جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۱۶
کتاب و ادبیات - کد خبر : 17027
شنبه، ۱۷ دي، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

کتاب جنجالی شاهزاده هری

قرار است در تاریخ 10 ژانویه کتاب جنجالی شاهزاده هری منتشر شود که بنظر می رسد در اسپانیا این کتاب زودتر عرضه شده و به سرعت هم همه کتاب ها به فروش رسیده ، این کتاب جنجال های زیادی با خود به همراه داشته و روزنامه گاردین نیز به آن واکنش نشان داده و کاریکاتوری در این خصوص منتشر کرده است.

کتاب جنجالی شاهزاده هری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، طبق بیانیه ناشر کتاب، شاهزاده هری از خانواده سلطنتی بریتانیا کتاب خاطراتش با عنوان «ذخیره»(Spare) قرار است رسما در تاریخ 10 ژانویه سال 2023 منتشر کند ، یعنی چند روز دیگر ، با اینحال طبق اعلام رویترز ، نسخا هایی از آن روز پنجشنبه در اسپانیا به منتشر شد که مردم ، رسانه و مطبوعات به سرعت همه نسخه های موجود در آن روز را خریدند. 

در این کتاب بنظر می رسد شاهزارده هری پرده از مسائل مختلفی برداشته و این کتاب را بسیاری از رسانه ها جنجالی توصیف کرده بودند ، رابطه شاهزاده هری با خانواده سلطنتی اش بسیار تیره و تار است ، تا جایی که او به همراه همسرش در سال 2020 از تمامی عناوین سلطنتی دست کشیده و به آمریکا مهاجرت کرده است.

در این کتاب شاهزاده هری به مسائل مختلفی پرداخته که بعضی از آن ها را رسانه ها منتشر کرده اند :

1. احتمالا تکان دهنده ترین افشاگری او مربوط به حمله فیزیکی برادر بزرگش ویلیام باشد که تلگراف در باره آن نوشته است ، در متن کتاب آمده : یقه‌ام را گرفت، گردنبندم را پاره کرد و ... مرا به زمین کوبید ، در ادامه این گزارش می آید که هری اعلام کرده بخاطر این تنش فیزیکی کمرش آسیب می بیند و او برای اینکه همسرش مگان ناراحت نشود تصمیم می گیرد در ابتدا با درمانگرش تماس بگیرد ، اما بعد از این اتفاق همسرش متوجه خراشیدگی پشت کمرش می شود و از این بابت بسیار غمگین می شود .

 

2. شاهزاده هری خیلی کم درباره دوران خدمتش در ارتش بریتانیا چیزی گفته اما بنظر می رسد در این کتاب به موارد خاصی اشاره کرده باشد ، تلگراف در رابطه با این موضوع نوشته بود که شاهزاده در دوران خدمتش در افغانستان خلبان یک هلی کوپتر آپاچی بوده و بیان کرده ، آمار کشته‌های باعث افتخار و شرمم نیست و در آن زمان این کار را صرفاً به عنوان یک سرباز انجام داده ام ، او در ادامه می گوید کسانی را که کشته است در نظرش به مانند مهره های شطرنجی می امده که باید آنها را حذف می کرده ، تگراف به نقل از او نوشته : تعداد کسانی که کشته ام ۲۵ نفر است. این عددی نیست که باعث رضایت من شود اما باعث شرمساری من هم نمی شود.

 

3. در ادامه گزارش های منتشر شده از سوی این کتاب بنظر می رسد  هری از برادرش به عنوان دشمن بزرگ یاد کرده که برای برخی از رسانه ها بسیار تکان دهنده بوده این عنوان ، حتی در گذشته نیز در یک برنامه صبح گاهی در آمریکا مجری برنامه از هری پرسیده شما در کتابتان برادرتان را "برادر محبوب و دشمن بزرگ" توصیف کرده اید و هری نیز سرش را به نشانه تایید تکان می دهد ، البته این قسمت از برنامه هیچ گاه پخش نشده و مجری برنامه مایکل استراهان این موضوع را به تازگی افشا کرده است. و می گوید در ادامه این سوال من شاهزاده هری گفته : همیشه به شکلی عجیب این رقابت بین ما وجود داشته است

 

4. در سال 2005 تصویری از هری در یک روزنامه انگلیسی منتشر شد که هری یک لباس نازی به تن کرده و روی بازوی خود یک سلیب شکسته دارد ، این تصویر در آن سال باعث اعتراض عمومی شد و شاهزاده هری در رابطه با این موضوع نوشته است که در آن زمان 20 سال داشتم و ویلیام و کیت (برادر و همسر برادرش) او را برای این کار تشویق کردند.

 

5. بنظر می رسد رابطه دو جاری یعنی کیت و مگان اصلا خوب نباشد ، هنوز همه رسانه ها و مردم به خاطر دارند که مگان در مصاحبه با اپرا وینفری در سال 2021 گفت ، قبل از عروسی اش با هری ، کیت حرف هایی زده که او را به گریه انداخته و به همین دلیل احتمال دارد هری در رابطه با ارتباط این دو جاری مطالبی در کتابش نوشته باشد. در گزارشی که میل ان ساندی منتشر کرده است به نقل از کتاب هری می نویسد : مگان به کیت که در دوره بارداری پرنس لوئیس بوده به او گفته بخاطر این دوران بارداری و به دلیل هورمون هایش مشکل حافظه و تمرکز دارد و کیت نیز فرزندش را یک ماه قبل از عروسی هری و مگان به دنیا اورده و مگان را بخاطر صحبت هایش مدام مورد سرزنش قرار داده است.

 

6. گزارشات دیگری از این کتاب منتشر شده که گویا هری و ویلیام از پدرشان چارلز سوم خواسته اند با همسر فعلی اش ازدواج نکند و او به خواسته های آنها توجهی نداشته ، هری در کتابش از کامیلا همسر فعلی پدرش به عنوان نامادری شرور یاد کرده است.

 

گفتنی است که هری 12 سال داشت که مادرش پرنسس دایانا را از دست داد ، بنابراین کاملا قابل درک است که او از ان به بعد در شرایط سختی بوده و فشار های زیادی را از سوی پدر ، برادر و نامادری اش تحمل کرده و بعد از ان کیت که به عنوان دوست ، نامزد و همسر برادرش به خانواده سلطنتی اضافه شده است.

در آخر بعد از رسانه ای شدن بخش های زیادی از این کتاب توسط مطبوعات ، گاردین دست به اقدامی جالب زده و از انتشار این کتاب کاریکاتوری کشیده که واکنش پادشاه انگلیس به انتشار این کتاب جنجالی را نشان می دهد. این کاریکاتور توسط بن جنینگز کشیده شده است.

این کاریکاتور که بسیار هم سرو صدا کرده به این شکل است :

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!