پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۴۸
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17248
يكشنبه، ۲۳ بهمن، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

کمپانی تسلا صاحب 9.7 هزار بیت کوین است

تسلا، شرکت فناوری که ایلان ماسک مدیرعامل آن است، یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین است. اما از سوی دیگر، طبق آخرین داده ها، ارزش بیت کوین تسلا از قیمت خریدش که 34 هزار دلار بوده است ، 33 درصد کم شده و متضرر است.

کمپانی تسلا صاحب 9.7 هزار بیت کوین است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، بر اساس داده های،  تسلا که 10 درصد از سهام خود را در ماه مارس همان سال به فروش رساند، در اقدامی غافلگیرکننده که در ژوئیه 2022 اعلام کرد که 75 درصد از بیت کوین های باقی مانده خود را به فروش خواهد رساند.  در طی این فرآیند، شرکت تسلا که با ضرر دست به این کار زد ،عموما توکن‌ها را به قیمت حدود ۲۹ هزار دلار فروخت.

 با این حال، خرید در سطوح پایین برای ماسک جذاب‌تر بود و او ادعا کرد که منطق پشت فروش بیت کوین ها بوده.

از سوی دیگر، کارشناسان همبستگی بین قیمت نقدی بیت کوین و سهام تسلا را گزارش می کنند که هر دو در اوایل سال 2023 شاهد رشد قیمتی بودند.  بر اساس داده‌های TradingView، تسلا نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش قیمت و بیت‌کوین کمتر از 40 درصد رشد یافته است.

مدیر عامل کوین بیس اعلام کرد: کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است استکینگ را برای آلت کوین هایی مانند اتریوم ممنوع کند

مدیر عامل کوین بیس گفت ما شایعاتی را شنیده‌ایم مبنی بر ممنوعیت استیکنگ اتریوم امیدوارم اینطور نباشد، زیرا معتقدم اگر اجازه داده شود این اتفاق بیفتد، مسیر وحشتناکی برای آمریکا خواهد بود.  استیکینگ یک نوآوری واقعاً قابل توجه در ارزهای دیجیتال است.و نقش مهمی در امنیت شبکه بلاک چین ایفا می کند، بخش قابل توجهی از درآمد شرکت های ارز دیجیتال را تامین می کند.  طبق گزارش‌های مالی، استیکینگ تقریباً ۱۱ درصد از درآمد کوین‌بیس را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

 آرمسترانگ با تاکید بر اینکه دولت باید در جزئیات بیانیه خود سازنده تر باشد، اظهار داشت که ایالات متحده شرکت های رمزنگاری را مجبور می کند با چنین سیاست های بازدارنده ای "در خارج از کشور" فعالیت کنند

 علاوه بر این، دولت ایالات متحده مدتهاست که در مورد اینکه آیا اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای محبوب باید به عنوان کالا یا اوراق بهادار قرار بگیرند سردرگم شده است.

بعد از اینکه آقای برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی رمزارز Coinbase، در توییتی نوشت که شایعاتی شنیده است مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می خواهد ممنوعیت های را برای استیکینگ آلت کوین ها اعمال کند طبق داده های CoinGecko بخش نقدینگی استیکینگ به طور متوسط   5.4 درصد افزایش یافت، در حالی که کاهش 3.4 درصدی از ارزش کل بازار پول کریپتو ثبت شد.

جی پی مورگان بزرگترین بانک جهان از نظر ارزش بازار گزارشی منتشر کرد

جی پی مورگان، بزرگترین بانک جهان با ارزش بیش از 418 میلیارد دلار، علاقه شدیدی به ارزهای دیجیتال دارد و طبق نظر سنجی ها پیش بینی می کنند که مشتریانشان در آینده به این حوزه علاقه بیشتری خواهند داشت، اخیرا گزارش جدیدی منتشر شده است.

 جی پی مورگان در آخرین گزارش خود که ساعاتی پیش منتشر شد، اتریوم را در دستور کار خود قرار داد.  این بانک غول پیکر با اشاره به ارتقای اتریوم در شانگهای که برای اواسط ماه مارس برنامه ریزی شده است، گفت که این می تواند باعث افزایش قیمت قابل توجهی شود.

