شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۱۵
اجتماعی - کد خبر : 13539
پنجشنبه، ۰۶ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

کمبود مدارس در پایتخت همچنان باقی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن اشاره به تکمیل ۶۵ پروژه آموزشی با کمک خیرین در سال جاری اظهار امیدواری کرد که این تعداد تا آخر سال به ۹۰ پروژه برسد و تاکید کرد: این مراکز در بهترین حالت جوابگوی همین افزایش جمعیت خواهد بود، بنابراین کمبودهای قبلی و سرانه پایین به قوت خودش باقی می ماند.

کمبود مدارس در پایتخت همچنان باقی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، جاسم حسین پور در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی منطقه ۱۸ شهر تهران به وضعیت فضاهای آموزشی در تهران اشاره کرد و یادآور شد: در چندسال اخیر اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است، به عنوان مثال  افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی در سطح کشور در منطقه ۱۰ شهر تهران با بیش از ۵۰ کلاس درس که اوایل امسال صورت گرفت. 
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بر لزوم عملیاتی شدن مدارس سبز بر اساس سندتحول بنیادین اشاره کرد و گفت: در این زمینه سه پروژه به عنوان پایلوت انتخاب و شاخص های مدیریت مدرسه سبز اعمال شدند. مدل ها و الگوهایی را معرفی کرده ایم تا بتوانیم توجه اولیاء و خیرین را به موکدات سندتحول بنیادین جلب کنیم که مدرسه سبز و مجتمع های آموزشی حیات طیبه از این جمله هستند.
 
وی در تشریح وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس تهران اظهار کرد: ما در هیچ کدام از مدارس استان تهران شعله مستقیم نداریم و همه به گرمایش استاندارد مجهز و استاندارد سازی شده‌اند. همچنین موتورخانه مستهلک ۸۰ مدرسه امسال استانداردسازی شد. ۴۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع از محوطه مدارس و ۳۲ هزارمترمربع از پشت بام مدارس را ایزوگام کردیم.
 
حسین پور با اشاره به اینکه ۵۴ پروژه در سطح تهران به صورت راکد و غیرفعال رها شده بود که این پروژه ها در حال تکمیل هستند، افزود: یکی از مشکلات و چالش های ما انتقال جمعیت دانش آموزی از مناطق برخوردار به مناطق کم برخوردارتر است که شاید در تهران دهها هزار دانش آموز را شامل شود.
 
وی ادامه داد:جمعیت و تراکم دانش آموزی متغیر و شناور است که برنامه ریزی برای تامین فضای آموزشی را با چالش هایی روبه رو می کند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در سال جاری ۶۵ پروژه آموزشی را با کمک خیرین تکمیل کرده و به بهره برداری رسانده ایم که امید است تا آخر سال به ۹۰ پروژه برسد گفت: در تهران حداقل ۶۰ هزار افزایش جمعیت دانش آموزی داشته‌ایم که در بهترین حالت جوابگوی همین افزایش جمعیت دانش آموزی را خواهد داد. بنابراین کمبودهای قبلی و سرانه پایین به قوت خودش باقی می‌ماند که امیدواریم حل شود.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر همین روند تخصیص اعتبارات را داشته باشیم امکان جبران همه کمبودها فراهم نمی‌شود، بیان داشت: یکی از راهکارها برای خلق فرصت، فروش املاک مازاد است. برای اولین بار در سطح کشور در منطقه ۱۰ شهر تهران این کار بزرگ انجام شده است و یکی از املاک به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به فروش رسید که با ۲۰ میلیارد تومان آورده نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مدرسه جدید در تهران اختصاص یافت.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!