چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۰:۴۱
اقتصاد - کد خبر : 8022
سه شنبه، ۲۶ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

کاهش ۸۰۰میلیاردی صفوف فروش امروز نسبت به دیروز

خالص سفارشات فروش سهام از رقم دو هزار و۵۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت تقاضا در سرمایه‌گذاری‌ها بیش از سایرین بود و همچنین حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو) به ۱۳.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد

کاهش ۸۰۰میلیاردی صفوف فروش امروز نسبت به دیروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،به نقل از ایران، در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۸۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۳۲۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وآیند»، «کیسون» و «سنیر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۴۵۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وسپهر»، «شتران» و «قیستو» در نوبت انتظار است.

 شاید بتوان گفت تنها سالی که آجیل روی دست آجیل فروشان ماند نوروز 99 بود؛ شیوع ویروس کرونا سبب شد تا کمتر خانواده ایرانی سراغ خرید آجیل برود، زیرا هراس از گرفتن این بیماری خانواده‌ها را نه تنها از سفر بلکه از خرید انواع سفره‌های نوروزی از جمله خرید آجیل منع می‌کرد.

این روزها با آنکه ویروس کرونا وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی به خانواده‌ها توصیه کرده است که دید و بازدید در نوروز 1400 نداشته باشند اما خیلی از خانواده‌ها از خرید آجیل نگذشتند. چرخی کوتاه و گذرا از بازار و آجیل فروشی‌های سطح شهر گویای آن است که خریدهای مردمی آغاز شده است.

مغازه دارانی که موی خود را در صنف آجیل سفید کرده‌اند می‌گویند: «امسال، اولین سالی است که مردم برای خرید «آجیل مخلوط» رغبت بیشتری داشتند. سال‌های گذشته اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دادند که اقلام آجیل را تک تک خریداری و خودشان بر اساس ذائقه آن را مخلوط کنند ولی امسال ترجیح خانواده‌ها خرید آجیل مخلوط با قیمت مناسب است.»

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۷۳۰میلیارد تومان (۸۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۷۵میلیارد تومان (۲۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو) به ۱۳.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۴۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۵۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۲۰۵میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۱درصد از چهار هزار و ۱۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۲۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۲۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۴۲۰میلیارد تومان خواهد رسید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!