سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۰:۳۷
خاورمیانه - کد خبر : 16110
دوشنبه، ۲۳ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

یک سال پس از به قدرت رسیدن، سرنوشت دولت جدید اسرائیل به نخی بند است

یک سال پس از پایان دادن به رکورد حکومت بنیامین نتانیاهو پس از ماه‌ها آشفتگی سیاسی، دولت ائتلافی شکننده اسرائیل در آستانه فروپاشی است و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه‌های آینده را افزایش می‌دهد.

یک سال پس از به قدرت رسیدن، سرنوشت دولت جدید اسرائیل به نخی بند است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نخست وزیر نفتالی بنت و یایر لاپید، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه با اشاره به دستاوردهایی از جمله افزایش رشد اقتصادی و حذف کسری بودجه، قول دادند که برای بقای ائتلاف خود که از احزاب راست، لیبرال و احزاب مسلمان عرب تشکیل شده است، مبارزه کنند.

به نقل از رویترز، بنت در ادامه گفت: "ما یک سالگی تأسیس دولت نجات ملی را جشن می گیریم. هر شخص صادقی می پذیرد که این یکی از بهترین دولت های کشور است که بر یکی از دشوارترین ائتلاف هایی که کنست تاکنون شناخته است تکیه دارد."

 

ما ناامید نخواهیم شد و شکست نخواهیم خورد

بنت جنگ طلب 50 ساله و لاپید میانه رو 58 ساله در ژوئن 2021 پس از چهارمین انتخابات در دو سال اخیر به رکورد حکومت 12 ساله نتانیاهو پایان دادند.

اما ائتلاف با اکثریتی بسیار ناچیز و اختلافات عمیق بر سر مسائل مهمی مانند مناقشه اسرائیل و فلسطین، تلاش کرده است تا در کنار هم باقی بماند و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که یک سقوط مهیب رخ خواهد داد.

بنت پس از از دست دادن حمایت دو عضو ائتلاف راستگرای خود در یک سال گذشته، کنترل تنها 60 قانونگذار از 120 قانونگذار کنست را در اختیار دارد و یکی از اعضای دیگر نیز اکنون متزلزل شده است.

و از زمان شعله‌ور شدن خشونت‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها در ماه مارس، لاپید برای مهار تنش با دو عضو کنست از اقلیت عرب اسرائیل، که بسیاری از آنها خود را با فلسطینی‌ها می‌دانند، تلاش می‌کند.

نتیجه این تنش ها، یک سری شکست در آرای کلیدی پارلمان بوده است که اخیراً مربوط به تصویب قانونی است که تضمین می کند شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی که به طور رسمی تحت صلاحیت نظامی هستند، تحت پوشش قانون مدنی اسرائیل قرار دارند.

این اقدام، که احتمالاً بازگردانده می‌شود، معمولاً از حمایت گسترده‌ای برخوردار می‌شود و این بر شکنندگی دولت تأکید می‌کند. حزب خود بنت به جنبش شهرک نشینان نزدیک است.

به گفته یوآو کراکوفسکی، تحلیلگر سیاسی برجسته برنامه پخش عمومی کان، که دولت را به دنبال "گذراندن زمان به خاطر خرید زمان" توصیف می کند، محتمل ترین سناریو ممکن است انتخابات بین دسامبر و آوریل باشد.

نتانیاهو که اکنون رهبر اپوزیسیون است، در حال حاضر به اتهام فساد در محاکمه است، اتهامی که او آن را رد می کند. صدور حکم نهایی در سال آینده بعید است و او قول داده است که علیرغم مشکلات قانونی خود بازگردد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!