شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۱۸
سیاست خارجی - کد خبر : 14479
پنجشنبه، ۲۵ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

کنفرانس مشترک وزیران خارجه ایران و مجارستان ؛ واکسن ایرانی ملاک ویزای مجارستان شد

در آینده نزدیک صادرات واکسن های ایرانی به سایر کشورها نیز عمل خواهد شد.

کنفرانس مشترک وزیران خارجه ایران و مجارستان ؛ واکسن ایرانی ملاک ویزای مجارستان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز ( 25 آذر ) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پیتر سيارتو همتای مجارستانی خود حاضر شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه واکسن های ایرانی در مجارستان معتبر شناخته می شود، گفت: در دیدار امروز، یادداشت تفاهمی با مجارستان امضا کردیم که بر اساس آن واکسن ایران ملاک ویزای مجارستان قرار بگیرد و این موضوع از فردا اجرایی می شود.

 وی با خیر مقدم به همتای مجارستانی خود گفت: امروز گفتگو های خوب و توافقات مهمي بين جمهوری اسلامی ایران و مجارستان انجام شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به امضای ۵ سند بین دو کشور ایران و مجارستان گفت: سه سند همکاری صبح امروز به امضا رسید و دو سند دیگر عصر امروز در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور امضا می شود.

سند همکاری های فرهنگی بین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر خارجه مجارستان به نمایندگی از کشورشان، یادداشت تفاهم همکاری های دیپلماتیک، سند همکاری گمرکی، سند توافق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سند تفاهم همکاری در چارچوب بورسیه اسنادی است که به گفته وزیر امور خارجه به امضا رسید.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: اتفاق مهم دیگری که امروز رقم خورد، معتبر دانسته شدن واکسن های ایرانی در مجارستان بود. به پاس قدردانی از دانشمندان ایرانی که موفق به تولید واکسن در چند شرکت داخل کشور شدند، سندی در این ارتباط امضا کردیم که براساس آن همه واکسن های ایرانی با صدور گواهی از میدا ایران می تواند پذیرش مجارستان قرار بگیرد و صدور ملاک ویزا برای مجارستان باشد.

وی با بیان اینکه با کشورهای دیگر هم در حال رایزنی هستیم تا واکسن ایرانی مورد پذیرش برای اعطای ويزا در آن کشورها قرار بگیرد، گفت: صدور گواهی واکسن های دو کشور و پذیرش واکسن ایرانی از فردا اجرا می شود.

من ضمن احترام به دانشمندان ایرانی که در تولید واکسن کرونا با استاندارد بالا اقدام کردند، مایلم تاکید کنم که در آینده نزدیک صادرات واکسن های ایرانی به سایر کشورها نیز عمل خواهد شد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در گفتگو با همتای مجارستانی رایزنی هایی هم درخصوص افغانستان انجام شد، گفت: مجارستان به مردم کشور افغانستان کمک هایی کرده است. همچنین وزیر خارجه مجارستان محموله ای از واکسن اهدایی برای واکسینه کردن ۴ میلیون افغانستانی در ایران به همراه خود آورده است.

بخش محدودی از این ۴ میلیون دز واکسن هایی است که مجارستان اهدا کرده و ما همين مقدار نگاه انسان دوستانه مجارستان به آوارگان افغانستان را مورد قدردانی قرار می دهیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!