سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۷:۳۷
کرونا - کد خبر : 11027
شنبه، ۲۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

کرمان تندترین شیب ابتلای کرونا در کشور را دارد

هفته گذشته روند رو به رشدی را در همه گیری این ویروس داشتیم و در گزارش های کشوری تندترین شیب کرونا به کرمان اختصاص داشت...

کرمان تندترین شیب ابتلای کرونا در کشور را دارد

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ایران زمین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هفته گذشته روند رو به رشدی در همه گیری این ویروس در استان داشتیم و در گزارش های کشوری تندترین شیب کرونا به کرمان اختصاص داشت.

 دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد بیان کرد: تعداد بیماران بستری، بدحال و فوتی‌های این پیک(اوج) از سایر پیک ها بالاتر است و اگر روند صعودی کرمان ادامه یابد با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

رشیدی نژاد گفت: هزار و ۳۲۸ بیمار بستری داریم و سنگین ترین پیک را در حال حاضر رد می‌کنیم، تعداد بیماران بد حالمان بیشتر است و حدود ۲۰۲ نفر در بخش ICU هستند.

وی ادامه داد: ابتدا در شهرستان های جنوبی و سپس در مرکز کرمان اوضاع سخت و خطرناک است، ما سعی داریم از تمام ظرفیت های داخل بیمارستانی استفاده کنیم و هر گوشه ای که بتوانیم تخت می گذاریم.

رشیدی نژاد با اشاره به اختصاص ۲ بیمارستان بزرگ به این بیماری در کرمان تاکید کرد: به طور میانگین در هفته بیمارستان افضلی پور ۳۲۰ مورد و بیمارستان پیامبر اعظم ۱۸۰ مورد بستری داریم؛ زمان زلزله بم همه بیماران بخش های دیگر ترخیص شدند و امروزه ما نیز در همان شرایط قرار داریم چون وابستگی بیماران کرونایی به بیمارستان بیشتر است.

به گفته‌ی وی، همه تلاشمان این بود که ظرفیت سازی انجام شود و هیچ بیماری در راهرو بستری نشود. رشیدی نژاد همچنین افزود: شاید تعطیل کردن و بستن جواب ندهد، متاسفانه پروتکل هایمان ضعیف است این طور پیش برود بزودی در بیمارستان ها تخت کم می آوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: رشد شهر کرمان در زمینه واکسن قابل توجه بوده همچنین از فرمانداران می خواهیم مردم را تشویق به ثبت نام در سامانه سلامت کنند، زیرا افرادی که واکسن بزنند از مرگ و میر و بدحالی شان کم می شود.

به گفته رشیدی نژاد، ۶ پایگاه واکسیناسیون تاسیس شده و روزی هزار مراجعه کننده می‌توانند واکسن بزنند، همچنین ظرفیت روزی ۱۰ هزار مورد وجود دارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!