سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۰:۴۳
انگلستان
اعتصابات گسترده معلمان و کارکنان دولت در بریتانیا 12 بهمن 1401

بیش از نیم میلیون معلم، کارمند دولتی، رانندگان قطار و استادان دانشگاه بریتانیا در بزرگ‌ترین اقدام هماهنگ روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد.

لیز تراس جانشین بوریس جانسون در جایگاه نخست وزیری انگلیس 15 شهريور 1401

لیز تراس روز سه‌شنبه جایگزین بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا می‌شود و قبل از انتصاب تیم جدیدی از وزرای ارشد کابینه برای مقابله با بحران اقتصادی و متحد کردن حزب عمیقاً متفرق خود، به دیدار ملکه الیزابت در اسکاتلند می‌رود.

بحران انرژی؛ به ضرر مردم، به کام سیاستمدار انگلیسی 13 شهريور 1401

لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا که به دنبال کسب کرسی نخست وزیری است با استفاده از بحران انرژی موجود وعده داد که در صورت انتخاب شدن، با این بحران مقابله کند.

تورم انگلستان برای اولین بار در چهل سال گذشته دو رقمی شد 26 مرداد 1401

ارقام رسمی روز چهارشنبه نشان داد که تورم بریتانیا در ژوئیه به 10.1 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از فوریه 1982 بوده است و فشار بر خانوارها را تشدید کرد.

جشن 70 سالگی سلطنت ملکه الیزابت انگلستان 16 خرداد 1401

جشن‌های رسمی هفتاد سالگی سلطنت انگلستان که با عنوان "جوبیلی پلاتینیوم" شناخته می‌شود، طی 4 روز برگزار شد. این جشن، امسال در حالی برگزار شد که کشورهای غربی و بویژه انگلستان با تورم و مشکلات اقتصادی کم سابقه ای روبرو شده اند و همین موضوع انتقادات زیادی را را حول این مراسم برانگیخت.

زلنسکی، پارلمان انگلستان را خطاب قرار می دهد 17 اسفند 1400

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه از طریق تماس ویدئویی با قانون‌گذاران بریتانیایی صحبت خواهد کرد، اولین باری که رئیس‌جمهور کشور دیگری در اتاق اصلی مجلس سخنرانی می‌کند.

افزایش بحران در بریتانیا با رسیدن تورم به بیشترین حد در 30 سال گذشته؛ گزارش رویترز 3 اسفند 1400

نیکولا فراپ بعد از یک روز کاری، در عصرها بخاری را خاموش می کند و با دخترش و یک بطری آب گرم زیر پتو جمع می شوند. او می‌گوید اضافه کردن یک لایه لباس هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما روشن ماندن بخاری، حساب بانکی او را تخلیه می‌کند.

بریتانیا همچنان آماده فعال کردن ماده 16 در مناقشه اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی 19 دي 1400

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا پیش از گفتگو با اتحادیه اروپا گفت که بریتانیا آماده است تا اقدامات یکجانبه ای را انجام دهد که بررسی های گمرکی کالاهایی را که به ایرلند شمالی منتقل می شوند، متوقف کند.

فراست، وزیر برگزیت بریتانیا در ضربه ای به نخست وزیر جانسون، استعفا داد 28 آذر 1400

دیوید فراست، وزیر برگزیت بریتانیا روز شنبه به دلیل ناامیدی از مسیر دولت بوریس جانسون، استعفا داد و ضربه بزرگی به نخست‌وزیر درگیر همه گیری کرونا، وارد کرد.

محافظه کاران بریتانیا در انتخابات میان دوره ای شروپ‌شر شمالی از دموکرات های لیبرال شکست خوردند 26 آذر 1400

انتخابات میان‌دوره‌ای شروپ‌شر شمالی با استعفای اوون پترسون، نماینده سابق حزب محافظه‌کار، که در حال لابی غیرقانونی برای دو شرکت به‌عنوان مشاور حقوقی دستگیر شد، آغاز شد. پترسون از سال 1997 کرسی شروپ‌شر شمالی را در اختیار داشت.

