سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۵:۳۴
ایران
المانیتور: روابط ایران و ترکیه در نتیجه حمایت از فلسطین گرم‌تر شده است 21 آبان 1402

یک پایگاه خبری - تحلیلی در گزارشی درباره تاثیر رویکرد مشترک تهران و آنکارا در حمایت از حماس بر روابط میان این ۲ پایتخت، تاکید کرد اگرچه تلاش‌های ترکیه برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا تاکنون موثر واقع نشده اما به نزدیک‌تر شدن روابط این کشور با ایران منجر شده است.

گروسی: نباید در رابطه با ایران همچون کره‌شمالی شکست بخوریم 25 مهر 1402

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نباید در رابطه با موضوع ایران نیز همچون کره شمالی شکست بخوریم.

درخواست فرانسه از ایران و حزب‌الله برای دوری از جنگ رژیم صهیونیستی و حماس 23 مهر 1402

رئیس جمهور فرانسه از ایران و حزب‌الله خواست تا از آنچه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس عنوان کرد، دوری کنند.

دسترسی ایران به ۱۸.۴ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده 15 مهر 1402

با آزاد شدن منابع ۱.۷ میلیارد دلاری ایران در لوکزامبورگ، می‌توان گفت که کشورمان در ماه‌های گذشته به ۱۸.۴ میلیارد دلار از منابعش در کشورهای مختلف و صندوق بین‌الملی پول دسترسی پیدا کرده است و در ادامه نیز و با آزادسازی ارزهای بلوکه شده در ترکیه و ژاپن این رقم به بیش از ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

اوکراین درخواست حمله به مراکز تولید پهپاد در ایران را تکذیب کرد 8 مهر 1402

یک اداره وابسته به شورای امنیت ملی اوکراین، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر درخواست این کشور برای نابودی مراکز تولید پهپاد در ایران را تکذیب کرد.

نحوه اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا 26 شهريور 1402

طبق توافقات صورت‌گرفته، همزمان با تایید واریز منابع مالی آزاد شده ایران به حساب‌های متعلق به بانک‌های ایرانی در قطر، فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام می‌شود.

واکنش تند جمهوری‌خواهان به اقدام بایدن برای انتقال پول‌های آزادشده ایران 21 شهريور 1402

تصمیم دولت بایدن برای صدور معافیت تحریمی به منظور انتقال پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی به قطر، هم‌زمان با سالروز حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا مورد انتقاد جمهوری‌خواهان این کشور قرار گرفت.

ایران در اجلاس عربستان چه برنامه هایی دارد؟ 19 شهريور 1402

چهل‌وپنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو درحالی در ریاض آغاز می‌شود که ۵۰ میراث فرهنگی و طبیعی از بیش از ۴۰ کشور برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو نامزد شده‌اند. از ایران نیز دو پروندۀ «کاروانسراها» و «منظر ماسوله» پیشنهاد شده است.

ایران بیش از ۵۳۰ بار لرزید 7 شهريور 1402

بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ایران در مرداد ماه ۱۴۰۲، بیش از ۵۳۰ بار لرزید.

درباره ایران همیشه با اسرائیل مشورت می‌کنیم 25 خرداد 1402

مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا روی «فعالیت‌های ثبات‌زدای» ایران متمرکز شده، از واکنش مستقیم به سفر رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به آمریکای لاتین امتناع کرد.

هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد 21 خرداد 1402

به دنبال انتشار گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موافقتنامه پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران (GOV/۲۰۲۳/۲۶, ۳۱ May ۲۰۲۳) اعلام کرد.

واکنش ها به توافق ایران و عربستان 21 اسفند 1401

از روز جمعه که خبر توافق ایران با عربستان منتشر شد کشور های مختلفی نسبت به آن واکنش نشان دادند که بیشتر آنها مربوط به منطقه جنوب غربی آسیا ، اروپا و آمریکا بود ، این توافق نامه درواقع به واسطه کشور چین انجام شد.

روابط ایران و عربستان از سر گرفته شد 20 اسفند 1401

چند روزی هست که مقامات دو کشور ایران و عربستان در حال انجام مذاکرات فشرده برای رسیدن به توافق بودند که بالاخره این اتفاق انجام شد و هر دو کشور نیز بیانیه ای در این رابطه منتشر کردند.

توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 15 اسفند 1401

سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه مشترکی منتشر کردند و خبر از توافق بر سر مواردی دادند.

مالیات در اقتصاد ایران چگونه تعریف می شود؟ 5 بهمن 1401

با توجه به بودجه تعیین شده از سوی دولت و تایید آن از سوی مجلس شورای اسلامی ، می توان دید مالیات بر ارزش افزوده در این بودجه بیشتر از سال های قبل بوده و رنگ و بوی بیشتری در اقتصاد سال آینده ایران خواهد داشت ، حال می خواهیم نگاهی به ماهیت واقعی مالیات در اقتصاد ایران بی اندازیم .

تحریم های جدید علیه ایران 4 بهمن 1401

اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم های جدیدی علیه افراد و نهاد های داخلی ایران تنظیم کند ، برخی از این کشورها مدت ها است که در حال برنامه ریزی برای تحریم ایران هستند.

هزینه های بی فرجام دولت ها: مالیات واقعی اقتصاد ایران 4 بهمن 1401

بسیاری بر این باورند که در دوران رکود اقتصادی، دولت باید کسری بودجه زیادی داشته باشد تا با افزایش هزینه های دولت، شاکله اقتصاد را حفظ نماید.

فشار حداکثری روی ایران 1 بهمن 1401

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست خبری موضع خود را در رابطه با ایران و برنامه هسته ای ایران را روشن کرد و به سوالات خبرنگاران آلمانی در رابطه با تحریم ها جواب داد.

اردوغان به دنبال پروژه آب در برابر نفت ایران است 29 دي 1401

«رود ارس» شاهرگ حیاتی برای منطقه شمال غرب ایران محسوب می شود. ارس که با همین نام نیز در کشور‌های همجوار شناخته می‌شود، از دامنه شمالی کوه‌های بینگول داغ استان ارزروم ترکیه سرچشمه می گیرد و پس از طی مسافتی طولانی با پیوستن رود «آخوریان» به آن، مرز مشترک میان ترکیه و ارمنستان را تا آذربایجان (نخجوان) ترسیم می‌کند.

نگرانی آمریکا از روابط بین روسیه و ایران 28 دي 1401

مقامات آمریکایی اعلام کردند که احتمال می دهند روابط ایران با روسیه و کره شمالی بیشتر شود و روسیه به دلیل کم آوردن موشک و پهپاد در خواست بیشتری از ایران برای تامین کمبود های خود بکند.

اخبار برگززیده ...
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...