جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۴۸
اقتصاد - کد خبر : 3216
سه شنبه، ۱۹ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

گوشت و مرغ گران نمیشود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مردم برای خرید گوشت و مرغ عجله نکنند چرا که تا آخر سال افزایش قیمتی در این حوزه نداریم.

گوشت و مرغ گران نمیشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان با اشاره به اینکه جوجه ریزی در مرغداری‌ها از شش ماه قبل آغاز شده است گفت: برای ایام دهه فجر، عید و ماه رمضان برنامه ریزی در خصوص تولید مرغ صورت گرفت و بالغ بر ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا کشش جامعه در این حالت به این میزان نبود و باعث شد تا در بازار مازاد مرغ داشته باشیم.

عباسی معروفان با بیان اینکه طرح ضربتی خرید تضمینی مازاد تولید مرغ از یک اسفند سال ۹۸ آغاز شد، ادامه داد: در بازار تمام مرغ‌هایی که به فروش نرفته بود، جمع آوری شد و روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ تن مرغ از مرغداری‌ها خریداری شد که این رقم در گذشته روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ تن بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: دولت و سازمان برنامه و بودجه منابع مالی خوبی در اختیار ما گذاشت ما توانستیم پول مرغداران را به صورت نقدی پرداخت و به قیمت مصوب از آن‌ها خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود نباید بگذاریم تولید کنندگان متضرر شوند گفت: مرغ را از مرغداری‌ها با قیمت مصوب ۱۲,۹۰۰ تومان خریداری می‌کنیم و تا اطلاع ثانوی این خرید ادامه خواهد داشت تا زمانی که مرغ مازاد در بازار وجود داشته باشد خرید تضمینی ادامه دارد.

عباسی معروفان افزود: تعطیلی رستوران‌ها، دانشگاه‌ها و تالارها باعث شد مصرف مرغ نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد کاهش یابد.

وی درباره برنامه اتخاذ شده در تولید مرغ افزود: در دوره قبل ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم که مرغداران در دوره بعدی به ۱۲۵ میلیون و دوره جدید به ۱۱۵ میلیون قطعه رساندند تا مازاد زیادی نداشته باشیم و تولید کنندگان متضرر نشوند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از ستاد ملی تنظیم بازار کشور اجازه صادرات مرغ از دیروز مصوب شد و صادرات تا ده روز آینده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات به گونه‌ای خواهد شد که کمبودی در بازار ایجاد نشود، افزود: گوشت مرغ و گوشت قرمز به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار موجود است و در هر ساعتی از شبانه روز در فروشگاه‌ها مرغ و گوشت تازه و منجمد با قیمت مصوب وجود دارد و در دسترس همگان است و تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با تأمین نهاده‌های دامی گفت: برنامه ریزی خوبی صورت گرفته اخیراً با تصمیم دولت تمام نهاده‌های دامی که دپو شده بود وارد بازار شد و رئیس جمهور اجازه ترخیص ۴ میلیون تن کالای اساسی را که ۷۵ درصد آن نهاده دامی است، داد و وارد کشور شده و قیمت‌ها متناسب شده است.

وی درباره ذخایر دامی افزود: در سال ۹۸ بیش از سه میلیون تن ذخایر را به مرغداری‌ها و دامداری‌ها فروختیم و مشکلی برای تأمین نهاده‌ها برای تولید مرغ در کشور در سال ۹۹ نخواهیم داشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!