چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۸:۲۹
اروپا
هشدار ایلان ماسک درباره وقوع جنگ داخلی در اروپا 19 مهر 1402

ایلان ماسک هشدار داد اگر اتحادیه اروپا تغییری در سیاست‌های مهاجرتی خود ایجاد نکند یک جنگ قریب الوقوع داخلی در اروپا رخ خواهد داد.

بازگشت نیروی کار به اروپا 4 مهر 1402

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که اروپا به تازگی شاهد بازگشت قدرتمند نیروی کار است.

تابستان عجیب و غریب اروپا؛ سیل و آتش‌سوزی‌های شدید قاره سبز را در بر گرفته است 14 شهريور 1402

فصل تابستان امسال اکثر کشورهای اروپا ترکیبی است از باران‌‌های شدید، سیل‌های ناگهانی و آتش‌سوزی‌های گسترده که همزمان اتفاق می‌افتند و تعداد اندکی از کشورهای قاره سبز از آب و هوای شدید و عجیب و غریب امسال در امان بوده‌اند.

پیروزی اردوغان ، اروپا نفس راحتی کشید 9 خرداد 1402

«اگرچه هیچ یک از رهبران اروپایی نسبت به حس‌وحال واقعی خود درخصوص انتخابات ترکیه اذعان نمی‌کنند، اما اکنون که رجب طیب اردوغان در انتخابات پیروز شده، این رهبران اروپایی نفسی راحت خواهند کشید.»

اروپا به دنبال رویای خودمختاری 23 ارديبهشت 1402

حمله روسیه به اوکراین و ضعف اروپا در کمک مستقل به کی‌یف، رهبران قاره سبز را با این پرسش مواجه کرده که باید چه تعادلی میان «خودمختاری استراتژیک» و وابستگی به واشنگتن برقرار کنند؛ اما در تعریف عبارت خودمختاری هم اختلافات گسترده‌ای وجود دارد.

چه کشورهای پتانسیل خروج از اتحادیه اروپا را دارند؟ 20 ارديبهشت 1402

همچنان که سوئد اخیرا گفت اتحادیه اروپا "در مسیری اشتباه به پیش می‌رود" و خواستار "یک شروع مجدد" در روابطش با این اتحادیه شد، این سوال پیش آمده که کدام کشورها به احتمال زیاد مسیر انگلیس را در جدایی و آزاد شدن از بروکسل در پیش خواهند گرفت؟

جذاب‌ترین شهرهای جهان در سال 2022 مشخص شد 15 دي 1401

لیستی از زیباترین شهر دنیا منتشر شد که برای دومین سال پیاپی پاریس توانست این عنوان را کسب کند ، نکته جالب توجه در لیست شهری که بیشترین گردشگر را جذب کرده ، دبی در صدر فهرست قرار دارد.

اروپا همچنان با بحران انرژی مواجه است 19 آذر 1401

مقامات فرانسه باز هم از نگرانی ها در رابطه با کمبود انرژی برای زمستان اطلاع دادند و عنوان کردند که اگر زمستان امسال را به سلامت بگذرانیم برای سال آینده قطعا کارمان بسیار دشوار تر خواهد بود.

نگرانی های اروپا برای زمستان سرد و کمبود انرژی 10 آذر 1401

چندی پیش مقام های اروپایی از تکمیل بودن ظرفیت های مخازن برای فصل زمستان در اروپا خبر داده بودند که گویا این خبر صحت نداشته و از بابت سخت شدن زمستان و کمبود انرژی مخصوصا گاز طبیعی بسیار وحشت دارند.

جنگ قریب الوقوع آلمان و روسیه؛ شایعه یا واقعیت؟ مروری بر قدرت نظامی دو طرف؛ برلین قدرتمندتر است یا مسکو؟ 10 آذر 1401

ارتش روسیه به لحاظ کمّی قدرتمندتر از آلمان است و تقریبا در تمام زمینه ها دست برتر را دارد. با این حال، به لحاظ کیفی باید سلاح های دو طرف با هم مقایسه شود.

صدور رای علیه روسیه منجر به حمله سایبری شد 3 آذر 1401

روز چهارشنبه در تاریخ 2 آذر 1401 در پارلمان اروپا یک بیانیه ضد روسی به تصویب رسید ، بلافاصله بعد از صدور این قانون از سوی قانونگذاران به سایت پارلمان اروپا حمله سایبری شد.

