شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۵۶
سیاست - کد خبر : 7402
دوشنبه، ۰۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

گروسی: به نتیجه قابل قبولی رسیدیم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران گفت که آژانس سه ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهد.

گروسی: به نتیجه قابل قبولی رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ترک ایران و ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به نتیجه قابل قبولی رسیدیم.

گروسی اظهار داشت: ما به درک فنی دو جانبه‌ای رسیدیم که آژانس می‌تواند برای یک دوره سه ماهه به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت خود  ادامه دهد و این شرایط را پس از 23 فوریه (5 اسفند) تثبیت می‌کند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: ترتیبات تحت بازبینی مستمر قرار خوهد داشت می‌تواند زودتر تعلیق شود یا آنکه تمدید شود.

گروسی همچنین به این موضوع اشاره کرد که  پس از 23 فوریه پروتکل الحاقی اجرا نخواهد شد و بعد  از این تاریخ دسترسی کمتری  وجود خواهد داشت اما همچنان ترتیبات با ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این اجازه می‌دهد که بتواند میزان ضروری جهت نظارت را حفظ کند.

وی افزود: راستی آزمایی کار می‌کند و این شرایط کنونی را نجات می‌دهد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: کاهشی در تعداد بازرسان و برخی انواع بازرسی‌های سرزده نخواهد بود اما نه به اندازه‌ای که تحت پروتکل الحاقی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ایران به اجرای توافقنامه پادمان جامع ادامه خواهد داد.

گروسی به درخواست خود شنبه شب وارد تهران شد، با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با علی اکبر صالحی دیدار و گفت‌وگو کرد و بعدازظهر یکشنبه نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

این دومین سفر گروسی به تهران طی۶ ماه گذشته است. وی در سفر قبلی خود که دوشنبه شب سوم شهریور ماه بود در راستای انجام سفری دو روزه به تهران آمد و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسن روحانی رئیس جمهور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در پایان بیانیه‌ای مشترک از سوی دو طرف منتشر و عنوان شد که طرفین در خصوص حل و فصل توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق دست یافتند و قرار شد ایران به دو مکان درخواستی دسترسی بدهد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!