چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۱:۳۱
تحلیل سیاسی - کد خبر : 7471
چهارشنبه، ۰۶ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

گفتگو با مهدی سعادتی درباره قانون اقدام راهبردی مجلس

مهدی سعادتی عضو کمسیون امنیت ملی مجلس: اجازه نمی دهیم هیچ گامی را در خصوص برجام بدون اجازه مجلس بردارند این کار اصل قانون اساسی است.

گفتگو با مهدی سعادتی درباره قانون اقدام راهبردی مجلس

مهدی سعادتی نماینده مردم شریف بابل و عضو کمسیون امنیت ملی و استاندار سابق گیلان طی گفتگویی با پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به تحلیل مذاکرات درخصوص برجام و قانون اقدام راهبردی مجلس پرداخت.

ایران زمین: مقدمه ای درباره چگونگی اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی بگویید و آیا بنظر شما دولت مطلوب عمل کرده است یا نه ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تبریک و  تهنیت به مناسبت ماه رجب و تشکر از شما جهت انعکاس اخبار نمایندگان. خط قرمز ما در نظام جمهوری اسلامی و فصل الخطاب همه ی امور ما، سیاست ها و تدابیر مقام معظم رهبری است و واقعا این یک اصل است که اعتقاد ما می باشد و بنده نیز با همه وجود از این امر دفاع خواهم کرد.

خب حضرت آقا فرمودند که این قانون هم باید اجرایی شود و همه نظام موظف هستند که این قانون را اجرا کنند و بعد در یک تعامل چه قوه قضاییه،چه قوه مجریه و چه قوه مقننه باید با هم و یکصدا این کار را دنبال کنند .

همون طور که مطلع هستید ما در اجرایی قانون بسیار حساس هستیم و آن تبصره هایی که پیش بینی کردند علاوه بر این که قبول کرده بودند (دولت) که این موضوع ( قانون اقدام راهبردی) باید اجرا شود و نه کل برجام بلکه ادامه پروتکل الحاقی که خب داوطلبانه هم پذیرفته بودیم, این باید قطع شود. 

اما تبصره هایی که گذاشتند، متاسفانه در یک اقدام غیر منتظره، تبصره ها کمی بر اصل آن اقدامی که باید تحقق پیدا میکرد فاصله داشت.

یعنی سازمان انرژی اتمی حق این را نداشتند که مجددا بیایند و تبصره هایی قرار دهند که آقا ما سه ماه مهلت می دهیم. (در رابطه با موضوع دوربین های نظارتی) و به همین شیوه (تبصره ها) لغو شود، در اختیار گذاشته شود. اما قانون می گوید که این ها اجازه به اصلاح واگذاری این تبصره را نداشتند .

ایران زمین: بعد از مذاکره دولت با گروسی و نتیجه آن شاهد نقش شورای امنیت ملی در این ماجرا هستیم. آیا مجلس وکمسیون امنیت ملی با این شورا هماهنگ هستند؟ انتظار مجلس چیست؟

در رابطه با هماهنگی که می فرمائید الان هم وجود دارد یعنی تعاملی که باید با مجلس انجام شود با شورای امنیت ملی و دبیرخانه اش انجام می شود و هماهنگ هستند.

اما در بحث اول  باید پروتکل الحاقی لغو شود اینها تحریم ها را زیربارش نرفتند و حضرت آقا هم تذکر دادند که بالاخره باید یک صدای باشد و خب مجلس هم به صورت رسمی اعلام کردند که هر کسی که بخواهد در برابر این قانون (اقدام راهبردی) و در خصوص ماده 9 آن استنکاف و مخالفت کند؛ در هر مقامی که باشد چه سازمان انرژی اتمی باشد، وزارت خارجه باشد یا شخص رئیس جمهور باشد.طبیعتا مجلس در خود این قانون چاره کرده و به قوه قضاییه اعلام کرده که هرکسی که بخواهد جلوی اجرای این قانون را بگیرد او را به دستگاه قضایی معرفی می کند. 

اما با توجه به تدابیر حضرت آقا قطعا  فضای فعلی مجلس نرم تر است که انشالله با تعامل و همکاری پیش می رویم. علت اینکه این قانون را نیز وضع کردیم کمک کردن به دولت بوده یعنی پر کردن دست دولت بوده، ما دست دولت را پر کردیم بیش از 7 سال این ها، این دولت و مردم را واقعا سرکار گذاشتند و به قوانین و مقررات و تعهداتشان عمل نکردند. 

ما آمدیم کمک کردیم به اینها (دولت) برای حفظ منافع ملی، منافع نظام، منافع مردم و کمک به معیشت مردم ما، گفتیم باید این اتفاق بی افتد و ظرف دو ماه تکمیل شود. همون طور که می بینید الان امریکایی ها، اروپایی ها هم شان به تکاپو افتادند. یعنی باید یک اهرم فشاری روی این ها باشد تا تحریم ها را بردارند، معاملات نفتی را باز بگذارند، مبحث فضای منابع ارزی و ورودش را باز بگذارند .این فضای اقتصادی برای مردم ما است. 

ما که این قانون اقدام راهبردی را واقعا عمل کردیم،که دولت ابتکار عمل را در دست بگیرند انشالله و اینکار انجام شود. 

بنابراین باید بگوییم که مجلس یازدهم قانون مدار هست و در کنار دیگران در برابر مشکلات می ایستد و روحیه انقلابیش تفاهم و خدمتگزاری است.

