سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۲:۲۶
خاورمیانه - کد خبر : 13302
يكشنبه، ۲۵ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

کشف تونل جدید اسرائیلی در عمق 15 متری

رژیم غاصب صهیونیستی برای اجرای پروژه یهودی‌سازی بخش قدیمی قدس و اطراف مسجدالأقصی با ایجاد معابد و موزه‌های یهودی جهت ترویج روایت‌های کذب تلاش می‌کند.

کشف تونل جدید اسرائیلی در عمق 15 متری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «فخری ابودیاب» پژوهشگر امور قدس گفته است که رژیم غاصب صهیونیستی با کمک جمعیت شهرک‌نشینی «إلعاد» تونلی را در زیر مسجد شهرک سلوان به سمت مسجدالأقصی حفر کرده است.

ابودیاب مدعی شده است که کارگران جمعیت إلعاد در پوشش اداره آثار باستانی رژیم غاصب صیونیستی تونلی را در زیر مسجد شهرک سلوان به سمت مسجدالأقصی حفر کرده و همچنان به حفاری در آن ادامه می‌هند.

وی در ادامه افزود که هدف از حفر این تونل، متصل کردن آن به شبکه تونل‌هایی است که در چند سال گذشته مورد حفاری قرارگرفته اند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، به گفته ابودیاب ۲۶ تونل در منطقه زیر عین سلوان به سمت مسجدالأقصی و بخش قدیمی قدس حفر شده‌ است.

ابودیاب طول تونل جدید را بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر، ارتفاع آن را بین ۱۸۰ سانتی‌متر تا ۲ متر و عرض آن را نیز بین یک متر تا یک و نیم متر  در عمق ۱۵ متری از سطح زمین تخمین زده است.

این پژوهشگر امور قدس همچنین تصریح کرده است که حفر این تونل نیز در راستای اقدامات رژیم اشغالگرقدس برای اجرای طرح‌هایی در جهت نابودی هویت عربی و اسلامی شهر قدس، اعطای هویت یهودی به آن و ترویج روایت‌های ساختگی این رژیم برای خدمت به پروژه یهودی سازی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است رژیم غاصب صهیونیستی برای اجرای پروژه یهودی‌سازی بخش قدیمی قدس و اطراف مسجدالأقصی آن همچنان تلاش می‌کند و بیشترین تمرکز این پروژه نیز بر شهرک سلوان با هدف ایجاد معبد و موزه‌های یهودی جهت ترویج روایت‌های کذب رژیم صهیونیستی است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!