پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۳۴
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17379
سه شنبه، ۱۶ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال معامله دلار را متوقف کرده است

صرافی Bybit اعلام کرد که واریز دلار را متوقف کرده است و دلیل آن وقفه در خدمات بانکی است که با آن همکاری می‌کند.

یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال معامله دلار را متوقف کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در بیانیه ای که Bybit در آخر هفته منتشر کرد، گزارش شد که این پلتفرم انتقال دلار را از طریق بانک نمی پذیرد.  بابیت اما تاکید کرد خرید ارز های دیجیتال از طریق کارت اعتباری و به واسطه کیف پول ارز دیجیتال Advcash که با آن همکاری می کند وجود دارد.

 و اما اعلام شد که برداشت دلار های موجود در صرافی تا 10 مارس ادامه خواهد داشت.  علاوه بر این، اعلام کرد که قصد دارد خدمات خود را با صرافی رمزارز Advcash گسترش دهد و اعلام کرد که برداشت وجه با این کیف پول ارز دیجیتال در آینده نزدیک فعال خواهد شد.

بانک Silvergate متمرکز بر کریپتو، روز جمعه اعلام کرد که شبکه پرداخت ارز دیجیتال بانک خود Silvergate Exchange Network را به حالت تعلیق درآورده است.

به دنبال این اقدام، سهام این شرکت پس از بسته شدن بازار به کاهش ارزش خود ادامه داد.  این شرکت اعلام کرد که سایر خدمات مرتبط با سپرده ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.  شبکه صرافی سیلورگیت یکی از پرکاربردترین خدمات این بانک بود و با انتقال وجه بین سرمایه گذاران و صرافی های ارز دیجیتال در کمتر از 24 ساعت به عنوان یک واسطه کلیدی در بازار کریپتو فعالیت می کرد.

 سیلورگیت در اواسط هفته گذشته اعلام کرد که با مشکلات مالی روبرو شده است و در سال 2022 اوراق بهادار با زیان فروخته است.

به دنبال این اعلامیه، شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال آمریکا که با Silvergate همکاری می‌کنند، اعلام کردند که همکاری با این بانک را متوقف کرده‌اند. 

 در حالی که تمام این مشکلات تجربه شده بود، دادگاه پس از اعلام روند ورشکستگی BlockFi تصمیم خود را برای BlockFi  مبنی بر پرداخت نزدیک به 10 میلیون دلار اعلام کرد.  این تصمیم مشکلات نقدینگی سیلورگیت را افزایش خواهد داد.

 

آیا تتر از حساب های بانکی جعلی استفاده می‌کند ؟

 وال استریت ژورنال گزارش داد که تتر در سال 2018 حساب های بانکی را به نمایندگی از مدیران شرکت های مختلف ایجاد کرد تا دسترسی خود را به سیستم مالی جهانی حفظ کند. و با ایجاد تغییرات جزئی در نام شرکت ها، بدون دستگیری و لو رفتن معاملات خود را انجام میداد

 مدیر ارشد فناوری تتر، پائولو آردوینو، در توییتی نوشت که اخبار وال استریت ژورنال  حاوی اطلاعات نادرست زیادی است.

 

وویجر به فروش ارزهای دیجیتال خود ادامه می‌دهد

داده‌های وب‌سایت لوک‌آن‌چین (Lookonchain) نشان می‌دهد که پلتفرم ورشکسته‌شده وویجر هم‌اکنون ۵,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن شیبا اینو به ارزش ۵۷,۲۸۸۳,۶۰۰ دلار دارد که به‌طور قابل‌توجهی در یک هفته گذشته کاهش یافته و از ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن شیبا اینو به ارزش ۸۱ میلیون دلار به محدوده مذکور رسیده است.

 وویجر به فروش اتریوم‌های خود هم ادامه داده و دارایی‌های آن از ۱۷۲,۲۲۳ اتریوم به ارزش ۲۷۶ میلیون دلار در یک هفته قبل به ۱۴۸,۷۷۴ اتریوم به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار رسیده است. 

علاوه بر شیبا اینو و اتریوم، این پلتفرم هم‌اکنون دارایی های زیر را در اختیار دارد 

1. اتریوم 148774 ETH (233 میلیون دلار)

2. 5.17 تریلیون SHIB (57 میلیون دلار)

3. 1.44 میلیون لینک (10 میلیون دلار)

4. 1.17 تریلیون STMX (7 میلیون دلار)

5. و411,052 AVAX (6 میلیون دلار)”

 

همچنین Lookonchain اخیراً یک عکس فوری از کیف پول رمزنگاری عظیم Voyager منتشر کرده است. که در بالا مشاهده می‌کنید

 

بازگشت دوباره سولانا به میدان رقابت‌ها!

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اکوسیستم سولانا (SOL) شاهد افزایش قابل‌توجهی در تعداد آدرس‌های فعال روزانه خود بوده و در این زمینه، توانسته از بلاکچین‌های بزرگ دیگری مانند اتریوم (ETH) و پالیگان (MATIC) پیشی بگیرد. طبق گزارش‎‌ها، تعداد آدرس‌های فعال روزانه سولانا به ۵۰۰ هزار رسیده است.

 

 این داده‌ها توسط آمار پلتفرم Token Terminal نیز تأیید می‌‌شوند.

پس از قطعی بزرگ سولانا در ۲۶ فوریه، تعداد کاربران فعال روزانه این شبکه تا ۳ مارس، ۹ برابر شده است. اولین قطعی بزرگ سولانا در سال ۲۰۲۳ که نزدیک به ۲۰ ساعت به طول انجامید، بازتاب بسیار بدی در رسانه‌ها داشت و به نظر می‌رسید که FUD (ترس، عدم اطمینان و ابهام) اعضای جامعه این رمزارز را تحت تأثیر قرار داده است.

 

با این حال، نشانه‌های اولیه‌ای وجود دارد که همه چیز می‌تواند به سمت بهتر شدن تغییر کند.

یکی از دلایل افزایش اخیر تعداد آدرس‌های فعال روزانه می‌تواند رشد در بخش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) باشد. به گزارش پلتفرم CryptoSlam، حجم فروش NFTها در این شبکه به ۲٫۷ میلیون دلار رسیده است. این رقم در زمان قطعی شبکه به ۳۴٫۶۸ هزار دلار کاهش یافته بود. تعداد خریداران و فروشندگان منحصربه‌فرد نیز رشد قابل‌توجهی داشته است.

جدای از این، تبلیغات مرتبط با مهاجرت پروژه هلیوم به این شبکه می‌تواند سرمایه‌گذاران را وادار کند که FUD خود را به نفع سولانا کنار بگذارند. انتظار می‌رود که این انتقال اواخر این ماه و در تاریخ ۲۷ مارس اتفاق بیفتد.

علاوه بر این‌ها، بهبود شاخص وزن‌دار احساسات بازار (Weighted Sentiment) و افزایش تعداد پوزیشن‌های خرید در دو روز گذشته نیز نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران نسبت به آینده SOL خوش‌بین هستند

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!