شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۲۰
اجتماعی - کد خبر : 3213
سه شنبه، ۱۹ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

‌رعایت فاصله اجتماعی با وضعیت موجود در مترو امکان پذیر نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی قرار است دو سوم مردم سر کار بیایند صحبت از تعطیلی مترو نباید کرد و شیوه نامه فاصله گذاری در مترو عملیاتی نخواهد شد.

‌رعایت فاصله اجتماعی با وضعیت موجود در مترو امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: در صحبت‌های مسئولان ارشد کشور در خصوص کرونا دوگانگی وجود داشت، مسئولان بخش بهداشت و درمان تقاضای اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌تری را داشتند و بخشی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی از فاصله گذاری اجتماعی هوشمند سخن می‌گفتند به دلیل این دو گانگی وضعیت برای مردم روشن نبود و خطرناک بودن این ویروس در نظر مردم لوث شده بود بنابراین لازم بود گزارشی از صحبت‌های آقای زالی در صحن ارائه شود و مشخص شود برای شهری مثل تهران چه برنامه ریزی هایی دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص چرایی عدم تعطیلی مترو در تهران گفت: باید به این موضوع با دید کلانتری نگاه کنیم وقتی قرار است دو سوم کارکنان بر سر کارهای خود حاضر شوند دیگر صحبت از تعطیلی مترو درست نیست این افراد با چه وسیله‌ای به سر کارهای خود بیایند، حضور با خودروی شخصی نیز عملاً امکان پذیر نیست.

وی در خصوص مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: شورا امروز شورایی کرونایی بود بحث اصلی صحن به گزارش آقای زالی گذشت و ده نفر از اعضا نیز پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند، دو نطق کرونایی که یکی در خصوص مسائل مالی و دیگری بهداشتی بود نیز انجام شد و لایحه تشکیلات شهرداری بررسی شد اما به نتیجه نهایی نرسید.

هاشمی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص تهیه شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی توسط کمیسیون حمل ونقل شورا گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم اما اگر قرار باشد تعداد مسافران اضافه شود چنین شیوه نامه‌ای عمل نمی‌کند و امکان حفظ فاصله یک متری امکان پذیر نیست و اگر حضور مردم در شهر محدود شود که اصلاً نیاز به فعالیت حمل و نقل عمومی نیست.

ادارات را تعطیل کنید

علی اعطا، عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای شهر تهران نیز در جریان دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از استماع توضیحات علی رضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه به جای تاکید بر تعطیلی اصناف بهتر بود بر تعطیلی ادارات تاکید کنیم، گفت: شاید اگر برخی از ادارات دولتی تعطیل می‌شدند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد اما وقتی اصناف تعطیل می‌شوند انواع و اقسام مشکلات اقتصادی به وجود می‌آید و دولت هم نمی‌تواند حمایت مؤثری انجام دهد.

وی اضافه کرد: این جای سوال است که چرا در مورد اصناف تا این اندازه سخت‌گیری می‌کنیم و پافشاری داریم تا ادارات باز بمانند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع دیگر بحث سلسله مراتب در حوزه تصمیم گیری است، قرار بر این بود که تصمیمات ستاد استانی با ضمانت اجرایی نظارت دادستانی اجرا شود و این به این معنی است که تصمیمات لازم اجرا است.

اعطا تاکید کرد که اما این موضوع در ستاد ملی کرونا نادیده گرفته می‌شود و یکی از این موارد مربوط به تعطیلی حمل و نقل عمومی است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به فاصله گذاری هوشمند گفت: وقتی بحث فاصله گذاری اجتماعی مطرح شد از قرنطینه یک قدم عقب نشینی کردیم، حالا سوال این است که آیا فاصله گذاری هوشمند هم یک قدم عقب نشینی نسبت به فاصله گذاری اجتماعی است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!