دسته : سیاست
شماره : 13254221555
تاریخ : 13 دي 1398
لحظه به لحظه با اتفاقات بعد از شهید شدن سردار قاسم سلیمانی انتفاقات حال روز کشور و جهان نسبت به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را با ما دنبال نمایید

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.انتفاقات حال روز کشور و جهان نسبت به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را با ما دننبال نمایید.

«کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا:

سردارسلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟

توجیه ارائه‌شده برای این ترور، "جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها" بوده است. یک دلیل که ما عموماً مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.

پنتاگون: به دستور ترامپ سردار سلیمانی را ترور کردیم

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته ارتش این کشور به دستور ترامپ به کاروان سردار سلیمانی حمله کرده است.

برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی

کیوان سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت غرور آفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان برگزار می شود.

در پی ترور سردار حاج قاسم سلیمانی توسط بالگردهای آمریکایی، ترامپ عکسی از پرچم آمریکا را در توئیترش منتشر کرد.

لحظه به لحظه با انتفاقات بعد از شهید شدن سردار قاسم سلیمانی

استفان والت

استفان والت

فقط تصور کنید ما چه واکنشی نشان می دادیم اگر دشمنی، یک عضو ستاد مشترک، یک معاون وزیر امور خارجه یا مدیر اطلاعات ملی را ترور می کرد.

آماده باش سامانه‌های پاتریوت آمریکا در بحرین درپی ترور سردار سلیمانی

۲ منبع از وزارت دفاع آمریکا به خبرنگار نیوزویک گفته‌اند سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت در بحرین به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

نتانیاهو سفرش به یونان را نیمه‌تمام می‌گذارد

 در پی ترور حاج سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفرش به یونان را نیمه‌کاره رها کرده و به فلسطین اشغالی بازخواهد گشت.

افزایش ۴ درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش ۴ درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی

منابع آگاه عراقی اعلام کردند در پی ترور سردار سلیمانی سفارت آمریکا از تمامی کارکنان آمریکایی خود خواسته فورا عراق را ترک کنند.

نیوزویک از قول منابعی در پنتاگون مدعی شد که عملیات ترور فرماندهان ارشد محور مقاومت با پهپاد انجام گرفته و ترامپ شخصا بر آن نظارت داشته است.

واکنش جو بایدن به ترور سردار سلیمانی:

بیانیه دولت ترامپ می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملات آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.

شهید ابومهدی المهندس: سرباز حاج قاسم هستم

«ابومهدی المهندس» از فرماندهان الحشدالشعبی عراق که افتخار می‌کرد سرباز حاج قاسم سلیمانی باشد همراه با فرمانده‌ خود به شهادت رسید.

تصویری از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

تصویری از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

ظریف: ترور ژنرال سلیمانی به عنوان مؤثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و همکارانش بسیار خطرناک و تشدید [رفتارهای] احمقانه است. آمریکا مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه خود را بر عهده دارد

سرلشکر محسن رضایی: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

بیانیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص ترور سردار حاج قاسم سلیمانی:

تمامی ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهیم بست.

بازتاب جهانی خبر شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های بین‌المللی

بلومبرگ: فرمانده ارشد ایرانی در حمله هوایی ایالات متحده به دستور ترامپ کشته شد، این اتفاق خطر درگیری فزاینده با جمهوری اسلامی را تشدید می‌کند

شبکه العربیه: تلویزیون رسمی عراق از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران و دستیار او ابومهدی المهندس فرمانده خبر داده است.

فرانس ۲۴: اوایل روز جمعه ، یک فروند موشک با حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد به کاروان حشدالشعبی، فرمانده نیروی قدس سپاه را هدف قرار داد.

واشنگتن پست: درگذشت قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان نظامی ایران، به طور حتم باعث افزایش تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران می‌شود.

