سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۷:۱۵
سلامت - کد خبر : 5657
جمعه، ۲۱ آذر، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

گزارش CNN از بیماران کرونایی در ایران که قربانی تحریم های آمریکا می شوند

هیچ کجای دیگری از جهان با هیولای کرونا به همراه مصیبت تحریم های "فشار حداکثری" ترامپ دست به گریبان نیست

گزارش CNN از بیماران کرونایی در ایران که قربانی تحریم های آمریکا می شوند
شبکه خبری CNN در گزارشی از یک مرکز درمانی در ایران به مشکلاتی که تحریم های آمریکا در مدیریت و درمان بیماری کووید 19 برای بیماران و پزشکان به دنبال داشته است اشاره کرده است. در متن این گزارش آمده است: در هیچ کجای دیگری از جهان، کشورها با هیولای کرونا ویروس در کنار تحریم های بیرحمانه که رئیس جمهوری ایالات متحده- دونالد ترامپ اعمال کرده است دست به گریبان نیست.
 
جنازه یک زن جوان که دقایقی قبل فوت کرده تنها نشانه ای است که به محض ورود به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهدای تجریش، به چشم می آید. بدن این زن جوان در یک بسته پلاستیکی سیاه پوشانده شده است. در این بخش، 5 بیمار با کمک تجهیزاتی که از پس این ماه های طاقت فرسا، که بیش از 750 نفر در این بخش درگذشته اند، به دشواری زنده نگه داشته شده اند. دکتر علیرضا فاطمی می گوید: آزاردهنده ترین مسئله برای یم پزشک این است که بداند داروهایی (به وفور) در بخش های دیگری از جهان در دسترس است اما اینجا نه!.
 
این همان واقعیتی است که موجب تفاوت کروناویروس در ایران می شود: هیچ کجای دیگری از جهان با هیولای کرونا به همراه مصیبت تحریم های "فشار حداکثری" ترامپ دست به گریبان نیست، چیزی که به اذعان مقام های رسمی و پزشکان ایران، رویارویی کووید 19 را با مشکلاتی همراه کرده است. خلیف فراهانی، آموزگار بازنشسته به سختی می تواند سخن بگوید اما هیجاناتش بر تنگی نفس ناشی از تاثیر ویروس بر ریه ها غلبه می کند. وی می گوید: تحریم های آمریکا بی رحمانه است. وی در پیاده روی در یک پارک به این ویروس آلوده شده اما می گوید"تازه الان حالش بهتر است."
 
 
 
پزشکان می گویند که در اینجا، آمار قربانیان روزانه متفاوت است: مرگ دو نفر، یعنی روز خوبی است، چهار نفر، میانگین است و در بدترین روزها ، 9 نفر جان می دهند. ایران در هفته گذشته، دو آمار شوم را تجربه کرد: شنبه گذشته ، شمار جانباختگان از ابتدای همه گیری تاکنون، به پنجاه هزار نفر و مبتلایان به یک میلیون نفر رسید. میترا آقارضی ، یک پرستار دیگر می گوید: استرس بخش جدانشدنی از کار پرستاری است اما همه گیری چیز دیگری است، با استرسی 10 برابر بزرگتر. ما همیشه نگرانیم که ممکن است خودمان مبتلای به این ویروس شویم و آن را به دوستان و خانواده مان منتقل کنیمف این باری سنگین بر دوش ماست.
 
در ادامه این گزارش آمده است: هرچند تحریم های اعمال شده دسترسی به مواد غذایی و امکانات دارویی و درمانی را مستثنی کرده، گزارش های حقوق بشری از ایران بارها تاکید کرده که تاثیر تحریم ها بر دسترسی به داروهای پایه و تجهیزات درمانی، از جمله دستگاه های کمک تنقسی و تجهیزات حفاظتی کادر درمان را دشوار کرده است.  
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!