جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۱۹
دولت - کد خبر : 10177
جمعه، ۲۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

کاندیداها وعده تصویب FATF را ندهند

اگر چنانچه مصالح کشور ایجاب کند، بالاخره FATF تصویب و تائید خواهد شد

کاندیداها وعده تصویب FATF را ندهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کاندیداها وعده های بی اساس ندهند ، برخی از این وعده ها را غیر قابل اجرا دانست.

آیت الله محسن مجتهد شبستری ، درباره اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری وعده تصویب FATF را می دهند اظهار داشت: تناقض از سوی کاندیداها کار درستی نیست، فردی که در موضوعای نظری دارد باید تا انتها همان نظر خود را حفظ کند مگر آنکه با دلیلی متقن قانع شود ولی تغییر حرف و دیدگاه بدون دلیل و صرفا بخاطر رای آوری درست نیست.

وی در مورد احتمال ردصلاحیت کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات گفت: این بستگی به نظر شورای نگهبان دارد، شورای نگهبان اگر احساس کرد که تخلفاتی در تبلیغات انتخاباتی صورت گرفته رد صلاحیت فرد طبق قانون بعید نیست. اگر کاندیدایی تخلف بین و آشکار داشته باشد و یا صحبت هایی مطرح کند که برخلاف قانون و مصالح کشور باشد ممکن است در احراز صلاحیت او تجدید نظر شود و در مراحل بعد اگر تخلفات تکرار شود و وعده های پوچ و تهمت زنی را همچنان در پی بگیرد و اینها را تکرار کند، ممکن است از نظر قانونی در احراز صلاحیت او تجدید نظر شود، کاندیدا باید تخلفات خود را جبران کند.

شبستری در خصوص مناظرات هم گفت: امیداورم بحثی که در مناظره اول شاهد بودیم تکرار نشود و نامزدها صادقانه حرف بزنند و مطابق با سوال، صحبت کنند و حاشیه نروند و ان شاءالله کاندیداها با وقار و منطقی حرف زدن، برنامه های خودشان را بیان کنند.

عضو مجمع تشخیص درباره وعده تصویب FATF از سوی کاندیداها بیان کرد: وعده دادن در انتخابات راجع به این مطالب اصلا درست نیست، باید وقت آن برسد اگر چنانچه مصالح کشور ایجاب کند، بالاخره FATF تصویب و تائید خواهد شد. در زمان بررسی و پس از شنیدن نظر دولتی ها نظر خود را اعلام می کنیم، چون معایب FATF را بیشتر از مزایای آن می دانیم اگر ادله ای آورده شود که محاسنش بیشتر از معایبش است آنوقت تصمیم نهایی را می گیریم.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!