 

جریمه ای 30 میلیون دلاری

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرد که تحقیقاتی را برای معاملات سهام صرافی پیشرو کراکن بیت کوین آغاز کرده است.  کراکن صرافی کریپتوکارنسی امروز اعلام کرد که سرویس سهامداری ارزهای دیجیتال خود را تعطیل می کند و به عنوان بخشی از توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) جریمه ای 30 میلیون دلاری پرداخت می کند.

تاثیر اقتصاد کلان بر بیت کوین

سامی کاساب و کریس کولار، تحلیلگران تحقیقاتی، در گزارش «وضعیت بیت کوین Q4 2022» که در 10 فوریه منتشر شد، اعلام کردند که سقوط بازار سهام باعث کاهش 25 درصدی قیمت بیت کوین شده است.  این گزارش تاکید می کند که تغییرات در نرخ وجوه فدرال حتی پس از افزایش 75 و 50 واحد پایه، تأثیر بسیار کمتری بر قیمت بیت کوین دارد.

 همچنین خاطرنشان شد که کیف پول های فعال نسبت به سه ماهه قبل 2 درصد افزایش یافته است، زیرا بیت کوین در این دوره از صرافی های مرکزی به کیف پول های شخصی منتقل شده است.

ویتالیک بوترین موسس اتریوم به زلزله زدگان کمک مالی می کند

در حالی که تلاش های جستجو و نجات برای زلزله در ترکیه ادامه دارد، کمپین های کمک رسانی برای التیام زخم های زلزله زدگان ادامه دارد. در این راستا، تاکنون 3.7 میلیون دلار در کیف پول‌های ارز دیجیتال افتتاح شده که توسط Haluk Levent راه اندازی شده است، جمع‌آوری شده است.

ویتالیک بوترین هم  1 اتریم برای کمک اهدا کرد که با واکنش های زیادی رو به رو شد ، یکی از نزدیکان به جامعه اتریم Tobbykitty گفت: «اهدا معنایی نمادین دارد.  وقتی ویتالیک بوترین مبلغی را اهدا می کند، جامعه طرفدار او حرکت او را دنبال می کند.»

نقل و انتقالات عظیم نهنگ ها توجه ها را به خود جلب کرد 

 بر اساس داده‌های جدید به اشتراک گذاشته شده توسط پلتفرم Whale Alert، که بر حرکات نهنگ‌ها نظارت می‌کند، سرمایه‌گذاران بزرگ در حال انتقال ارز دیجیتال BTC از کیف پول‌های مختلف به صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند.

در یکی از این تراکنش های عظیم، 5502 بیت کوین (به ارزش 124830222 دلار) از یک کیف پول ناشناخته به کیف پول دیگری منتقل شد.  نهنگ غول پیکر دیگری 5000 بیت کوین (113427139 دلار) را از یک کیف پول ناشناخته به کیف پول دیگری فرستاد.

 

سایر تراکنش ها به شکل زیر است:

1.  5000 بیت کوین (به ارزش 113427.139 دلار) از یک کیف پول ناشناخته به یک کیف پول ناشناخته دیگر ارسال شد.

2.  902 بیت کوین (به ارزش 20,549,808 دلار) از صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase به یک کیف پول ناشناخته منتقل شده است. 

3. 1,300بیت کوین (به ارزش 29,859,483 دلار) از یک کیف پول ناشناخته به صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase منتقل شد.

صرافی بیت کوین پس از 10 سال به دلیل شرایط سخت بازار بسته می شود

صرافی بیت کوین LocalBitcoins با استناد به بازار نزولی در حال حاضر، اعلام کرده است که پس از خدمات رسانی به مشتریان خود برای بیش از 10 سال، بسته می شود.

 علی‌رغم تلاش‌هایمان برای غلبه بر چالش‌ها در طول رکود برای  ارزهای دیجیتال، متأسفانه به اعلام می‌کنیم  که متاسفانه به این نتیجه رسیده‌ایم که LocalBitcoins دیگر نمی‌تواند خدمات معاملاتی بیت‌کوین را ارائه دهد.

کشور دبی قانون های جدید درباره بیت کوین را اعلام و یک سری آلت کوین را ممنوع کرد

بازار نزولی در سال 2022 باعث شد بسیاری از کشورها به سمت مقررات گذرای برای ارزهای دیجیتال بروند . سازمان تنظیم مقررات دارایی های مجازی امارات دبی (VARA) قوانین جدیدی را برای ارزهای دیجیتال منتشر کرده است.

