دسته : سلامت
شماره : 13254222691
تاریخ : 18 اسفند 1398
سفر کردن در این شرایط بار مضاعفی است بر دوش کادر درمانی وزیر بهداشت: از عزیزان تقاضا می‌کنم ما را همراهی کنند، اینقدر اجازه ندهند که به عنوان وزیر از مردم تقاضا و تمنا و خواهش کنم و اینقدر گوش ندهند تا دوستان تصمیمات تند و تیز برای اعمال محدودیت‌ها در ترددها یا موارد دیگر تصمیم بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، در جلسه تشکیل شده ستاد ملی مبارزه با کرونا حسن روحانی، رئیس جمهور نیز حضور داشت. این جلسه در پی شیوع تصاعدی بیماری کرونا تشکیل شده بود.

در پایان جلسه سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت دوازدهم، ضمن اشاره به اینکه مردم پیام‌های وزارت بهداشت را جدی نمی‌گیرند خطاب به مسئولان و مردم افزود: وزیر کشور، مسئول پیگیری مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی مرتبط با بحران کرونا شدند. چون دلیل ندارد، وزیر بهداشت بخواهد هم اعلام کند، هم اعمال کند.

او با اشاره به این مطلب که وظیفه اصلی کارکنان وزارت بهداشت،  اعلام استانداردها و پروتکل‌ها است اعلام داشت:  اعمال استانداردهای اعلام شده از سوی وازت بهداشت قطعاً در توان و قدرت این وزارت‌خانه نیست.

نمکی با عنوان این مطلب که کار اصلی وزارت بهداشت پرداختن به مسائل و مشکلات بسیار حاد است که گرفتار آنها هستیم، ادامه داد: عزیزان دیگر به بقیه امور بپردازند، تا وزارت بهداشت اینقدر گرفتار کارهای جنبی نشود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این مطلب که مسئولان بارها و بارها از مردم تقاضا کرده‌اند که کار را برای مسئولان به‌ویژه کادر درمان و سایر افراد جامعه سخت‌تر از شرایط کنونی نکنند، افزود: باز هم از عزیزان تقاضا می‌کنم ما را همراهی کنند، اینقدر اجازه ندهند که به عنوان وزیر از مردم تقاضا و تمنا و خواهش کنم و اینقدر گوش ندهند تا دوستان تصمیمات تند و تیز برای اعمال محدودیت‌ها در ترددها یا موارد دیگر تصمیم بگیرند.

نمکی ضمن ابراز گله‌مندی خود از کسانی که روزهای گذشته به‌خصوص روز گذشته سفرهای خودشان را شروع کردند، ابراز داشت: ما در شرایط بسیار سختی به هموطنان خدمات می‌دهیم. کادر درمانی با بیشترین مشکلات، شبانه روز در حال خدمت هستند و متأسفانه هموطنان عزیز ما با عدم شنیدن پیام‌ها و توصیه‌های ما، هم بر خودشان و همکاران ما کار را سخت‌تر می‌کنند. این اولین گلایه شدید بنده از کسانی است که روز گذشته سفرهای خودشان را شروع کردند.

گفتنی است جهت جلوگیری از تشدید شیوع کرونا که با نام علمی کووید_19 شناخته می‌شود، بیشتر مراکز علمی و فرهنگی و همچنین مراکز تفریحی تعطیل شده و آغاز فعالیت خود را به بعد از سپری شدن خطز انتقال بیماری کرونا موکول کردند. در این بین مسئولان از مردم خواستند تا در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری جداً خودداری کنند. با این‌حال، علی‌رغم تمام اخطارها و هشدارهایی که از سوی مسئولان گوشزد می‌شد، برخی از هموطنان اقدام به سفر کردند.