ایندیپندنت: یکی از خبرنگاران واشینگتن‌پست در عراق به نقل از منابع خود گزارش داده که مقامات حشدالشعبی و همراهان آنها در جریان حمله پهپادی به خودروهای‌شان در حال خروج از  فرودگاه بغداد کشته شده‌اند. به نظر می‌رسد پس از دوره‌ای از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس در بهار و تابستان امسال در نتیجه عمیق‌تر شدن بحران بین ایران و آمریکا، اکنون کانون تنش‌ها به عراق منتقل شده است. مقامات عراقی همواره از تهران و واشینگتن خواسته‌اند که این کشور را به صحنه جنگ‌های نیابتی تبدیل نکنند

نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس

انتقام خون سردار سلیمانی را از استکبار جهانی می‌گیریم.

دبیرکل جنبش نجباء عراق

آمریکا مرتکب حماقتی شد که بابت آن پشیمان خواهد شد.

نانسی پلوسی رئیس کنگره آمریکا

اقدام امشب خطر خشونت ها را افزایش داد. ایالات متحده و جهان تحمل یک جنگ و خشونت بی بازگشت ندارند.

سناتور اد مارکی دموکرات

کنگره تنها نهادی است که می‌تواند مجوز فعالیت نظامی صادر کند. ما نمی‌توانیم و نباید وارد جنگ با ایران شویم.

آذرخش کبود (بلو لایتنینگ)

آمریکا نام عملیات بامداد امروز خود در نزدیکی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، آذرخش کبود (بلو لایتنینگ) نام گذاشته است. آذرخش کبود قبلا نام یک بازی رایانه ای بود که در آن باید ژنرال دریکو با حمله هوائی کشته می شد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا

ترامپ بدون اجازه مجلس اقدام به ترور شهید سلیمانی کرد. جنگ با ایران نمی‌خواهیم.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد مراسم تشییع پیکر شهیدان جان‌باخته در حمله هوایی آمریکا در بغداد شنبه برگزار می‌شود.

کارشناس بی‌بی‌سی

ترامپ برای منافع انتخاباتی‌اش این حمله را انجام داد نه برای منافع استراتژیک آمریکا

چهار ترند جهانی پس از اقدام تروریستی آمریکا و شهادت سردار قاسم سلیمانی

چهار ترند جهانی پس از اقدام تروریستی آمریکا و شهادت سردار قاسم سلیمانی

سناتور استرالیایی «جوردون استیل‌جان» در واکنش به ترور سردار سلیمانی: حمله آمریکا به ایران، به مثابه اعلان یک‌طرفه جنگ است.

آیت‌الله جنتی: بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن حاج سردار قاسم سلیمانی بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

عضو دومای روسیه: آمریکا خود را برای تبعات ترور سردار قاسم سلیمانی آماده کند

دولت استرالیا در نشستی فوری خواهان بررسی خروج نیروهایش از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج‌فارس شد.

محمدعلی ابطحی عضو جامعه روحانیون مبارز: حاج قاسم سلیمانی مظهر عزت و شرف ایران بود.

جزئیات شهادت سردار سلیمانی از زبان مسجدی، سفیر ایران در عراق

سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند.

حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماما به شهادت رسیدند.

در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود. 

سفیر ایران در عراق در رابطه با واکنش عراقی ها به خبر شهادت «سردار سلیمانی»، گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه زمانی که خبر حدود ۲ و نیم یا ۳ بامداد منعکس شد مقامات و مسئولان عراقی و شخصیت ها در حال تماس با ما بودند و می خواستند به سفارت ایران بیایند که من خواهش کردم اجازه دهند کارهای ما برای انتقال پیکر انجام شود.

واکنش روحانی به ترور سردار سلیمانی

بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد:

بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی: ملت ایران از خون فرزندان قهرمان خود نخواهد گذشت

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل: ۱۳ دی‌ماه آغاز پایان حضور آمریکایی‌ها در غرب آسیاست

ولایتی: آمریکا و مزدورانش عواقب این جنایت تروریستی را خواهند پرداخت

جنگنده‌های ارتش به پرواز درآمدند

هم اکنون چند جنگنده F14 ارتش عملیات گشت زنی در نوار غربی کشور را آغاز کردند.

