جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۱۴
سلامت - کد خبر : 2901
چهارشنبه، ۲۸ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

کرونا این ویروس نجات بخش؛ لطف بزرگی که کرونا در حق بشریت می کند

دو ماه کاهش آلودگی هوا در چین باعث حفظ جان 4 هزار کودک زیر 5 سال و 73 هزار فرد بالای 70 سال شده است

کرونا این ویروس نجات بخش؛ لطف بزرگی که کرونا در حق بشریت می کند

پرتکرارترین کلمه این روزهای جهان بی شک نامی جز "کرونا" نیست، ویروسی که در کمتر از سه ماه به سراسر جهان سرایت کرده است. کرونا به مرحله پاندمی رسیده و این به معنی بحران جدی جهان به شمار می رود، شیوع گسترده ویروس موجب قرنطینه شدن بسیاری از کشورها شده است. کرونا تاکنون بیش از 7هزار نفر را به کام مرگ کشانده و ضربه مهلکی به اقتصاد جهان زده است، اما در لا به لای هجمه ای از خبرهای بد می توان به نکته ای جالب توجه اشاره کرد. شیوع کرونا باعث منع رفت و آمد در اکثر کشورهای درگیر این ویروس شده که کاهش چشمگیری در آلودگی هوا ایجاد نموده است، محقق منابع محیطی دانشگاه استنفورد "مارشال برک" طبق محاسباتی که روی میزان آلودگی هوا در چین انجام داده متوجه کاهش قابل توجه آلودگی هوا در این کشور شده است.

هرچند از تاریخ انجام محاسبات، ویروس به مرحله پاندمی و همه گیری جهانی رسیده و نمی توان به آن اتکا کرد، اما نتایج محاسبات بسیار جالب توجه است. این محقق می گوید که شمار افراد نجات یافته از آلودگی هوا از تعداد قربانیان ویروس کرونا بسیار بیشتر است، در بخشی از یادداشت برک آمده:

شواهد بسیاری وجود دارد که تنفس هوای آلوده نقش بسزایی در مرگ و میر دارد، سوالی که مطرح می گردد این است که آیا شمار افرادی که به دلیل کاهش آلودگی هوا در چین جان سالم به در برده اند از تعداد قربانیان کووید 19 بیشتر است؟ به نظر من حتی در بدترین حالت هم جواب سوال مثبت می باشد.

طبق محاسباتی که مارشال برک انجام داده نتایج به دست آمده حیرت آور است، دو ماه کاهش آلودگی هوا در چین باعث حفظ جان 4 هزار کودک زیر 5 سال و 73 هزار فرد بالای 70 سال شده است. در صورت صحت این آمار تعداد نجات یافتگان بسیار بیشتر از قربانیان کووید 19 خواهد بود، شاید عجیب به نظر برسد اما آلودگی هوا در طول سال جان تعداد زیادی را می گیرد و به طور متوسط 3 سال از عمر انسان را کم می کند. براساس آمار جهانی سالانه 7 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا به طور مستقیم و غیر مستقیم جان خود را از دست می دهند، در کشور ما هم سالانه بیش از 30 هزار نفر قربانی آلودگی هوا می شوند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!