سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۰۷:۵۳
سلامت - کد خبر : 2698
دوشنبه، ۱۹ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

کیت های ایرانی تشخیص کرونا روانه بازار می شوند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:تا فروردین ماه سال آینده کیت‌های تشخیص بیماری کرونا، ساخت ایرانی روانه بازار می‌شود.

کیت های ایرانی تشخیص کرونا روانه بازار می شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشخیص به موقع بیماری کرونا مهم‌ترین مرحله ورود به درمان بیماری فرداست. ازآنجا که علائم بالینی این بیماری با سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار نزدیک است، برای اطمینان از ابتلای افراد به ویروس کووید_19 باید از امکانات آزمایشگاهی استفاده کرد.

به همین دلیل استفاده از کیت‌های تشخیصی به پزشکان کمک می‌کند تا بیماران مبتلا به این ویروس را شناسایی کنند. درنتیجه، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از دانش‌بنیان‌های توانمند دعوت کرد تا به حوزه ساخت این کیت‌ها ورود کنند. چندی پیش متخصصان بر آن شدند تا این محصول بسیار مهم را که در این دوران نقش حیاتی در روند جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کرونا دارد، در داخل کشور تولید کنند.

گفتنی است، در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا توسط کیت‌های تشخیصی که در قالب مساعدت و خرید از طریق سازمان بهداشت جهانی، کشور چین و یونیسف وارد ایران شده‌اند شناسایی می‌شوند؛  پس از انتشار این فراخوان، تعداد بالایی از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت این کیت‌ها اعلام آمادگی کردند. ۵۰ شرکت داوطلب شدند که بعد از بررسی‌ها پنج شرکت برای ساخت این کیت‌ها انتخاب و قرارداد با آنها منعقد شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام مطلب فوق، گفت: تا فروردین ماه سال آینده این کیت‌های تشخیصی ایرانی روانه بازار می‌شود.

قانعی ضمن اشاره به این مسئله که کیت‌های وارد شده شده از کشورهای دیگر، تا دو ماه آینده کافی هستند بیان داشت: بعد از دو ماه با کمبود کیت‌های تشخیص کرونا مواجه خواهیم شد. به همین دلیل با کمک توانمندی‌های داخلی باید نیاز را مرتفع می‌کنیم.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان با همکاری واحدهای دیگر دست به تولید وسایل پیشگیری و تشخیص ویروس کرونا زده‌اند تا هر چه سریعتر جلوی این اپیدمی گرفته شود. ازآنجا که هنور راه درمانی برای رهایی از ویروس کرونا یافت نشده، لذا تمام متخصصان تاکید بر پیشگیری دارند که با رعایت اصول بهداشت فردی میسر است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!