جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۴۵
محیط زیست - کد خبر : 10089
دوشنبه، ۱۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

کلانتری: مردم با تخریب محیط زیست به دشمنان خوشان تبدیل شده اند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، ضمن تبریک هفته محیط‌زیست گفت: امروزه محیط‌زیست با سلامتی مردم عجین شده و متاسفانه امروز مردم دارند به دشمن خودشان تبدیل می‌شوند لذا طرفداران محیط‌زیست و دوستدار حفظ کره زمین وظایف سنگین‌تری بر عهده دارند.

کلانتری: مردم با تخریب محیط زیست به دشمنان خوشان تبدیل شده اند
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری در پیامی ضمن تبریک به مناسبت هفته محیط‌زیست ( ۱۷ تا ۲۳ خرداد) و پنجاهمین سال تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ۵۰ سال پیش وقتی سازمان محیط زیست در این ایام تاسیس شد در حقیقت یک سازمان شکاربانی بود. اکنون این سازمان وظایف بسیاری دارد که مهم ترین  آن حفاظت از محیط  زیست کشور و حفظ حقوق نسل های‌ آتی است که هنوز به دنیا نیامده اند.
 
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه در این دوارن که فناوری پیشرفت کرده اقتصاد زیر بنای توسعه تمام کشورها شده وقتی اقتصاد زیربنای توسعه می شود حتما هجوم به محیط زیست افزایش می یابد، عنوان کرد: محیط زیست خیلی مواقع مقابل توسعه اقتصادی قرار می گیرد وقتی ملت رفاه می خواهند،  درآمد می خواهند، شغل می خواهند همه اینها سبب می شود به محیط زیست جامعه جهانی فشار بییشتری بیاید.
 
معاون رئیس جمهور اظهارداشت: امروز کره زمین متاسفانه دیگر تاب و توان بیشتری را از خودش نشان نمی دهد که در مقابل افزایش روز افزون جمعیت کره زمین و زیاده خواهی های بشر مقاومت کند لذا مواجه هستیم با اثرات مخرب زیست محیطی مردم در کره زمین مانند تغییر اقلیم، افزایش مصرف، فشار بر منابع حیاتی، ‌ فشار بر منابع تجدید پذیر که در بسیاری مواقع مواجه هستیم با انقراض مواد ژنتیکی در کره زمین چه گیاهی چه جانوری، ‌ سیل های ویرانگر، خشکسالی های گسترده، گرم شدن کره زمین، جابجایی جمعیت ها و همه اینها یک عزم بین المللی و جهانی می خواهد که کره زمین را از نابودی توسط بشر نجات دهد.
 
وی افزود: امروز بشر بزرگترین دشمن بقای کره زمین شده است حالا این در شرایطی که ما در عصر دیجیتال هستیم در آینده خیلی نزدیک چند سال آینده وقتی وارد عصر کوانتوم شویم حتما فشارهای زیست محیطی به کره زمین اضافه خواهد شد که همه مردم باید آمادگی این را داشته باشند به قول مقام معظم رهبری یکی از خواسته های اصلیشان از دولت ها و حکومت هایشان حفظ کره زمین باشد،  حفظ مسائل زیست محیطی کشورشان باشد، سلامتی مردم اولویت اول را دارد امروز محیط زیست با سلامتی مردم عجین شده است، تخریب محیط زیست یعنی تهدید سلامتی مردم، لذا مساله محیط زیست امروز به مراتب گسترده تر و فراتر از مساله ۵۰ سال پیش است که سازمان شکاربانی برای حمایت از حیات وحش و حیوانات حیات وحش تاسیس شده بود.
 
کلانتری گفت: امروز مردم با توجه به زیاده خواهی که دارند، خودشان به دشمن خودشان تبدیل مشده اند، لذا طرفداران محیط زیست و کسانی که دوستدار حفظ کره زمین هستند وظایف سنگین تری بر عهده دارند. امروز توجیه یک دولت، یک سیاستمدار، یک مجری و وزیر برای اینکه کارش را در راستای حفظ محیط زیست انجام دهد به مراتب سخت تر از دفاع از حیات وحش در ۵۰ سال پیش است لذا از همکارانم می خواهم در هفته محیط زیست در مقابل کسانی که به بهانه افزایش تولید قصد تخریب محیط زیست را دارند، خیلی محکم بایستند از اختیارات قانونی خودشان استفاده کنند. در عین حال محیط زیست نباید مانع غیر موجه در مقابل افزایش تولید باشد،  به همین دلیل ما از ۴ سال پیش توسعه پایدار را زیر بنای استراتژیک سازمان محیط زیست قرار دادیم و در این راستا هر مانعی که هم برای تولید و هم برای تخریب محیط زیست بوده در مقابل آن ایستادیم.
 
کلانتری افزود: همان گونه که باید محیط زیست حفظ شود تولید پایدار هم باید ادامه داشته باشد، چرا که فقربه عنوان مهمترین دشمن و بیکاری به عنوان بزرگترین دشمن محیط  زیستشناخته می شود. بنابراین فقر باید ریشه کن شود و باید شغل مولد ایجاد شود هم باید محیط زیست حفظ شود، مجموعه اینها می شود توسعه پایدار و منابع تجدید پذیر ما هم نباید قربانی تولید یک باره باشد. منابع تجدید پذیر باید در اختیار نسل های بعدی هم قرار گیرد نسل هایی که ۱۰۰ سال، ۲۰۰ سال و ۵۰۰ سال دیگر در این سرزمین به دنیا بیایند حق دارند آب شیرین داشته باشند، حق دارند پوشش گیاهی داشته باشند، حق دارند که مواد ژنتیک شان حفظ شود و ما در سازمان محیط زیست این وظیفه را هم بر عهده داریم.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!