پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۶:۰۳
حقوقی و قضایی - کد خبر : 13554
جمعه، ۰۷ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

کمیته وضعی و انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد

کمیته پیشگیری امور وضعی و انتظامی ذیل کمیسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.

کمیته وضعی و انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد
به گزارش پایگاه خبی تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، علیرضا ساوری،مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از تشکیل کمیته وضعی و انتظامی با در نظر گرفتن سند تحول قضایی و با استناد به قانون پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و گفت: نخستین جلسه این کمیته در سوم آبان سال جاری برگزار شد.
 
ویدرباره اولویت ها و وظایف این کمیته تشریح کرد: تدوین پیش‌نویس سیاست‌ها و راهبرد‌های مرتبط با افزایش هزینه‌های جرم و کاهش منافع ناشی از جرم برای عوامل و عناصر اصلی دخیل در جرائم اولویتی کشور، تدوین پیش‌نویس سیاست‌ها و راهبرد‌های مرتبط با افزایش مراقبت‌های پس از خروج از زندان برای عناصر دخیل در جرایم اولویتی از جمله برنامه‌های این کمیته است.
 
مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ارتقاء فرهنگ عمومی پیشگیری از جرم و گسترش آموزش‌های وضعی و انتظامی در چگونگی حفظ و صیانت از خود، خانواده و اموال، رسیدگی به وضعیت کشف علمی جرم، بررسی آخرین وضعیت تشکیل بانک‌های اطلاعاتی با تمرکز بر بانک اطلاعات سارقین حرفه‌ای، عوامل اصلی دخیل در خشونت‌ها، رانندگان پرخطر، جاعلان و کلاهبرداران، محکومان و متهمین حرفه‌ای مواد مخدر و هم‌چنین بررسی و رسیدگی به وضعیت متهمین و محکومان متواری را از جمله برنامه  های این کمیته برشمرد.
 
وی افزود: رسیدگی به وضعیت افراد ولگرد و معتادان متجاهر و رها شده در سطح جامعه، پیگیری رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه ایمنی راه‌ها، بهبود وضعیت صدور و تجدید انواع پروانه‌های رسمی رانندگی (گواهینامه‌ها) و ارتقاء ضریب ایمنی خودرو‌ها و پیگیری تسریع در شناسایی دارایی و اموال محکومان جرائم از دیگر برنامه های کمیته وضعی و انتظامی به شمار می آید.
 
ساوری با بیان اینکه این اولویت‌ها در اولین جلسه کمیته به تصویب رسیده است که به ترتیب در دستور کار جلسات آتی کمیته قرار گرفته است، گفت: این موارد باهماهنگی و همکاری موثر نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم مورد پیگیری و اقدام لازم قرار خواهد گرفت.
 
وی در تشریح جرائم اولویتی شش‌گانه اظهار داشت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی (نزاع)، ضرب و جرح غیر عمدی (تصادفات)، جعل و کلاهبرداری و مالکیت و نگهداری مواد مخدر در دستورکار کمیته وضعی و انتظامی قرار دارد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!