شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۲۳
نظامی بین الملل - کد خبر : 12484
پنجشنبه، ۲۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

کره شمالی موشک های بالستیک خودرا اینبار ازروی قطار آزمایش کرد

خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی ضمن انتشار جزئیاتی از جدیدترین آزمایش‌های موشکی این کشوراز شلیک موشک‌های بالستیک از روی قطار خبر داد

کره شمالی موشک های بالستیک خودرا اینبار ازروی قطار آزمایش کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی ضمن انتشار جزئیاتی از جدیدترین آزمایش‌های موشکی این کشوراز شلیک موشک‌های بالستیک از روی قطار خبر داد.

براساس این گزارش ،خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) با انتشار جزئیاتی از این آزمایش موشکی ،  امروز (پنجشنبه) اعلام کر :کره شمالی درجریان آزمایش موشکی روز گذشته خود از سکویی جدید برای پرتاب  موشک‌های بالستیک خود استفاده کرد، نمونه ای از آزمایش موفق یک «سامانه موشکی جدید مستقر بر روی قطار» که به عنوان یک ضدحمله بالقوه در مقابل هرگونه نیرویی طراحی شده است که تهدیدی برای کشور کره شمالی محسوب شود.

  در ادامه این گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، موشک‌هایی که روز چهارشنبه آزمایش شدند پس از طی مسافت ۸۰۰ کیلومتری ،هدفی را در دریا و در امتداد ساحل شرقی کره شمالی مورد حمله قرار دادند.

در همین رابطه  رویترز گزارش داد: روز چهارشنبه، مقام‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی را درست چند روز پس از آن شناسایی کردند پیونگ یانگ یک موشک کروز را آزمایش کرده بود. تحلیلگران گفته بودند که موشک کروز احتمالاً قابلیت‌های هسته‌ای دارد.

خاطر نشان میگردد،آزمایش‌های موشکی کره شمالی درست همان روزی انجام گرفته است که کره جنوبی نیز یک موشک بالستیک زیردریایی پرتاب (SLBM) شلیک کرد و به اولین کشور بدون سلاح اتمی تبدیل شد که چنین سامانه‌ای را توسعه داده است.

بر اساس گزارش رویترز، دو کشور کره در رقابت تسلیحاتی بسیار شدیدی با یکدیگر قرار دارند و دو طرف در مناسبات مختلف موشک‌ها و تسلیحات قدرتمندی را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

آزمایش‌های موشکی کره جنوبی واکنش‌های بین‌المللی به همراه داشته است به طوریکه ایالات متحده گفته است که این آزمایشات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان پیونگ یانگ است.

علاوه بر این خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد: آزمایش موشکی جدید کره شمالی توسط یگان موشکی قابل حمل بر روی قطار که اوایل امسال سازماندهی شده بود، انجام گرفته است.

«پاک جونگ چون» عضو هیأت رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران کره که بر آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نظارت داشت، در خصوص جزئیات این آزمایش موشکی گفت: «سیستم موشکی قابل حمل بر روی قطار به عنوان یک ابزار ضدحمله کارآمد با قابلیت رویارویی با یک ضربه شدید چندجانبه نیروهای تهدیدکننده استفاده می‌شود».

لازم بذکر است تصاویری که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کرده‌اند، یک موشک سبز زیتونی رنگ را در حالی نشان می‌دهد که در میان ستونی از دود و شعله‌های آتش از سقف یک قطاری که بر روی ریل قطار در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته، به سمت آسمان شلیک می‌شود.

این در حالیست که کره جنوبی پیش از این گزارش کرده بود که موشک‌ها از منطقه درون مرزی مرکزی «یانگدوک» شلیک شده‌اند.

«آدام مونت» عضو ارشد فدراسیون دانشمندان آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر قرار داد در خصوص جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی نوشت: «موشک‌هایی که از ریل قطار پرتاب می‌شوند گزینه نسبتاً ارزان و قابل اعتماد برای کشورهایی است که به دنبال بهبود قابلیت‌های بقای نیروهای هسته‌ای خود هستند».

از سوی دیگرتحلیلگران بر این باورند که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی احتمالاً زمینه را برای توسعه موشکی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای مجهز به سلاح هسته‌ای پرتاب فراهم می‌آورد.

خاطر نشان میگردد روز گذشته (چهارشنبه)، ساعاتی پس از آن که خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «یپونگ‌یانگ»، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارش خود به ابعاد مختلف آزمایش اخیر کره شمالی پرداخته و اعلام کرد که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که ««وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!