شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۰۴
مجلس - کد خبر : 12798
يكشنبه، ۰۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

کشورهای همسایه مراقب شیطنت های رسانه ای باشند

روابط حسنه ایران با همسایگان مورد ناخرسندی بدخواهان ملت های منطقه است

کشورهای همسایه مراقب شیطنت های رسانه ای باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات تردد کامیون داران ایرانی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت : باید حرمت مرزها حفظ شود و نباید به بهانه مناقشه بین کشورها، اقدامات نسنجیدهای انجام شود

محمود عباس زاده مشکینی در ادامه گفت : مواضع رسمی جمهوری اسلامی در مورد همسایگان همیشه روشن بوده است، ایران همواره علاقمند به تقویت مراودات با همسایگان بوده است، آنها هم باید با موانع و آسیب های روابط برخورد کنند و چالش های احتمالی را تحت نظارت و مدیریت قرار دهند تا سایرین نتوانند از این اتفاقات سوءاستفاده کنند.

به نظر می رسد برخی قدرت های فرامنطقه ای در مرزهای کشورمان بازی پیچیده ای را بازی می کنند، اما جمهوری اسلامی در بازی خوانی مسلط است و نگرانی چندانی از این قضایا ندارد.

عباس زاده مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان را عامل وحدت بخش دو ملت عنوان کرد و گفت: مواضع ایران در مناقشه قره باغ شفاف و روشن بود و شاهد بودیم که در بالاترین سطح در مساله قره باغ رهبر انقلاب از آزادی اراضی اشغالی حمایت کردند.

روابط حسنه ایران با همسایگان مورد ناخرسندی بدخواهان ملت های منطقه است، برخی رسانه های کشورهای بیگانه سعی دارند از اتفاقات کوچک سوء استفاده کنند و با هر اتفاقی سرویس های جاسوسی آنها فعال می شوند. کشورهای منطقه نباید اجازه دهند این اتفاقات خللی در روابط همسایگان ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: برخی در این حوادث تحت تاثير القائات قرار می گیرند و خواسته یا ناخواسته موضوعاتی مطرح می کنند که این مواضع در روابط دو کشور سازنده نیست. طبیعتا اگر خویشتنداری و عقلانیت در این زمينه وجود نداشته باشد می تواند منشاء کدورت شود.

مراجع رسمی باید به این تحركات سوء ، توجه داشته باشند و اگر کشورهای همسایه خواهان توسعه روابط هستند مراقب شیطنت های رسانه ای و نقش مخرب آنها در روابط دو کشور باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ارتباطات تاریخی و پیوند فرهنگی ملت های منطقه باعث هم افزایی کشورها می شود و نباید این ارتباطات تحت الشعاع آرزوهای بیگانگان قرار بگیرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!