان علوم پزشکی مصرف زیاد شیرینی، اضافه وزن، کمبود آب بدن، استرس، مصرف غذاهای چرب، آلودگی هوا، استعمال دخانیات و کمبود روی را ۸ عامل اصلی تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن ذکر کردند.

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن، تغذیه درست و متناسب است. این برنامه غذایی باید به‌گونه‌ای باشد که ویتامین‌های A, D,C,E, B6 و عنصر روی که معروف به نام انگلیسی خود یعنی زینک است، در خود داشته باشد. این ویتامین‌ها و املاح معدنی علاوه‌بر پرهیز از خوردن شکر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

درصورتی‌که آزمایش‌ها نشان دهد هر کدام از این ویتامین‌ها یا املاح در بدن فرد از میزان استاندارد آن کمتر است، فرد باید تحت نظر متخصص تغذیه از مکمل‌های غذایی استفاده کند. در این روزهای که خطر احتمال به ویروس کرونا بسیار زیاد است، افراد باید به تقویت سیستم ایمنی بدن خود اهمیت بیشتری دهند.

همچنین از تماس با وسایل یا اماکنی که بیشترین میزان باکتری و ویروس را دارند باید پرهیز کرد. در حقیقت، باید از محل تجمع ویروس‌ها و باکتری‌ها دوری کرد. برخی از وسایلی که ممکن است حتی به ذهن نرسد، بهشتی است برای این موجودات میکروسکوپی.

برخی از آلوده‌ترین وسایلی که اغلب افراد آن‌ها را استفاده می‌کنند عبارتند از:

همچنین پول چه به صورت اسکناس و چه به شکل سکه، یکی از آلوده‌ترین وسایلی است که تقریباً هر روزه ممکن است به آن دست بزنیم. لذا بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا ویروس در کلان شهر تهران، باید روزانه چندین بار این وسایل را ضدعفونی کنیم. در عین حال به هیچ عنوان از وسایل شخصی دیگران نیز استفاده نکرد.

همانطور که بارها از طریق رسانه‌های مختلف اعلام شده است، پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا که با نام کووید_19 شناخته می‌شود، تنها راه مقابله با انتشار و انتقال آن است.