چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۳:۳۵
نظامی بین الملل - کد خبر : 11424
چهارشنبه، ۱۳ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

کشته شدن استاندار منصوب طالبان در بامیان

وزارت دفاع افغانستان : "مولوی انس" استاندار گروه طالبان در منطقه بامیان به همراه جمعی از افرادش در شهرستان"دره صوف بالا" در استان سمنگان هدف حمله هوایی قرار گرفت

کشته شدن استاندار منصوب طالبان  در بامیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین وزارت دفاع افغانستان امروز (چهار شنبه) در اطلاعیه ای  اعلام کرد شب گذشته "مولوی انس" استاندار گروه طالبان در منطقه بامیان به همراه جمعی از افرادش در شهرستان"دره صوف بالا" در استان سمنگان هدف حمله هوایی قرار گرفت که بر اثر این حمله ۴۰ تن کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

مضاف بر این در بخش های دیگر اعلامیه مذکور آمده است :همچنین شب گذشته در شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند به تجمعی از  افراد طالبان حمله هوایی صورت گرفت که براثر این حمله ۷۵ تن از نیرویهای طالبان کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

علاوه بر این منابع خبری افغانستان امروز در شهر لشکرگاه گزارش داده اند که درگیری در ساختمان فرماندهی پلیس این شهر همچنان ادامه دارد.

در این خصوص ژنرال سمیع سادات فرمانده ارتش در شهر لشکرگاه از مردم خواسته است که منازل خود را در مناطق تحت کنترل طالبان برای عملیات ارتش علیه افراد این گروه تخلیه کنند.

سادات در ادامه افزود: به طالبان اجازه موفقیت در هلمند را نخواهد داد و هیچ نیروی از این گروه زنده از این شهر خارج نمی شود.

در ادامه اطلاعیه منتشر شده وزارت دفاع افغانستان در بخش دیگری از آن اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور ۲۴۷ نفر از افراد طالبان کشته و ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که براساس گزارش های منتشر شده ،شب گذشته منزل "بسم الله خان محمدی" سرپرست وزارت دفاع افغانستان در منطقه شیرپور شهر کابل هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت که بر اثر آن چهار تن کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند اما به "بسم الله محمد" و خانواده اش آسیبی وارد نشد.

گفتنی است مقامات افغان  در اظهار نظر های خود شکست طالبان در میدان جنگ را  عامل دست زدن این گروه به حملات انتحاری  در شهرها ذکر کرده اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!