جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۳:۳۴
شهری - کد خبر : 15045
دوشنبه، ۲۰ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران اختصاص می یابد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، از قول مساعد شهردار پایتخت برای نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال با همراهی دولت و اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، خبر داد.

۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال  به تهران اختصاص می یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورایاری منطقه 21، حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ و سایر مدیران منطقه‌ای؛بیست و یکمین جلسه از طرح رصد در منطقه ۲۱ در بیست و یکمین جلسه طرح رصد در منطقه ۲۱ حضور یافتند.

حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه در تأمین سرانه‌های خدماتی تمامی تلاشمان در مجموعه خدمتگزار شهرداری منطقه ۲۱، بر این مهم متمرکز است تا برای شهروندان فهیم این بخش از تهران، شرایط و امکانات شهری را به بهترین و مطلوب‌ترین شکل ممکن فراهم کنیم، گفت: ایجاد شهری آباد و پیشرو، همچنین داشتن شهروندانی مکرم و برخوردار از جمله اصول مدنظر مدیریت شهری مبتنی بر بیانیه گام دوم و ایجاد آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما است.

او تاکید کرد: سعی بر این است تا زیرساخت‌ها و امکانات شهری در سطح تمامی محله‌های سیزده‌گانه منطقه ۲۱ گسترده شود.

سپس زارعی، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی منطقه ۲۱ تهران ضمن معرفی اجمالی منطقه، موضوعات و چالش‌های منطقه را تشریح کرد و افزود: شاخص مصوب برای تعیین و تأمین سرانه‌های هفتگانه خدماتی، بر اساس جمعیت ساکن تعریف شده است. در منطقه ۲۱ به نسبت شهروندان ساکن در آن، میانگین بودجه و همچنین مبحث سرانه‌ها متوازن نیست. امیدواریم با عنایت و نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران این مهم برطرف گردد.

وی اهم اقدامات مدیریت شهری منطقه ۲۱ در حوزه‌های مختلف را برشمرد و افزود: در طرح تحول نگهداشت شهر، به لطف خداوند رتبه مطلوب و امتیاز مناسبی را دریافت کرده‌ایم. چالش‌های پیش روی پروژه‌های کوچک و بزرگ مقیاس احصاء شده، دستورالعمل‌های اجرایی خاص آن ابلاغ شده و با کمک سایر نهادهای متولی امر خدمت رسان در حال پیگیری است.

سپس رضایی دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۱ با بیان اینکه ساخت و سازهای متعدد و مجتمع‌های بزرگ متأسفانه بدون توجه به سرانه‌های هفتگانه خدماتی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: می‌بایست با فرهنگ سازی از ظرفیت صنایع و کارخانجات در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی شان بهره برد تا آنان نیز در رفع برخی از مشکلات شهری همراه مدیریت شهری باشند.

اعضای شورایاری، نمایندگان جامعه نخبگی و فعالین اجتماعی منطقه و محلات نیز در این نشست به بیان مشکلات و چالش‌های منطقه پرداختند و پیگیری رفع موضوعات مطرح شده را از مدیران شهری و نمایندگان مردم تهران در شورای اسلامی خواستار شدند.

سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه این نشست، بیان کرد: تمام تلاش ما در دوره ششم شورا بر این نکته متمرکز است تا مسائل و مشکلات شهر تهران برطرف شود. در مبحث حمل و نقل عمومی و توسعه خطوط مترو همتی جدی و ملی طلب می‌شود. دکتر زاکانی شهردار پایتخت قول مساعد داده‌اند تا ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال با همراهی دولت با تزریق هزار دستگاه جدید، نوسازی و بهبود یابند.

نایب رئیس شورای شهر تهران، افزود: با طرح رصد که بسیار کارآمد است، حرکت‌های نمایشی به اتفاقات اجرایی و عملیاتی تبدیل شده‌اند. خوشحالیم که امروز مدیریت جهادی در شهرداری تهران حکم‌فرما است. اتفاقات مبارکی در راه است. اقتدار امروز ما در خدمت صلح است.

وی با تاکید بر اینکه طرح رصد، بانک اطلاعاتی مؤثر و مفیدی را در اختیار نظام مدیریت شهری تهران قرار می‌دهد، گفت: با توکل به خداوند و با اولویت بندی پروژه‌ها، اقدامات مطلوبی صورت خواهد گرفت. پروژه‌های خرد و کلان بر اساس نیازهای کوچک و بزرگ شهروندان شکل می‌گیرند.

سروری خاطرنشان کرد: کارشناسان طرح رصد با دریافت گزارش ماهیانه ارسالی از سوی محله‌ها، روند انجام پروژه‌ای و برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند. مدیران اجرایی نیز باید در صحنه عمل و میدان باشند. از منظر امام صادق (ع)، انسان خائن و ناکارآمد در یک جایگاه هستند.

وی ادامه داد: با طرح رصد، شورایاران از انزوا درآمده و با تمام قوا به عنوان بازوهای یاریگر مدیریت شهری و افکار خلاق و مولد به میدان عمل آمده‌اند. با حضور جناب آقای کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ که از مدیران جهادی هستند، ان شاءالله شاهد رقم خوردن اتفاقات و برنامه‌های خوبی خواهیم بود.

در پایان این نشست آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، عنوان کرد: در طرح رصد که از ابتدای دوره ششم شورا در دستورکار جدی قرار گرفت، مسائل و معضلات شهر تهران را پیگیری می‌کند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!