پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۴۷
فناوری - کد خبر : 8699
دوشنبه، ۲۳ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

کتاب دیپلماسی بازی‌های دیجیتال منتشر شد

کتاب دیپلماسی بازی‌های دیجیتال در هفت فصل بازی‌های دیجیتال منتشر شد.

کتاب دیپلماسی بازی‌های دیجیتال منتشر شد

به گزارش پايگاه خبري و تحليلي ايران زمين، کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتالمفهوم‌شناسی، جایگاه و ارزیابی» نوشته اکبرنصراللهی (رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ‌ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامیو فرزانه شریفی (مدیر انستیتو ملیبازی‌سازیمنتشر شد.

این کتاب در هفت فصل بازی‌های دیجیتال از واژه‌شناسی تا تاریخچه، ‌اقتصاد بازی‌ها و سپس مطالعه تحلیلی بازی‌های دارای بارایدئولوژی سیاسی و فرهنگی را شامل می‌شود و توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.

در معرفی کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» عنوان شده استاین کتاب به عنوان نخستین اثر ملی در حوزه مطالعه سیاسیبازی‌های دیجیتال، ضمن ارائه مبانی نظری و گردآوری کاملی از دیدگاه‌های پژوهشگران داخلی و بین‌المللی این زمینه، به تحلیل یکی ازمهم‌ترین بازی‌های سیاسی جهان یعنی «بازی ندای وظیفه»  می‌پردازد.

این اثر با رویکرد تلفیق دیپلماسی و بازی برای پژوهشگران بعدی به رشته تحریر درآمده است و مولفان آن بر این باورند که ظرفیت بازیبرای انتقال ایدئولوژی‌های فرامتنی فرهنگی، دینی و اجتماعی بسیار عمیق و در عین حال گسترده است و باید تهدیدها و فرصت‌هایتوامان این رسانه را با هم پذیرفت و از آن برای «بازنمایی مقتدرانه» در برابر «سوءبازنمایی» استفاده شودمولفان همچنین از غفلت وتوجه ناکافی مسئولان داخلی از ظرفیت بازی‌ها در پیگیری اهداف دیپلماتیک انتقاد کرده و گفته‌اند بازی‌های دیجیتال در سالگذشته میلادی بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر بازیکن داشته است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده استجایگاه رسانه بازی به مرحله‌ای رسیده است که در ایران در کنار ورود «بازی‌سازی» به عنوانیک رشته فنی به ‏دانشگاه و انستیتو ملی بازی‌سازی، «مطالعات بازی‌های دیجیتال» که معطوف به پژوهش و رویکرد انتقادی است، برایارتقای بینش دانشجویان در این حوزه به‏ دانشگاه راه پیدا کند.

 علاقه‌مندان برای تهیه و مطالعه کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» می‌توانند نسخه الکترونیک آن را از طریق فیدیبو دریافت کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!