بریتانیا تأیید کرد؛ حداقل یک کشته ناشی از سویه اُمیکرون 22 آذر 1400

بریتانیا پیشتر سطح هشدار کرونا را در بحبوحه گسترش سریع سویه اُمیکرون در این کشور به چهار افزایش داد. اندکی پس از آن، بوریس جانسون از بریتانیایی ها خواست هر چه سریعتر واکسن های تقویت کننده خود را دریافت کنند، زیرا بریتانیا "اکنون با وضعیت اضطراری مواجه است".

سقوط عجیب جنگنده F-35 انگلیس در دریای مدیترانه 9 آذر 1400

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای دوشنبه شب اعلام کرد که از ویدیویی که به صورت آنلاین در حال پخش است آگاه است، اما تاکید کرد که هنوز برای اظهارنظر درباره علل احتمالی سقوط هواپیما زود است.

طوفان آرون در بریتانیا حداقل دو کشته بر جای گذاشت و باعث قطعی برق شد 6 آذر 1400

در حالی که طوفان آرون با بادهای شدید در بسیاری از مناطق بریتانیا با تندبادهایی به سرعت 160 کیلومتر در ساعت همراه شد، حداقل دو نفر جان باختند و برق ده ها هزار نفر قطع شد.

ماهیگیران فرانسوی در حال مسدود کردن کانال مانش و بنادر برای کشتی های انگلیسی 5 آذر 1400

ماهیگیران فرانسوی روز جمعه در اعتراض به اقدامات مقامات لندن و جرسی برای لغو مجوز ماهیگیری در آب های بریتانیا، مانع از پهلوگیری یک کشتی باری بریتانیایی در بندر بریتنی شدند.

فرمانده ارتش انگلیس: غرب در خطر درگیری با روسیه است 22 آبان 1400

بلندپایه ترین افسر نظامی بریتانیا گفت که خطر وقوع یک جنگ تصادفی بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد به بعد وجود دارد؛ زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی، دیگر در دسترس نیستند.

تصمیم ضرابخانه سلطنتی بریتانیا برای استخراج طلا از لوازم الکترونیکی 28 مهر 1400

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد کارخانه ای در ولز با توان استخراج صدها کیلوگرم طلا و سایر فلزات گرانبها از ضایعات الکترونیکی مانند تلفن های همراه و لپ تاپ، بسازد.

ایجاد ده هزار شغل در اتحادیه اروپا، توسط فیسبوک 26 مهر 1400

فیسبوک اعلام کرد که تا پنج سال آینده، 10 هزار موقعیت شغلی تخصصی جدید در اروپا ایجاد می کند؛ تا بخشی از تلاش غول رسانه های اجتماعی برای توسعه یک متاورس باشد.

مواجهه صنایع انگستان با خطر تعطیلی 18 مهر 1400

تولیدکنندگان بزرگ بریتانیا، از جمله تولیدکنندگان فولاد، شیشه، سرامیک و کاغذ، به دولت هشدار داده اند که اگر در مورد افزایش قیمت عمده فروشی گاز، کاری انجام نشود، ممکن است مجبور به تعطیلی خط تولید شوند.

داروی جدید نوید بخش در کند کردن رشد تومورهای سرطان روده 7 مهر 1400

بر اساس یافته های جدید یک آزمایش بزرگ که با همکاری محققان دانشگاه های آکسفورد، لیدز و کاردیف انجام شده است؛ یک داروی جدید در زمینه کاهش رشد مجدد تومورها در برخی از بیماران مبتلا به سرطان روده امیدوار کننده بوده است.

اخراج خبرنگار بی بی سی از مسکو 23 مرداد 1400

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اخیر لندن، چند مقام انگلیسی را تحریم کرده و گفته است که این افراد از ورود به روسیه منع می‌شوند.
خبرنگار شبکه خبری بی بی سی مستقر در مسکو نیز باید تا پایان ماه جاری میلادی روسیه را ترک کند.

اخبار برگززیده ...
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...