این قوانین بر اساس 10 اصل اساسی است که شامل الزامات صدور مجوز، تعهدات برای جلوگیری از پولشویی و مقررات بازاریابی و تبلیغات است.

 

 از جمله قوانین به نکات زیر اشاره شد:

 هیچ سازمانی نمی تواند خود را به عنوان یک کسب و کار دارایی مجازی تعریف کند مگر اینکه توسط VARA مجوز داشته باشد  سرمایه گذارانی که بیش از 250 میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند باید در VARA ثبت نام کنند.

 اختیارلغو مجوز را VARA در صورت نقض هر قانون و در صورت ورشکستگی، دارد.  حق دریافت هزینه ای بین 11000 تا 55000 دلار را برای خدمات مختلف خود خواهد داشت.

 جریمه هایی برای نقض قوانین می تواند برای مشاغل در مقادیری از 5.4 میلیون دلار تا 13.6 میلیون دلار اعمال شود. همچنین برخی آلت کوین ها مانندZCash (ZEC) و Monero (XMR) مجاز نخواهند بود

یکی از کیف پول های بیت کوین که ۱۱ سال هست غیر فعال بوده صد ها بیت کوین را فروخت

یک آدرس کیف پول بیت کوین غیرفعال تقریباً 412 بیت کوین به ارزش 9.6 میلیون را امروز به صرافی منتقل کرد.  این کیف پول حدود 11 سال است که غیرفعال بوده و از بیت کوین خریداری شده در سال 2012 سود زیادی به دست آورده است.

 فروش بیت کوین کیف های غیرفعال اغلب به عنوان یک شاخص کاهش قیمت بیت کوین در نظر گرفته می شود.

نظر تحلیلگر بازار ون دی پوپ درباره بیت کویت

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، می گوید که قیمت بیت کوین (BTC) در حال آماده شدن برای یک روند افزایشی جدید است.  این تحلیلگر گفت برای اینکه این افزایش قیمت رخ دهد باید بیت کوین بتواند سطح قیمتی که در حال حاضر روش قرار دارد را حفظ کند، بعد از آن میتوانیم قیمت های 28000 دلار را ببینیم.

شروع به پذیرش کمک های مالی از طریق ارز دیجیتال برای کشور ترکیه

در حالی که آثار مخرب زلزله کشور ترکیه فاجعه قرن نامیده می شود و 10 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده است، همچنان کمک ها از داخل و خارج این کشور ادامه دارد.

طبق آخرین آمار، بسیاری از افراد ملی و بین‌المللی و شرکت‌های ارز دیجیتال در مجموع نزدیک به 10 میلیون دلار کمک مالی کرده‌اند و کمک‌ها همچنان ادامه دارد. دولت ترکیه دیروز راه جدیدی را آغاز کرد و اجازه جمع آوری کمک های مالی از طریق ارز دیجیتال را داد.

تاثیر سخنرانی پاول بر بازار کریپتو

بازارهای ارزهای دیجیتال پس از سخنرانی پاول به حرکت مثبت خود ادامه داد

 در حالی که پیام‌های پاول در سخنرانی  دیروزش خنثی تلقی می‌شد، بازارهای ارزهای دیجیتال به این نظر واکنش مثبت نشان دادند.  جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی خود گفت که در سال 2023 شاهد کاهش تورم بودیم، اما هنوز راهی برای رفتن وجود دارد.

علاوه بر این، پاول گفت که افزایش نرخ بهره بیشتری مورد نیاز است و آنها تخمین می زنند که ممکن است چند سال طول بکشد تا تورم به هدف 2 درصد برسد.  پاول با بیان اینکه کاهش ترازنامه چند سال طول می کشد، تاکید کرد که فدرال رزرو نمی خواهد بازارها را غافلگیر کند.

 ارزهای دیجیتال که در منطقه زمانی که پاول در آن صحبت می کرد نوسان داشتند، سپس دوباره جهت خود را تغییر دادند.  ارزش کل بازار دیروز نزدیک به 3 درصد افزایش یافت و به 1.08 تریلیون رسید.