خشکسالی گسترده در اروپا؛ نمایان شدن سنگ های گرسنگی و استون هنج تا کشتی های غرق شده آلمانی 29 مرداد 1401

هفته‌ها خشکسالی در سراسر اروپا منجر به کاهش آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به سطحی شده است که کمتر کسی می‌تواند اتفاق مشابهی را بیاد بیاورد. این خشکسالی گنجینه‌هایی که مدت‌ها پیش به زیر آب رفته‌اند و برخی خطرات ناخواسته را در معرض دید قرار داده است.
در اسپانیا که از بدترین خشکسالی در دهه‌های اخیر رنج می‌برد، باستان‌شناسان از ظهور یک دایره سنگی ماقبل تاریخ به نام «استون‌هنج اسپانیایی» که معمولاً زیر آب‌ یک سد قرار دارد، خبر دادند.
خاطرات خشکسالی های گذشته نیز با ظهور مجدد "سنگ های گرسنگی" در کنار رودخانه راین در آلمان زنده شده است. در هفته‌های اخیر، بسیاری از این سنگ‌ها در کناره‌های بزرگ‌ترین رودخانه آلمان نمایان شده‌اند.
یکی دیگر از رودخانه های قدرتمند اروپا، دانوب، در نتیجه خشکسالی به یکی از پایین ترین سطوح خود در یک قرن گذشته سقوط کرده است، که منجر به آشکار شدن بقایای بیش از 20 کشتی جنگی آلمانی غرق شده در طول جنگ جهانی دوم در نزدیکی شهر بندری رودخانه پراهوو صربستان شده است.

همزمان با اعمال تحریم های جدید از طرف اروپا، تخلیه ماریوپل ادامه دارد 14 ارديبهشت 1401

کاروانی از اتوبوس ها روز چهارشنبه در حالی که نیروهای روسی اهدافی را در شرق اوکراین هدف قرار دادند و در مقابل مقاومت شدید اوکراین به سمت غرب پیشروی کردند، تلاش کردند غیرنظامیان بیشتری را از شهر بندری ویران شده ماریوپل خارج کنند.

هشدار مسکو در خصوص احتمال وقوع جنگ هسته ای با افزایش تسلیحات ارسالی از غرب به اکراین 6 ارديبهشت 1401

روسیه ناتو را به ایجاد خطر جدی جنگ هسته ای با تسلیح اوکراین در یک نبرد نیابتی متهم کرد، در حالی که واشنگتن و متحدانش روز سه شنبه گرد هم آمدند تا متعهد شوند که تسلیحات سنگینی را که کیف برای دستیابی به پیروزی نیاز دارد، تأمین کنند.

نزدیک به 1.5 میلیون پناهنده اوکراینی در حالی که حمله روسیه وارد یازدهمین روز می شود 15 اسفند 1400

با ورود حمله روسیه به یازدهمین روز، انتظار می رفت که تعداد پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند روز یکشنبه به 1.5 میلیون نفر برسد و اوکراین نیز غرب را تحت فشار گذاشته است که کمک بیشتری با افزایش تحریم ها و تسلیحات، ارائه کند.

آمادگی غرب برای افزایش تحریم ها علیه روسیه، در صورت تهاجم همه جانبه 4 اسفند 1400

کشورهای غربی و ژاپن روز سه‌شنبه به دلیل ورود سربازان روس به مناطق جمهوری های خودخوانده در شرق اکراین، روسیه را با تحریم‌های جدید مجازات کردند و تهدید کردند که در صورت تهاجم همه جانبه مسکو به همسایه‌اش، بیشتر پیش خواهند رفت.

گفت‌وگوها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته است 2 اسفند 1400

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: گفت‌وگوها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته است و منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم.

آمریکا ادعا کرد که روسیه ممکن است بهانه ای برای حمله به اوکراین، ایجاد کند 25 بهمن 1400

آمریکا بعد از اینکه متعهد شد که از هر "اینچ از قلمرو ناتو" محافظت کند، روز یکشنبه مدعی شد که روسیه ممکن است در هر زمانی به اوکراین حمله کند و به احتمال زیاد بهانه‌ای برای حمله غافلگیرکننده خود ایجاد خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه: غرب باید بر تهدید واقعی سلاح های هسته ای آمریکا در اروپا تمرکز کند 18 بهمن 1400

ولادیمیر یرماکوف، مدیر دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه، گفت: غرب به جای صحبت در مورد استقرار فرضی تسلیحات روسی در بلاروس، باید به تهدید واقعی استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا فکر کند.

کشف گونه بسیار خطرناک‌تر و مسری‌تر ایدز در هلند 18 بهمن 1400

ایدز آنقدر سریع جهش می یابد که هر فرد مبتلا، ویروسی متفاوت از دیگران دارد. بیشتر این جهش‌ها اهمیتی ندارند؛ اما می‌توان آن‌ها را در "زیرگروه‌هایی" دسته‌بندی کرد. دانشمندان می گویند که درک تکامل ویروس به ویژه در زمان های همه گیری بسیار مهم است؛ زیرا جهش ها "همیشه به سمت خوش خیم شدن، نمی باشند".

اخبار برگززیده ...
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...