 از این به بعد هم اجازه نمی دهیم هیچ گامی را در خصوص برجام بدون اجازه مجلس بردارند این کار اصل قانون اساسی است و همه کارها با اجازه و هماهنگی مجلس انجام  می شود. وعده ها و قسم های نادرست و تندگویی ممنوع است. و خط قرمز ما اجرای قانون است.

برای حفظ نظام الهی مان، توانمندی نظام و توانمندی هسته ی مان و منافع ملت مان که متاسفانه گروگان گرفته شده است (توسط دشمنان) و حقوق مدنظر ما را زیر سوال بردند. انشاالله همه تلاشمان را می کنیم.

ایران زمین: آیا این قانون به اجماع سازی علیه ایران در جهان ختم نمی شود؟ (آینده را چگونه می بینید؟)

ببنید اصلا این ها بازی است چه از طرف عناصر داخلی که از سر ضعف و دریوزگی ورود پیدا کردند چه عناصر خارجی که به اینها دامن میزنند. ببینید هر جا نظام الهی ما، مردم ما در همه امور با اقتدار و قدرت به صحنه آمدند دشمن حتما عقب نشینی کرده است و ما به اهدافمان رسیدیم. این حرف و بیان خود حضرت اقا نیز هست و واقعا ما می بینیم که در این حوزه هر کجا ما ضعف داشتیم،از چه مطلبی بوده است. شما نگاه کنید در 8 سال دفاع مقدس عبارت کلمه یکپارچه مردم و نظام، حضرت امام مدیریت کرد، آمدیم و در این جنگ جهانی سوم اعلام نشده به پیروزی رسیدیم. در موضوع داعش و این حادثه ای که 80 کشور دنیا حمله کردند به این منطقه، با محوریت شهید حاج قاسم عزیز و جبهه مقاومت و اقتدار 80 کشور دنیا رو بیرون انداختیم و به قول حضرت اقا مردم با لگد ترامپ را بیرون انداختند اما بشار هست و مقاومت هست.

این را بدانید ما در این عرصه هم سر جنگ با هیچ کشوری از دنیا نداریم. ما روحیه تعامل و ارتباط با همه دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس که خط قرمز ماست ما با همه ارتباط داریم.

 اما با حفظ غزت و وحدت اصلی که بارها از طرف حضرت آقا تذکر داده شده و واقعا عرض کردم هر جایی ما توانستیم البته با عقل و عقلانیت به اصطلاح محافظه درست و برنامه ریزی درست و با حساب و کتاب درست ارتباط برقرار کردیم و داریم.

شاید یکی از  بهترین  و مهم ترین تصمیماتی که مجلس یازدهم گرفته است همین قانون اقدام راهبردی و لغو تحریم ها وصیانت از منافع ملت ایران می باشد. و انتظار خودم از شما و دیگر رسانه ها این است که هیچ کس دغدغه نداشته باشد انشالله ما گام های محکم تری در پیش داریم.

در بیانیه گام دوم حضرت آقا که به مناسبت چهل سالگی انقلاب فرمودند که وضعیت بهتر خواهد شد. ما در مسیر و خط ولایت و منافع مردم حرکت می کنیم. هر زمان که ما از معنویات حضرت آقا دور شدیم متاسفانه ضرر کردیم آنجایی که به بیانات، دستورات ولی و مولایمان گوش کردیم و عمل کردیم قطعا پیروز میدان بودیم و نظام ما مدیون اول خدا، اهل بیت و امام عصر(عج) بوده و مدیون ولایت، مدیون خون شهدا و مردم بوده است و ما مسئولین باید درس بگیریم انشالله با عمل به سیره امام و فرمایش حضرت آقا کا را به پیش ببریم.

ایران زمین: پس معتقد هستید که این قانون به انزوای ایران ختم نمی شود؟

هرچقدر این 7 سال این ها هی عقب نشینی کردند. این دولت ما خیلی از مواقع ورود پیدا نکرد، خیلی از مواقع عمق و تذکرات حضرت آقا را  گوش نکرد، خیلی از مواقع مطالبه مردم را عمل نکرد و وقتی منفعلانه این دولت برخورد کرد نتیجه اش را دیدید.

 چه چیزی را بدست آوردن آیا آن گل و بلبل و آن وعده هایی که این ها داده بودند آن واقعا فضایی که قرار بود خزانه ها پر شود و تحریم ها لغو شود؛ آیا واقعا الان آن حرکت های منفعلانه سفر مردم را باز کرد؟ 

و ما دیدم که اتفاقا  تعامل با همه دنیا و ارتباط با همه دنیا، باید با اقتدار باشد. در برابر انچه که واقعا حفظ تمامیت ارضی نطام الهی مان است حفظ توانمندی جمهوری اسلامی است.شما نگاه کنید مگر همین اروپایی ها نیامدند گفتند آقا ما همکاری می کنیم اما آخرش هی ما را بازی دادند و در آخر گفتند شما موشک هایتان را جمع کنید؛ شما با جبهه مقاومت قطع ارتباط کنید، اصلا چه ارتباطی داشت؟ آیا قرار بود با ادامه برجام ما موشک ها را جمع کنیم یا جبهه مقاومت را رها کنیم. این ها هیچ منطقی نداشت!

جمله آخر در طول تاریخ جبهه حق و باطل  با هم درگیر هستند و جبهه باطل جز نابودی جبهه حق به دنبال هیچ چیز دیگری نیست و ما باید با وحدت و انسجام برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و انشالله امت واحده در تمامی جهان اسلام و انشالله سپردن این پرچم به دست مولای مان امام زمان(عج) تلاش کنیم  و این مسیر را طی کنیم. انشالله!

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل سیاسی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل سیاسی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!