سردار غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا

دنیا امروز به «قاسم سلیمانی» به عنوان یک اعجوبه نگاه می‌کند، ما در کشور ده‌ها «قاسم سلیمانی» آماده‌تر داریم.

سناتور «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه: گرفتن انتقام [ترور سردار سلیمانی توسط ایران] چندان طول نمی‌کشد

سناتور برنی سندرز

تنش‌زایی خطرناک ترامپ، ما را به جنگ ویرانگر دیگری در خاورمیانه نزدیکتر کرده است که می‌تواند به بهای جان‌های بی‌شمار و تریلیون‌ها دلار هزینه تمام شود.

شایعات در خصوص شهادت شیخ نعیم قاسم و بازداشت سران مقاومت در عراق کذب است.

نشریه فوکوس آلمان : شهرت سلیمانی افسانه‌ای بود

نشریه فوکوس آلمان : شهرت سلیمانی افسانه‌ای بود

نشریه فوکوس آلمان درباره ترور قهرمان مبارزه با تروریسم: قاسم سلیمانی، استراتژیست اصلی مبارزه با (گروه تروریستی) داعش بود.

توئیت "نجاح محمدعلی" کارشناس عراقی

"سیدعباس موسوی" شهید شد و "سیدحسن نصرالله" آمد، "سیدحسین حوثی" شهید شد و "عبدالملک حوثی" آمد و حاج قاسم و ابومهدی شهید شدند که سخت‌تر از آن ها خواهند آمد.

واکنش دوباره حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی به اقدام تروریستی آمریکا: ‏پس از او (سردار سلیمانی) خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد.

الیزابت وارن، ‌نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

ترور قاسم سلیمانی، احتمال مرگ بیشتر و درگیری جدید در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. اولویت ما باید پرهیز از جنگ گرانقیمت دیگر باشد.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه اسالم با پوشش متفاوت و سلاح به دوش در نماز جمعه امروز

پدیده ترامپ بی شک یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان (عج)  است.

خود ترامپ هم نمی داند با این اقدامات احمقانه ،چه خدمتی به اسلام و محور مقاومت می کند و آمریکا و اسرائیل را به سمت نابودی پیش می برد.

هر کس از امروز در کشور حرفی از صحبت و مذاکره با آمریکا بزند و یا با آمریکا و واسطه های  آنها بر سر یک میز بنشیند، در هر لباس ، مقام ، شغل و کسوتی که باشد ذره ای شرف ندارد.

افت ارزش دلار آمریکا به کمترین رقم طی ۲ ماه گذشته در پی ترور سردار قاسم سلیمانی

ارزش دلار آمریکا پس از خبر شهادت سردار سلیمانی ۰.۴ درصد در برابر ین ژاپن کاهش یافت و به پایین ترین رقم طی دو ماه گذشته رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در آسیا پاسیفیک گفت:« امروز تازه روز سوم از سال جدید است و یک بحران ژئوپلیتیکی بر سر راه سرمایه گذاران قرار گرفته است. چطور ممکن است ایرانی ها پاسخ این اقدام را ندهند؟ تاسیسات نفتی و نفتکش ها اولین چیزی بودند که به ذهن من رسیدند»

«قیس الخزعلی» رهبر نظامی شیعی گروه عضائب اهل الحق در عراق به جنگجویان خود اعلام کرد آماده نبرد شوند.

واکنش مرجعیت عراق به شهادت سپهبد سلیمانی

آیت الله العظمی سیستانی: یک حمله وحشیانه منجر به شهادت شماری از قهرمانان نبردهای پیروزی بر داعش شد

آیت الله العظمی سیستانی با صدور بیانیه ای به حمله بامداد امروز آمریکا به بغداد که باعث شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس وشماری از یارانش شد، واکنش نشان داد.