پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۲۹
دفاعی - کد خبر : 5307
يكشنبه، ۲۰ مهر، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

‌نیروهای مسلح ما نه تنها وابسته نیستند بلکه متکی به داخل هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ‌نیروهای مسلح ما نه تنها وابسته نیستند، بلکه متکی به داخل بوده و صنایع دفاعی مجموعه‌ای تولید و صادر کننده است.

‌نیروهای مسلح ما نه تنها وابسته نیستند بلکه متکی به داخل هستند

به گطارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از فارس، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا قراردادهای وزارت دفاع با بخش‌های اقتصادی موجب باز ماندن از ماموریت اصلی این وزارتخانه نمی‌شود، توضیح داد: این یک مسیر آزمون شده برای ما است. ما 40 سال پیش با این شرایط مواجه شدیم و همین رویکرد جهاد خودکفایی را اتخاذ کردیم.

وی افزود:‌دشمنان ما می‌خواستند مانع استفاده از ظرفیت‌های خود شویم، جلوی توسعه و پیشرفت ما را بگیرند که ما با اتخاذ این روش‌ها توانستیم در شرایط خوبی از لحاظ دفاعی قرار بگیریم و با وجود مشکلات زیاد برای ما و مردم که از سوی دشمن ایجاد شد توانستیم به جایی برسیم که بسیاری از نیازهای خود را تامین کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد:‌نیروهای مسلح ما نه تنها وابسته نیستند بلکه متکی به داخل هستند و صنایع دفاعی هم مجموعه تولید کننده و صادر کننده است.

امیر حاتمی افزود: ما نهاد نوآوری داریم، دفاتر طراحی متعدد داریم، مراکز توسعه فناوری متعدد داریم و مجموعه‌های ساخت قابل توجه داریم، به ساخت، کاهش قیمت و روش‌های آن دست یافته‌ایم و تلاش‌مان این است که این تجربه باارزش را به همه بخش‌های مختلف کشور اعم از خودرویی، هوایی ، دریایی و امروز ریلی منتقل کنیم.

وی افزود:‌اصل این سازوکار با ارزش است. ما در وهله اول می‌خواهیم این را به دوستان راه‌آهن تقدیم کنیم و بعد هم از ظرفیت مازاد خود با ملاحظه اول دفاع، دوم دفاع، سوم دفاع و پس از آن هر چه ظرفیت مازاد بود برای کمک به کشور استفاده کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: همکاری وزارت دفاع با شرکت راه‌آهن منسجم‌تر خواهد شد تا در این حوزه وابستگی کاملا قطع شود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!