جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۴۷
علم و فناوری جهان - کد خبر : 17301
چهارشنبه، ۰۳ اسفند، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

کره جنوبی چهار خودروساز معروف آلمانی را جریمه کرد

کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد مرسدس بنز، فولکس واگن، ب ام و و آئودی را به‌دلیل تبانی برای دستکاری خودروهای دیزلی در این کشور جریمه می‌کند.

کره جنوبی چهار خودروساز معروف آلمانی را جریمه کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  با این دستکاری میزان‌ آلایندگی خودروهای دیزلی کمتر از میزان واقعی نشان داده می‌شود. مجموع جریمه‌هایی که کره‌ای‌ها برای این چهار برند آلمانی در نظر گرفته‌اند، 42.3 میلیارد وون (حدود 33.48 میلیون دلار با نرخ روز ارز) است.

 شرکت مرسدس بنز در رابطه با این پرونده عجیب به رویترز اظهار کرده «هیچ جریمه‌ای را پرداخت نخواهد کرد.» این کمپانی در استناد به این ادعا به تحقیقات مشابهی که قبلأ توسط کمیسیون اروپا انجام و به نتیجه‌ای مشابه ختم شد، اشاره می‌کند.

ایلان ماسک 1.95 میلیارد دلار از سهام تسلا را به خیریه اهدا کرد

طبق اسنادی که به تازگی منتشر شده است، ایلان ماسک در بازه زمانی بین تابستان تا پاییز امسال، بخشی از سهام تسلا به ارزش ۱.۹۵ میلیارد دلار را به خیریه بخشیده است. هنوز مشخص نیست که انتقال سهام تسلا در قالب هدیه به کدام موسسه صورت گرفته است و نامی از دریافت‌کننده(ها) در اسناد وجود ندارد.

گزارش کمک ایلان ماسک به خیریه چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا او در گذشته هم سابقه چنین فعالیت‌هایی را داشته است. برای مثال وی در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۵.۷۴ میلیارد دلار از سهام‌های خود را بخشیده است و وعده کمک ۲۰ میلیون دلاری به مدارس یکی از بخش‌های آمریکا در ایالت پنسیلوانیا و پرداخت ۱۰ میلیون دلار به براونزویل در ایالت تگزاس جهت احیای بافت مرکزی این شهر را داده است. 

بنیانگذار تسلا: سیستم خودران، «افتضاحی» است که می‌تواند آینده این شرکت را به خطر بیندازد

 «مارتین ابرهارد»، یکی از بنیانگذاران تسلا در مصاحبه جدید خود گفته که چندان طرفدار سیستم خودران این شرکت نیست. به گفته او، توسعه سیستم‌های خودران بخشی از مأموریت تسلا‌ در زمان تأسیس شرکت در سال 2003 نبوده است. او همچنین عقیده دارد که تصور خودرو به عنوان یک پلتفرم نرم‌افزاری کاملاً اشتباه است. 

ابرهارد که پیش از ماسک تا سال 2007 مدیرعامل تسلا بوده است، گفت که ایجاد نرم‌افزاری برای خودروهای برقی تا بتوانند به صورت خودران حرکت کنند، کمترین نگرانی او در زمان حضورش در تسلا بوده است. او گفت: 

«بنابراین، به خاطر داشته باشد که تمام این مزخرفات رانندگی خودران FSD زمانی که من آنجا بودم وجود نداشته است. ما در آن زمان هنوز مشغول تلاش روی کارکرد خودروها بودیم و اصلا به آن فکر نکردیم. این موضوع به بودجه بسیار بیشتری نسبت به چیزی که داشتیم نیاز داشت.»

 

پورشه و هوش مصنوعی

پورشه در یک اقدام جالب، حالا با کمک هوش مصنوعی و از طریق اپلیکیشن اختصاصی ROADS by Porsche، بهترین جاده‌ها را برای تجربه یک رانندگی ناب، به مالکین محصولات خود معرفی می‌کند.

با قابلیت جدید این اپلیکیشن اختصاصی پورشه، رانندگان می‌توانند تنها با چند کلیک جاده رؤیایی خود را پیدا کنند. 

کمپانی آلمانی تأکید دارد عملکرد این قابلیت با امکانات اپلیکیشنی مثل گوگل مپس بسیار متفاوت است؛ در اپلیکیشن‌های مسیریاب معمولاً کوتاه‌ترین مسیر بین مبدأ و مقصد به راننده پیشنهاد می‌شود، اما اپلیکیشن اختصاصی پورشه تعداد پیچ‌‌وخم، سربالایی و سرازیری و جذابیت جاده را معیار انتخاب مسیر قرار می‌دهد.

سبک و شناور مثل پر؛ طرح خیره‌کننده معماران چینی برای فرودگاه شهر چانگچون رونمایی شد

شرکت معماری MAD Architects به‌تازگی اعلام کرده است که برنده قراردادی برای ساخت اولین قطب بزرگ حمل‌ونقل هوایی در ترمینال جدید فرودگاه چانگچون چین شده است. این فرودگاه در زمینی 177.6 هکتاری ساخته می‌شود و علاوه بر استفاده از انرژی‌های سبز و ساختارهای پایدار، ظاهری بسیار مدرن شبیه به یک پر خواهد داشت.

شرکت MAD Architects که مقر آن در پکن قرار دارد، در پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که این مجموعه را در شهر چانگچون می‌سازد و قرار است محیط ساختمان‌های آن حدود 270 هزار متر مربع باشد. این ترمینال پس از تکمیل‌شدن، 54 گیت پروازی خواهد داشت و می‌تواند سالانه از 22 میلیون مسافر میزبانی کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!