شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۲۹
فناوری - کد خبر : 2792
جمعه، ۲۳ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

کاهش بی سابقه ارزش بیت کوین بخاطر شیوع ویروس کرونا

جس کلومبو در تازه ترین مصاحبه خود ویروس کرونا را به ضربه های دوگانه در رقابت بوکس تشبیه کرده که می تواند اقتصاد جهان را به رکود بکشاند.

کاهش بی سابقه ارزش بیت کوین بخاطر شیوع ویروس کرونا


شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی در اقتصاد جهان گذاشته و طبیعتا ارزهای دیجیتالی هم از این قاعده مستثنا نبودند، روز گذشته بیت کوین در کمتر از یک ساعت با کاهش 20درصدی مواجه شد. این میزان کاهش از ابتدای سال 2019 بی سابقه بوده است، هرند در کنار کاهش ارزش بیت کوین دیگر رمزارز های مهم در جهان هم با افت قیمت مواجه شدند. بسیاری از تحلیلگران در این زمینه معتقدند که شیوع کووید19 باعث ایجاد چنین کاهشی شده است، این ارزدیجیتالی که در دورهای بحرانی گذشته مانند پناهگاه امن برای سرمایه گذاران بوده اکنون بسیار آسیب پذیر شده است. برخی از کارشناسان می گویند در چنین شرایطی سرمایه گذاران بهتر از دارایی خود را به پول نقد یا طلا تبدیل کنند تا ریسک کمتری شامل آنها شود.


طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس به مرحله همه گیری جهانی رسیده و اغلب کشورهای جهان را درگیر کرده است، این بیماری خسارت های زیادی را در بازار بورس سراسر جهان به بار آورده است. یکی از تحلیلگران اقتصادی که بحران مالی سال 2008 را نیز پیش بینی کرده بود معتقد است بحران تازه ای در راه می باشد. "جس کلومبو" در تازه ترین مصاحبه خود ویروس کرونا را به ضربه های دوگانه در رقابت بوکس تشبیه کرده که می تواند اقتصاد جهان را به رکود بکشاند.


درپی افت قیمتی بیت کوین، حدود 50 میلیارد دلار از ارزش کل این رمزارز ها از ابتدای ماه میلادی سال جاری کاسته شده است، این واقعه در تاریخ رمزارز ها بی سابقه است. رمزارزی که در 2 سال گذشته به قیمت بالای 20 هزار دلار معالمه می شد اکنون به قیمتی کمتر از 6 هزار دلار رسیده است، قیمت کنونی هر بیت کوین معادل 5055 دلار آمریکا می باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!