شرکت ماینر بیت کوین پرداخت وام را به تعویق انداخت

شرکت‌های کریپتو به دلیل مشکلات اقتصادی و دلایل دیگر در سال 2022 در شرایط سختی قرار داشتند.  افزایش هزینه ها بر شرکت های استخراج ارز دیجیتال نیز تأثیر منفی گذاشته است.  شرکت استخراج بیت کوین Stronghold به روز رسانی جدیدی در مورد عملیات خود ارائه کرده است.

شرکت استخراج بیت کوین Stronghold بر سر یک قرارداد جدید با WhiteHawk Finance به توافق رسیده است.  شرکت استخراج ارزهای دیجیتال Stronghold در بیانیه خود اعلام کرد که پرداخت اصلی اجباری 29 میلیون دلاری تا ژوئیه 2024 به تعویق افتاده است.

بانک‌های بریتانیا دسترسی مشتریان به دارایی‌های کریپتو را مسدود کرده‌اند

 همانطور که توسط Coindesk گزارش شده است، بانک‌های بریتانیا به نمایندگان مجلس گفته‌اند که دسترسی مشتریان به دارایی‌های دیجیتال را به دلیل پر ریسک بودن و بی‌ثباتی بالا مسدود می‌کنند.

ماینر غول پیکر بیت کوین به دلیل شرایط بد  آب و هوای میلیون ها دلار بیت کوین خود را فروخت

یکی از بزرگترین ماینرهای بیت کوین در جهان ، Riot Platforms , به دلیل شرایط بد آب و هوایی در تگزاس حدود 95 درصد از بیت کوین های استخراج شده خود را در ژانویه به فروش رساند.

 بیانیه اخیر Riot Platforms به شرایط بد آب و هوای تگزاس در هفته های اخیر و تأثیر منفی آن بر عملیات استخراج تاکید کرد.  این شرکت که در ژانویه 740 بیت کوین استخراج کرده بود، به دلیل شرایط موجود، 700 عدد از آنها را فروخت.

دیجیتال کارنسی گروپ تصمیم دارد وجوه موجود در Grayscale بفروشد

 دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) قصد دارد بخش معاملات ارزهای دیجیتال و وام دهی شرکت تابعه خود Genesis را که اعلام ورشکستگی کرده است، بفروشد.  علاوه بر این، DCG برای غلبه بر بحران نقدینگی شروع به واگذاری وجوه متقابل ارز دیجیتال در Grayscale کرده است.

 طبق اخباری که توسط Coindesk منتشر شده است، وکلای نماینده جنسیس در آخرین جلسه جزئیات توافقنامه فروش را توضیح دادند.

بریتانیا گزارش مشاوره در مورد پوند دیجیتال را منتشر می کند

خزانه داری بریتانیا و بانک انگلستان گزارشی را ارائه خواهند کرد که در آن جزئیات برنامه های بلندمدت خود برای ارز دیجیتال را شرح می دهد. گزارش مشاوره ای که قرار است امروز منتشر شود، نقشه راه ارز دیجیتال بانک مرکزی و اینکه آیا به یک دارایی دیجیتال نیاز است را پوشش می دهد. 

جرمی هانت، وزیر دارایی بریتانیا گفت که با استفاده از این سیستم، هدف آن حذف استفاده از پول نقد نیست، بلکه قصد دارند پرداخت های دیجیتال را به عنوان یک سیستم مدرن توسعه دهند. 

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، استدلال کرد که پوند دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت جدید به کسب و کارها کمک می کند و با حفظ اعتماد به پول، از ثبات مالی بهتر محافظت می کند.

تاثیر جلسه فدرال رزرو بر بازار کریپتو

امروز پاول، رئیس فدرال رزرو، سخنرانی خواهد کرد.  برگزاری این سخنرانی پس از آمار اشتغال که بسیار فراتر از حد انتظار بود، اهمیت آن را افزایش می دهد.  در حالی که پاول در روز چهارشنبه اظهارات محتاطانه ای در مورد ریسک های آتی داشت، معامله گران بازارهای ریسکی این اظهارات را مثبت ارزیابی کردند.  

به همه این دلایل، بازار اظهاراتی را که قرار است بعد امشب روی دلار اعلام شود، به دقت رصد می کند و پیش از آن نیز احتمال اصلاحات آنی وجود دارد.  SPX و بیت کوین همبستگی بالایی با هم دارند و اگر شاخص به زیر سطح 4.100 با اظهارات منفی بسته شود، می توانیم ببینیم که فروش در جبهه بیت کوین نیز شتاب می گیرد.  در سناریوی مخالف، دوباره شاهد افزایش ریسک پذیری خواهیم بود.

