جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۱۳
سلامت - کد خبر : 3458
يكشنبه، ۳۱ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

کرونا، مهمان ناخوانده ای که قصد رفتن ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به اینکه باید تا مدت نامعلومی با کرونا زندگی کنیم برنامه‌ریزی ما بازگشت به حالت عادی و ارائه خدمات درمانی به همه بیماران است.

کرونا، مهمان ناخوانده ای که قصد رفتن ندارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، سید فرشاد علامه، در جلسه‌ای با معاونان درمان و مسئولان کنترل عفونت بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به سرعت بالای انتقال کووید_19 و ناشناخته بودن آن، بیان داشت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون نگرانی‌های جامعه و بحث‌های علمی و روانشناسی بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی پروتکل‌های متعدد وزارتی، دانشگاهی و بیمارستانی با موضوعات مختلف در پاندمی کووید ۱۹ ابلاغ شده است.

او ضمن بیان این مطلب که مشخص نیست جامعه بشری تا چه با ویروس کرونا باید هم‌زیستی دارد، گفت: برنامه‌ریزی ما در ادامه بحران کرونا بازگشت به حالت عادی و ارائه خدمات درمانی به همه بیماران است.

علامه ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و جا انداختن این فلسفه که همه مراجع کننده‌ها به بیمارستان برای درمان کووید_19 به آن مراکز مراجعه نکرده‌اند، افزود: در این مسیر یکی از دغدغه‌های رؤسای بیمارستان‌ها ضرورت ایجاد وحدت رویه در مراکز تابعه است. بر این اساس اگر نه در همه جنبه‌ها ولی در بسیاری از موضوعات مشترک اعم از نحوه تریاژ، اورژانس، بستری، اعمال جراحی، ویزیت‌های درمانگاهی، رادیولوژی، شرایط اتاق عمل، ضدعفونی تجهیزات پزشکی و محیط‌های بیمارستانی، فاصله‌گذاری، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی کارکنان و بیماران کرونا و غیر کرونا و مطالبی از این دست برای جلوگیری از تفسیرهای فردی باید با همفکری هم به اجماع علمی، منطقی و اجرایی در حوزه درمان دانشگاه برسیم.

او با اشاره به زحمات فراوان تیم‌های کنترل عفونت، گفت: تلاش ویژه‌ای باید انجام دهیم و جلوی هزینه‌های اضافی را بگیریم.

آرش سیفی متخصص عفونی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، نیز در ادامه این نشست گفت: برای تدوین پروتکل‌ها باید شیوه ملایم‌تری پیش بگیریم و به اجرایی بودن آن در مدت طولانی بیاندیشیم.

آذر حدادی متخصص عفونی بیمارستان سینا که یکی از حضار بود در این جلسه ضمن بیان اهمیت بهداشت دست‌ها و اهمیت پاکیزه بودنشان حتی پیش از دوران ظهور کرونا، گفت: در بحث کووید ۱۹ همه تصمیمات ما داینامیک، برنامه‌ریزی‌ها روزانه و بر اساس یافته‌های روزهای قبل است. باید بدانیم از نظر کنترل عفونت بهداشت دست (Hand Hygiene) پیش از کرونا نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود ولی خوشبختانه در کرونا به این مهم توجه جدی شده است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!