دسته : فناوری
شماره : 13254222703
تاریخ : 19 اسفند 1398
استخراج بیت کوین در یک نیروگاه گازی برق نیروگاه مذکور و شریک تجاری اش یعنی شرکت اطلس هولدینگ ، اقدام خود را به سود نیروگاه تولید برق و مردم منطقه می دانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از انگجت، نیروگاه های برقی که از گاز طبیعی برای تولید استفاده می کنند دارای مازاد انرژی هستند، این مازاد انرژی قابلیت ارسال به شبکه توزیع برق را ندارد و باعث به هدر رفتن گاز طبیعی می شود. اما شنیده می شود که در یک نیروگاه تولید برق واقع در ایالت نیویورک استفاده درستی از انرژی مازاد به عمل می آید، این نیروگاه مازاد انرژی خود را برای استخراج ارزهای دیجیتالی صرف می کند.

این شرکت که با نام"Greenidge  Generation" فعالیت می کند اعلام داشت که انرژی مازاد را برای استخراج بیت کوین به کار می گیرد، به گفته این شرکت حدود 7 هزار سیستم استخراج ارز دیجیتالی روزانه 5.5 بیت کوین را استخراج می کنند.


نیروگاه مذکور و شریک تجاری اش یعنی شرکت اطلس هولدینگ ، اقدام خود را به سود نیروگاه تولید برق و مردم منطقه می دانند و ادعا دارند که استخراج بیت کوین باعث سودآوری بیشتر نیروگاه و کمک به ایجاد مشاغل بیشتر می شود

. البته با تمام این منافع محدودیت هایی نیز برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد، استخراج ارز دیجیتال با گاز طبیعی امکان پذیر می باشد اما در سیستم هایی که از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کنند می توان مازاد انرژی را ذخیره کرد. در طرف دیگر بحث اجرای چنین پروژه دشواری در بلند مدت مطرح می شود که چالش بزرگی برای شرکت ها به شمار می آید.