پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۵۳
شهری - کد خبر : 13112
شنبه، ۱۷ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

۲۴۲ هزار تاکسی تا پایان سال به سن فرسودگی می رسند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشورضمن اعلام اینکه ۲۴۲ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال ۱۴۰۰ مشمول فرسودگی می شوند بر لزوم تسریع در روند نوسازی تاکسی های فرسوده، تاکید کرد.

۲۴۲ هزار تاکسی تا پایان سال به سن فرسودگی می رسند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی با اشاره به روند نوسازی تاکسی های فرسوده تشریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۵۲۵۰ راننده که متقاضی نوسازی خودروی خود بودند در طرح نوسازی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۹۶۲ متقاضی خودروهای خود را تحویل گرفتند و باقی آنها در فرآیند تحویل خودرو قرار دارند.

وی یادآور شد: از این تعداد تاکسی نوسازی شده در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۱۱هزار و ۱۲۰ دستگاه شامل نوسازی اسقاط بدون جایگزین بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با بیان اینکه از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال۱۳۹۵) تا کنون ۸۰ هزار و ۹۹۶ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است، اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می شوند و اکنون ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده اند که این عدد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

ضامنی به ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ اشاره کردو افزود: خودروهای تحویلی سمند و پژو ۴۰۵ است ویکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، عدم همکاری دولت در ارائه تسیهلات بانکی و همچنین از طرفی افزایش‌های پی در پی قیمت خودرو در هر فصل است.

 وی ضمن اظهار امیدواری برای  فراهم شدن شرایطی برای افزایش سرعت فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده اظهار کرد: ما سال ۱۳۹۶ تا تابستان سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۲۵۵ درصدی قیمت پژو و ۲۹۹ درصدی قیمت سمند بودیم که با این نوسان قیمت و بدون تسهیلات ارزان قیمت، رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده کنند.

روند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی نیازمند حمایت دولت سیزدهم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۸ قانون هوای پاک، مصوب ۱۸ مرداد ۹۶ مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دولت موظف است که از محل صرفه جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد، جهت جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با باز پرداخت ۱۰ ساله را فراهم کند و ما از رئیس جمهور محترم و هیئت دولت درخواست داریم تا با حمایت ها در مبحث قانونی آلودگی هوا، روند نوسازی ناوگان فرسوده را تسریع نمایند.

 وی درباره شرایط تامین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: شهردای برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی از محل منابع شهرداری در بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی و سود کم بهره اقدام کردند که براین اساس با مشارکت شهرداری‌های تهران، اصفهان ومشهد راننده‌ها با استفاده از تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی، فرایند نوسازی را انجام می‌دهند، در سایر شهرها فعلا به صورت نقدی نوسازی در حال انجام است که امید می رود با همکاری دولت فرایند پرداخت تسهیلات در آینده به صورت ملی توسط دولت اجرایی شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!