جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۴۳
فناوری - کد خبر : 4417
جمعه، ۲۳ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

کاهش قیمت تلفن همراه تا اوایل تیر ماه

کاهش قیمت تلفن همراه که از چند روز قبل آغاز شده تا هفته اول تیرماه به ثبات می رسد

کاهش قیمت تلفن همراه تا اوایل تیر ماه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از آی‌تی رسان، عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرد که طی دو هفته آینده، حباب قیمت نجومی بازار تلفن همراه از بین می رود. آیدین آرام با تاکید بر کاهش 30 درصدی قیمت تلفن همراه طی روزهای آینده گفت:بسیاری از مدل های تلفن همراه به همان قیمتی که باید باشند برگشته اند، مانند سامسونگ a10s که در زمان گرانی به قیمت 3 میلیون و 300 هزار تومان فروخته می شد، اما اکنون به دو میلیون و 600 هزارتومان رسید. با شیائومی Note8 که 4 میلیون و 200 هزار تومان بود اما درحال حاضر 3 میلیون و 600 هزار تومان است.
 
قیمت ها در اوج گرانی با دلار 16 هزار تومانی محاسبه می شد
وی همچنین راجب تلفن همراه های پرطرفدار گفت: تلفن همراه Redmi8 که با قیمت 3 میلیون و 100 هزار تومان عرضه می شد، به 2 میلیون و 650 هزار تومان کاهش پیدا کرد. قیمت گوشی سامسونگ A30s هم از 4 میلیون و 750 هزار تومان به 4 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. باید به این نکته تاکید کنم اینکه قیمت هایی که در اوج گرانی وجود داشت با دلار 16 هزار تومان محاسبه شده بود، اما قیمت روز گوشی و روند کاهشی آن با دلار 18 هزار تومانی است. 
 
آرام در مورد دلایل افزایش قیمت تلفن همراه در بازار اعلام کرد: افزایش بی رویه تلفن همراه دلایل گوناگونی داشت، یکی از آن ها این بود که تا 31 اردیبهشت ماه همه جا تعطیل بود و فعالیت کسب و کار ها بعد از این تاریخ آغاز شد. طی 22 روز گذشته بانک مرکزی تخصیص بیشتری را برای واردات تلفن همراه در نظر گرفت و بخش عمده ای از تلفن های همراه که در دو ماه گذشته وارد کشور شده نیز به بازار عرضه شده است. 
 
 
تا هفته اول تیرماه قیمت ها به ثبات می رسد
وی راجب کاهش قیمت تلفن همراه اظهار داشت: اگر تخصیص ارز، ترخیص کالا و ثبت سفارش به شکل عادی انجام شود، کاهش قیمت تلفن همراه که از چند روز قبل آغاز شده تا هفته اول تیرماه به ثبات می رسد. همیشه در نیمه نخست سال، بازار موبایل رکود سنگینی را تجربه می کند که تا آخر تابستان ادامه دارد و به همین واسطه، خروجی کالا کمتر است. تعداد اجناسی که در دوماه گذشته ترخیص شده برای چنین بازاری زیاد است. این هم از دیگر دلایلی است که کاهش قیمت گوشی را رقم زده است. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!