جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۴۶
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16703
شنبه، ۲۱ آبان، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

یک کرسی، فاصله دموکرات ها تا کنترل سنا

مارک کلی، دموکرات، روز جمعه بلیک مسترز جمهوری خواه را شکست داد و کرسی سنای ایالات متحده را در آریزونا به دست آورد، پیروزی ای که فاصله دموکرات ها با کنترل سنا را به یک کرسی کاهش داد. این درحالیست که دو رقابت دیگر برای مشخص شدن نتیجه نهایی همچنان در جریان هستند.

یک کرسی، فاصله دموکرات ها تا کنترل سنا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پیروزی کلی، فضانورد سابق که همسرش، گابی گیفوردز، در زمانی که او قانونگذار ایالات متحده بود، از یک سوء قصد جان سالم به در برد، به این معنا بود که دموکرات ها در رقابت برای مجلس سنا به تساوی 49 بر 49 دست یافته اند.

کلی در توییتر خود نوشت: «از اعتمادی که ایالت ما به من برای انجام این کار کرده است خوشحال هستم.»

کنترل سنا و دو سال باقیمانده از ریاست جمهوری جو بایدن، اکنون به رقابت در نوادا و جورجیا بستگی دارد. حزب بایدن با محدود کردن شکست های خود در انتخابات میان دوره ای از روند تاریخی اجتناب کرد و جمهوری خواهانی را که انتظار دستاوردهای بزرگی را داشتند، شوکه کرد.

در نوادا، کاترین کورتز ماستو، سناتور کنونی دموکرات، به فاصله حدود 800 رأیی آدام لاکسالت، دادستان کل ایالت و نامزد جمهوری خواه، رسید. نتیجه جورجیا هفته‌ها باقی مانده است زیرا رافائل وارناک، سناتور کنونی دموکرات، در دور دوم انتخابات 6 دسامبر با هرشل واکر جمهوری‌خواه روبرو خواهد شد.

در رقابت فرمانداری نوادا، جو لومباردو جمهوری خواه، استیو سیسولاک دموکرات را شکست داد، همانطور که موسسه تحقیقات ادیسون پیش بینی کرد. سیسولاک رقابت را واگذار کرد.

سیسولاک در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گفت: "چه به من رای دادید یا به کلانتر لومباردو، مهم است که اکنون با هم متحد شویم تا دولت را به جلو ببریم. به همین دلیل با کلانتر تماس گرفتم و برای او آرزوی موفقیت کردم."

تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که در حالی که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای نبرد نهایی انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آماده می‌شوند، سرمایه‌های تبلیغاتی به ایالت جرجیا هجوم می آورند.

در آریزونا، مقامات مجری قانون برای اعتراضات احتمالی در حالت آماده باش قرار گرفتند، با موانع و حصارهای امنیتی در اطراف بخش انتخابات شهرستان ماریکوپا، جایی که ده‌ها مقام در آن روز 18 ساعت کار می‌کنند تا برگه‌های رای و جدول‌بندی آرا را بررسی کنند.

کری لیک، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری آریزونا، از مقامات انتخاباتی در کانتی ماریکوپا، پرجمعیت ترین ایالت، انتقاد کرده و آنها را "بی کفایت" و "منفور" خواند و آنها را به تأخیر عمدی در شمارش آرا متهم کرد.

بیل گیتس، رئیس هیئت ناظران شهرستان ماریکوپا و یک جمهوری خواه، از اظهارات لیک عصبانی شد. او به خبرنگاران گفت: "همه باید کمی آرام شوند و لفاظی ها را کنار گذارند. این مشکلی است که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد."

در مبارزه برای کنترل مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان به اکثریت شدن و پایان دادن به چهار سال حکومت دموکرات ها نزدیک می شدند. این امر به جمهوری خواهان قدرت وتوی برنامه قانونگذاری دموکرات بایدن را می دهد و به آنها اجازه می دهد تا تحقیقات بالقوه مضری را در مورد دولت وی آغاز کنند.

ادیسون ریسرچ اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد جمهوری خواهان حداقل 211 کرسی از 218 کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورده بودند، در حالی که دموکرات ها 199 کرسی را به دست آورده بودند. بسیاری از رقابت هایی که هنوز برندگان آنها مشخص نشده اند در آریزونا، کالیفرنیا و ایالت واشنگتن هستند.

علیرغم احتمال این که ممکن است مجلس نمایندگان را از دست بدهند، دموکرات‌ها همچنان از موفقیت خود در مهار شکست های پیش‌بینی‌شده‌شان استقبال کرده‌اند.

کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، پیش از این اعلام کرده بود که در صورت تصدی ریاست جمهوری خواهان به عنوان رئیس مجلس شرکت خواهد کرد، نتیجه ای که او آن را اجتناب ناپذیر توصیف کرده است.

مشخص نیست که آیا رقیبی برای مک کارتی ظاهر خواهد شد یا خیر، اما برخی از محافظه‌کارترین جمهوری‌خواهان مجلس ابراز تردید کرده‌اند که او هنوز آرای کافی برای تبدیل شدن به رئیس مجلس را ندارد.

در همین حال، درگیری‌های داخلی جمهوری‌خواهان در سنا روز جمعه آشکار شد، زیرا سناتورها خواستار به تعویق افتادن انتخابات رهبری حزب در چهارشنبه بودند تا فرصت داشته باشند درباره اینکه چرا حزب در روز سه‌شنبه و آغاز انتخابات وضعیت بهتری نداشته است، بحث کنند.

میچ مک کانل با وجود انتقاد از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دیگر محافظه کاران، امیدوار است به عنوان رهبر جمهوری خواهان ادامه دهد.

 

آرای شمارش نشده

مقامات ناظر بر شمارش آرا در رقابت‌های سنای آریزونا و نوادا، جایی که دموکرات‌های فعلی در تلاش برای دفع رقبای جمهوری‌خواه هستند، گفته‌اند که جمع‌آوری 520000 رای شمارش نشده ممکن است تا هفته آینده طول بکشد. بیشتر آنها در شهرستان ماریکوپا، که فونیکس را در بر می گیرد، بودند.

کار آنها به دلیل نیاز به تطبیق امضا در برگه های رای با امضای ثبت نام رای دهندگان پس از حذف تعداد زیادی از چنین آرایی در روز انتخابات، کند شده است.

برخی از برجسته‌ترین نامزدهای مورد تایید ترامپ در رقابت‌های اساسی روز سه‌شنبه شکست خوردند و موقعیت او به‌عنوان پادشاه جمهوری‌خواه را مخدوش کردند و باعث شدند چندین جمهوری‌خواه اسم تفرقه‌انگیز او را به خاطر عملکرد ناامیدکننده حزب سرزنش کنند.

این نتیجه ممکن است این شانس را افزایش دهد که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که رقیب دموکرات خود را در روز سه شنبه شکست داد، تصمیم بگیرد ترامپ را برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 به چالش بکشد.

در حالی که ترامپ به طور رسمی سومین کمپین نامزدی برای کاخ سفید را راه‌اندازی نکرده است، رئیس‌جمهور سابق قویاً سیگنال داده است که این کار را انجام میدهد و در حال برنامه‌ریزی "بیانیه ویژه" در باشگاه خود در فلوریدا در روز سه‌شنبه است.

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!