شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۶:۲۲
اقتصاد - کد خبر : 4048
سه شنبه، ۳۰ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

۱۰۰ جایگاه تک سکوی سوخت در تهران احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: یکصد جایگاه تک سکوی سی‌ان‌جی و سوخت مایع به جایگاه‌های سوخت تهران اضافه می شود.

۱۰۰ جایگاه تک سکوی سوخت در تهران احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خری تحلیلی ایران زمین به نقل از وزارت نفت، کرامت ویس کرمی درباره نیاز کشور به ویژه کلان‌شهرها به جایگاه سوخت سی‌ان‌جی افزود: پراکندگی شش هزار و ۵۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی و بنزین با توجه به میزان مصرف در هر شهر و استانی متفاوت است.

وی درباره کافی بودن جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی برای افزایش توزیع این سوخت پاک در کشور تاکید کرد: در کلان‌شهرهایی مانند تهران نیاز به افزایش تعداد جایگاه‌ها داریم، اما شهرستان‌های اطراف تهران از این نظر تکمیل بوده و نیاز بیشتری ندارند.

ویس کرمی تصریح کرد: کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی در حال انجام است تا شهرها و کلان‌شهرهایی که نیاز به جایگاه سوخت دارند، شناسایی شده و نسبت به احداث آن‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: برای نمونه کلان‌شهری مانند تهران ۲۰۰ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی دارد و باز هم نیاز به افزایش دارد که پیش بینی شده اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره موانع و یا ضروریات مورد نیاز برای افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث جایگاه‌های سوخت باید به‌طور حتم در حوزه شهری باشد و شهرداری آن را اختصاص دهد. تأیید دستگاه‌های ذیربط مثل محیط زیست نیاز است و باید بررسی‌های زیست محیطی روی آن زمین‌ها انجام شود. جایگاه موردنظر باید به‌طور حتم استانداردهای فنی و ایمنی به‌ویژه زیست محیطی را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان صرفه‌جویی در مصرف بنزین با طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها توضیح داد: اگر تبدیل ناوگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی محقق شود، روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب به مصرف سی‌ان‌جی اضافه شده و در حقیقت ۱۲ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!