 

 تحلیلگر بیت کوین

 تون ویس، تحلیلگر، به ده ها هزار دنبال کننده خود می گوید که بیت کوین با نزدیک شدن به سطح قیمت 25000 دلار با سطح مقاومتی مهمی روبرو است.  در حالی که او معتقد است که بیت کوین در نهایت از محدوده عرضه فراتر خواهد رفت، اما به احتمال کاهش بیت کوین در حال حاضر، هرچند برای مدت کوتاه، اشاره می کند.

افزایش آدرس های جدید که هولدر های کوچک بیت کوین هستند در شبکه

 طبق داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Santiment داده های زنجیره ای نشان می دهد که خوش بینی در بین سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

این پلتفرم همچنین امروز اعلام کرد که از تاریخ 6 فوریه، 620k آدرس کوچک بیت کوین با سرعت فزاینده ای از زمان فروپاشی FTX در شبکه ظاهر شده اند.

طبق گفته Santiment، آدرس‌های جدید حدود 0.1BTC یا کمتر بیت کوین هولد می‌کنند .  این آدرس‌ها نشانه‌هایی از تجدید حیات را در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهند، به‌ویژه پس از آن که بیت‌کوین دوباره ۲۰ هزار دلار را دید.

نام معروف دیگر در دنیای کریپتو به بیت کوین  150k دلاری اشاره کرد

مایک آلفرد، سرمایه‌گذار محبوب کریپتو معتقد است که همچنان در بیت کوین شاهد رشد ‌خواهیم بود ، او با بیان دیدگاه مثبت خود در مورد بیت کوین باعث امیدواری سرمایه‌گذارانی شد که او را دنبال می‌کنند .

مایک آلفرد در پست خود در توییتر با دفاع از اینکه بیت کوین پس از کاهش قیمت فعلی تا سطح 25000 دلار افزایش ارزش خواهد یافت گفت تا پایان ژانویه امکان دیدن اعداد سه رقمی برای بیت کوین وجود دارد.

درخواست جدید مدیران FTX

مدیران FTX خواستار آن شدند که کمک های مالی که توسط مدیر عامل سابق صرافی سام بنکمن فرید و سایر مدیران سابق این صرافی به سیاستمداران انجام شده است تا پایان فوریه بازگردانده شود.

 

جلسه کریپتو در کمیته بانکداری سنای آمریکا

رویدادهای دراماتیک در صنعت کریپتو در سال 2022 در سنای ایالات متحده در 14 فوریه در پانلی توسط کمیته بانکداری سنا مورد بررسی مجدد قرار خواهند گرفت.  حفاظت سیستم مالی در برابر خطراتی که در دارایی های دیجیتال مشاهده می شود در جلسه مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

پروژه Starknet نقشه راه جدیدی را اعلام کرد

خالق پروژه های Layer 2، در رویداد StarkWare Sessions اعلامیه قابل توجهی ارائه کرد.  عنوان شد که StarkNet Token (STRK) به زودی منتشر خواهد شد.

پروژه StarkWare اولین پروژه ای است که راه حل مقیاس بندی لایه 2 را در شبکه اتریوم (ETH) ارائه می دهد.  توسعه دهندگان این پروژه اولین حرکت را در 16 نوامبر 2022 انجام دادند و STRK Coin جای خود را در شبکه اتریوم گرفت.

زنجیره BNB با فناوری ZK در سال 2023 به رشد خود ادامه خواهد داد

 طبق آخرین گزارش ها، شبکه bnb می خواهد قدرت رقابتی خود را در سال 2023 حفظ کند.  برای این منظور، فناوری ZK یکی از نقاط قوت شبکه در سال 2023 خواهد بود.

 طبق گزارشی که به اشتراک گذاشته شد، توجه ها به فعالیت زنجیره BNB در سال 2022 جلب شد و بیان شد که توسعه دهندگان شبکه یک استراتژی تهاجمی را در طول سال دنبال خواهند کرد.

