دسته : بین الملل
شماره : 13254222199
تاریخ : 20 بهمن 1398
توافق فتح و حماس مقدمه اتحاد تمامی فلسطینی هاست در پی سفر دو تن از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح به نوار غزه، مقدمات توافق حماس و فتح و مذاکره با تمامی گروه های فلسطینی فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از الشرق الاوسط، در پی  سفر اسماعیل جبر و روحی مفتوح دو عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به نوار غزه، دو جنبش فتح و حماس به توافق رسیدند تا نشستی مشترک و فراگیر با حضور تمامی گروههای فلسطینی برگزار کنند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در این خصوص اعلام کرد: بین حماس و فتح توافقی برای برگزاری نشست پنج جانبه صورت گرفته است. امیدواریم این توافق پیش زمینه سفر هیئت سازمان آزادی بخش فلسطین به نوار غزه و مذاکره برای ا یجاد  وحدت  ملی شود.

تنش های موجود میان فتح و حماس با سفر هیئت فتح به غزه از بین رفته و حالا زمینه سفر محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین به نوار غزه فراهم شده است.

تماس تلفنی اسماعیل هنیه رئیس دفترسیاسی حماس با محمود عباس رئیس دولت فلسطین هم تاثیر زیادی در بروز این تحولات  داشت. اسماعیل هنیه در این تماس خواستار فراموش کردن و کنار گذاشتن تمامی اختلافات، ملاقات فوری تمامی گروه های فلسطینی و همبستگی کامل برای  مقابله با طرح معامله قرن آمریکا شد.

در همین رابطه ایاد نصر سخنگوی فتح گفت: اعضای فتح  با هدف از بین بردن موانع ورود هیئت ساف به غزه راهی آنجا شدند. برای برگزاری نشست  بین حماس و دیگر گروه های فلسطینی، مقدماتی وجود دارد.

همه ماها باید برای وحدت تمامی فلسطینی ها و پایان دادن به اختلافات بکوشیم تا همگی یک صدا و یک پارچه با طرح به اصطلاح صلح آمریکا مقابله کنیم.