شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۵۴
ورزشی - کد خبر : 2532
دوشنبه، ۱۲ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

کسب چهل و هشتمین سهمیه المپیک؛ بانویی با پای آسیب دیده

پیش بینی می شود تا شروع المپیک تعداد سهمیه های ایران به 70 برسد که در این صورت رکورد المپیک 2016 برای ایران در تعداد سهمیه شکسته خواهد شد.

کسب چهل و هشتمین سهمیه المپیک؛ بانویی با پای آسیب دیده

کاراته از رشته های تازه راه یافته به رقابت های المپیک به شمار می رود، کاراته ایران تاکنون تنها یک سهمیه توسط "بهمن عسگری" کسب کرده است. عسگری در مسابقات کارته وان فرانسه موفق به کسب مدال طلا شد، او مجموع امتیازات خود در رده بندی جهانی را به 7702 رساند تا بالاتر از دیگر رقبا نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران را برای توکیو2020 به دست آورد.

اما تنها یک ماه پس از کسب اولین سهمیه المپیکی کاراته برای ایران، اینبار "حمیده عباسعلی" بانوی کاراته کا سنگین وزن تیم ملی موفق شد دومین سهمیه را نیز برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

عباسعلی در رقابت های کاراته وان اتریش و در فینال سنگین وزن زنان موفق شد مدال طلای این رشته را تصاحب کند، این نتیجه درحالی به دست آمد که بانوی کاراته کا کشورمان از ناحیه پا آسیب دیدگی داشت. با کسب سهمیه عباسعلی تعداد بانوان کاراته کا راه یافته به المپیک 2020 توکیو به 5 نفر افزایش یافت، برای کاروان ایران 4 سهمیه کاراته پیش بینی شده است(2 سهمیه بانوان ، 2 سهمیه مردان)که تاکنون 2 سهمیه محقق شده است.

ایران تاکنون 48 سهمیه برای المپیک 2020 کسب کرده که در رشته های: تیراندازی 6 سهمیه توسط نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، جواد فروغی و مهیار صداقت بوده است. در رشته های تیمی هم والیبالیست ها و بسکتبالیست های کشورمان سهمیه گرفتند، در رشته دوومیدانی 2 سهمیه توسط احسان حدادی و حسن تفتیان به دست آمدند.

در رشته تیروکمان هم تنها میلاد وزیری موفق به گرفتن سهمیه شده است، در تکواندو 2 سهمیه توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی کسب شده است. در رشته کشتی تاکنون 6 سهمیه کسب شده که توسط علیرضا نجاتی(فرنگی)، محمدعلی گرایی(فرنگی)، امیر قاسمی منجزی(فرنگی)، رضا اطری(آزاد)، حسن یزدانی(آزاد) و یدالله محبی(آزاد) بوده است.

این درحالی است که 6 سهمیه دیگر فرنگی و آزاد بخاطر شیوع کرونا هنوز بلاتکلیف مانده است، در رشته دوچرخه سواری هم یک سهمیه به ایران اختصاص داده شده است. شمشیربازان سابر ایران هم 4 سهمیه به دست آوردند تا در مجموع 48 سهمیه برای کشورمان باشد، پیش بینی می شود تا شروع المپیک تعداد سهمیه های ایران به 70 برسد که در این صورت رکورد المپیک 2016 برای ایران در تعداد سهمیه شکسته خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!