تحریم برخی آدرس های بیت کوین و اتریوم توسط دولت آمریکا

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) در بیانیه ای اعلام کرد که آدرس های بیت کوین و اتریوم مورد استفاده توسط جاناتان زیمنکوف، پسر ایگور زیمنکوف، که به عنوان یک دلال اسلحه شناخته شده است را در لیست سیاه قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری مدعی است که پدر و پسر زیمنکوف شبکه‌ای را اداره می‌کردند که در جریان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته، «دستگاه‌های با فناوری پیشرفته» را به یک شرکت روسی عرضه می‌کرد.

در این بیانیه آمده است که ایگور زیمنکوف از نزدیک با پسرش جاناتان زیمنکوف، گروه بزرگی از افراد و سازمان‌ها برای کمک با روسیه در فروش سلاح به دولت‌های دیگر کشورها همکاری می‌کند.

 

رکورد جدید در اتریوم!  آیا توکن سوزی ETH باعث افزایش قیمت می‌شود

 اتریوم (ETH)، آلتکوین پیشرو در صنعت پول رمزنگاری، سال 2023 را بسیار خوب آغاز کرده است، اگرچه به نظر می رسد در روزهای اخیر عملکرد ضعیفی داشته است.  ETH که یک روند صعودی جدی را از پایین شروع کرد، سرمایه گذاران خود را هیجان زده کرد.

 وقتی به افزایش های اخیر نگاه می کنیم، مشاهده می شود که حرکات بسیار مشابهی با دوره ادغام Merge وجود دارد.  ETH که پس از ادغام توانسته به یک محصول کاهش تورم تبدیل شود، توجه صنعت را به خود جلب می کند.

توکن سوزی آلت کوین پیشرو می تواند نیروی محرکه ای برای افزایش قیمتش در آینده باشد.  به‌روزرسانی شانگهای در ماه مارس نیز به نظر می‌رسد که ادغام Merge را قطعی کند. اتریوم باید بالای مقاومت 1700 دلاری باقی بماند تا در هفته‌های آینده شاهد افزایش بیشتر قیمت باشیم.

 

خبری از شرکت پروتکل Labs

 ارز ها دیجیتال با شروع سال 2023 شروع به رشد کرده‌اند ، بحران در شرکت‌های ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد.  اگرچه بسیار مهم است که بیت کوین تا الان 50 درصد افزایش قیمت داشته گ، اما 66 درصد از سطح اوج پایین تر است و باعث می شود شرکت ها در شرایط سختی قرار بگیرند.

 

 شرکت Protocol Labs تصمیم سختی گرفته است 21 درصد از کارمندان خود را اخراج کند.

خوان بنت، بنیانگذار این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: همانطور که می دانید، سال گذشته بحران اقتصادی بسیار دشواری در سرتاسر جهان و به ویژه در کریپتو را شاهد بودیم.

«نرخ‌های بهره بالا باعث دور شدن سرمایه‌گذاران از بازارها شد.  تورم بالا به شدت بر شرکت ها و صنایع در سطح جهان تأثیر گذاشته است. «فصل خرسی در بازار مالی سنتی، فصل نزولی کریپتو را بیشتر گسترش داده و آن را طولانی‌تر و دشوارتر از آنچه در صنعت انتظار می‌رود، کرده است.»

بایننس قوی تر از قبل!

 بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است ، در نوامبر 2022، یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری جهان، FTX، با بحران نقدینگی ورشکست شد.  کلاهبرداری SBF، اعتماد به این بخش را به طور جدی کاهش داد.

پس از این روند ماه ها رسانه ها انواع اخبار FUD را برای ورشکستگی بازار سهام بایننس منتشر می کردند اما موفق به غرق کردن بایننس تا به الان نشدن.

 بنیانگذار بایننس CZ اخیراً موارد زیر را در حساب رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشته است:یکی از دوستان به من گفت که رسانه‌ها می‌دانند چه کاری باید انجام دهند اما پوشش خبری نمی دهند. "بزرگترین بانک در 1 دسامبر فعالیتی را در CRYPTO انجام داد."

 برداشت 15 میلیارد دلاری دارایی از بورس بایننس تنها در چند روز. "7 میلیارد دلار پول نقد شد در PAXOS اما هیچ مشکلی نیست." "همه این مبالغ دوباره به بازار برگشت، حتی بیشتر از قبل."

ژائو با بیان اینکه 15 میلیارد دلار دارایی از بایننس پس از عملیات FUD رسانه های سنتی برداشت شد، تأکید می کند که تا کنون بیش از این دارایی دوباره به صرافی برگشته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!