پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۰۵
نظامی بین الملل - کد خبر : 16065
دوشنبه، ۱۶ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، هشت موشک شلیک کردند

کره جنوبی و ایالات متحده گفتند که در اوایل روز دوشنبه هشت موشک زمین به زمین را در سواحل شرقی کره جنوبی شلیک کردند؛ اقدامی که به گفته این دو کشور در پاسخ به شلیک موشک های بالستیک کوتاه بردی که روز یکشنبه توسط کره شمالی صورت گرفت، انجام شد.

کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، هشت موشک شلیک کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرد این اقدام نمایشی از "توانایی و آمادگی برای انجام حملات دقیق" علیه نقاط پرتاب موشک های کره شمالی یا مراکز فرماندهی و پشتیبانی است.

به نقل از رویترز، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی، که ماه گذشته به قدرت رسید، قول داده است که موضع سخت‌تری علیه کره شمالی اتخاذ کند و با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ماه می در سئول برای ارتقای رزمایش‌های نظامی مشترک و وضعیت بازدارندگی ترکیبی آنها به توافق رسید.

کره شمالی در سال جاری پرتاب های موشکی زیادی انجام داده است و یون گفت برنامه های موشکی و تسلیحات هسته ای این کشور به سطحی رسیده است که تهدیدی برای صلح منطقه و جهان است.

یون در مراسمی به مناسبت روز یادبود کره جنوبی گفت: «کره جنوبی به ایجاد قابلیت‌های امنیتی اساسی و عملی و جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای و موشکی شمال ادامه خواهد داد.»

به گزارش یونهاپ، ارتش کره جنوبی و ایالات متحده بامداد روز دوشنبه در پاسخ به هشت موشک شلیک شده توسط کره شمالی در روز یکشنبه، هشت موشک زمین به زمین را در مدت حدود 10 دقیقه شلیک کردند.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی تایید کرد که هشت سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) شلیک شده است.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده گفت که این رزمایش شامل یک موشک ارتش آمریکا و هفت موشک از کره جنوبی بود.

این فرماندهی در بیانیه ای با استفاده از حروف اول نام رسمی کره جنوبی، گفت: «اتحاد دو کشور به صلح و رفاه در شبه جزیره کره و در سراسر اقیانوس هند و اقیانوس آرام متعهد است.»

 

رزمایش متقابل

موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد کره شمالی که روز یکشنبه به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک شد، احتمالاً بزرگترین آزمایش منفرد این کشور بود و یک روز پس از پایان رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده، انجام شد.

برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته، یک ناو هواپیمابر آمریکایی در رزمایش دوجانبه کره جنوبی و آمریکا، شرکت کرد.

همچنین ژاپن و ایالات متحده نیز روز یکشنبه در واکنش به آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی، رزمایش نظامی مشترکی را برگزار کردند.

کره شمالی که چندین هفته درگیر مبارزه با اولین شیوع رسمی کووید-19 است، از رزمایش های مشترک قبلی به عنوان نمونه ای از ادامه "سیاست های خصمانه" واشنگتن در قبال پیونگ یانگ، علیرغم صحبت هایش در مورد دیپلماسی، انتقاد کرده است.

یونهاپ به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که آزمایش موشکی کره شمالی در روز یکشنبه از چهار نقطه از جمله سونان در پیونگ یانگ انجام شد.

کره شمالی به روند اخیر خود مبنی بر عدم گزارش پرتاب موشک در رسانه های دولتی ادامه داد، که برخی از تحلیلگران گفته اند قصد دارد نشان دهد این آزمایش ها بخشی از تمرینات نظامی معمول است.

مقامات واشنگتن و سئول اخیراً هشدار دادند که کره شمالی برای اولین بار از سال 2017 آماده از سرگیری آزمایش های تسلیحات هسته ای خود می باشد.

ماه گذشته، کره شمالی پس از پایان سفر آسیایی که بایدن در آن با اقدامات جدید برای بازدارندگی این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای موافقت کرد، سه موشک شلیک کرد، از جمله یکی از این موشک‌ها که تصور می‌شود بزرگ‌ترین موشک قاره پیما به نام هواسونگ-17 باشد.

نیروهای مشترک کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به این آزمایش‌ها نیز موشک‌هایی شلیک کردند که به گفته دو متحد، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

ماه گذشته، ایالات متحده خواستار تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل پرتاب موشک‌های بالستیک این کشور شد، اما چین و روسیه این پیشنهاد را وتو کردند و برای اولین بار از زمان آغاز مجازات این کشور در سال 2006، که کره شمالی اولین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی به طور علنی به دو دسته تقسیم شد. 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!