شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۲۴
المپیک - کد خبر : 14312
پنجشنبه، ۱۸ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

کانادا به تحریم دیپلماتیک المپیک می پیوندد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد، این کشور در تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن در ماه فوریه به متحدان خود می پیوندد تا پیامی را در مورد سابقه حقوق بشر چین به جامعه جهانی ارسال کند.

کانادا به تحریم دیپلماتیک المپیک می پیوندد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نخست وزیران انگلستان و استرالیا، از آنجایی که سایر متحدانشان به تحریم دیپلماتیک المپیک چین پیوسته اند، روز چهارشنبه اعلام کردند که از لحاظ سیاسی المپیک زمستانی را تحریم خواهند کرد. 

به نقل از رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به آنچه که ایالات متحده آن را نسل کشی علیه اقلیت مسلمان در منطقه سین کیانگ چین می نامد، اشاره کرد. چین تمام موارد نقض حقوق بشر را رد می کند.

ترودو به خبرنگاران گفت: «بسیاری از متحدان در سراسر جهان به شدت نگران نقض مکرر حقوق بشر توسط دولت چین هستند. به همین دلیل است که ما امروز اعلام می کنیم که هیچ نمایندگی دیپلماتیکی به المپیک پکن نمی فرستیم.»

سخنگوی سفارت چین در کانادا در بیانیه ای کتبی ترودو را به طرح ادعاهای نادرست متهم کرد.

او نوشت: «بر اساس سوگیری های ایدئولوژیک و همچنین دروغ ها و شایعات، کانادا و تعداد انگشت شماری از کشورهای غربی به طور آشکار درگیر مانورهای سیاسی با تلاش برای برهم زدن روند آرام بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی پکن بوده اند. عملکرد ناشیانه آن ها به سختی می تواند چیزی را ثابت کند و محکوم به شکست می باشد.»

ورزشکاران کشورهای شرکت کننده در تحریم دیپلماتیک همچنان در بازی ها شرکت خواهند کرد و ترودو گفت که تیم کانادایی از حمایت کامل اتاوا برخوردار خواهد بود.

کانادا که در سال های اخیر شاهد بدتر شدن روابط با چین بوده است، یکی از کشورهای پیشرو در ورزش زمستانی در جهان است. این کشور در رده بندی مدال های بازی های 2018 کره جنوبی سوم شد.

ترودو اشاره کرد: «ما در طول سال‌های گذشته نگرانی‌های عمیق خود را در مورد نقض حقوق بشر کاملاً روشن کرده‌ایم و این تحریم سیاسی، ادامه نگرانی‌های عمیق‌مان است.»

ملانی جولی، وزیر امور خارجه گفت که کانادا باید پیامی قوی به پکن بفرستد.

در اوایل این هفته، رئیس اپوزیسیون رسمی محافظه‌کاران از دولت لیبرال خواست تا به تحریم بپیوندد و ترودو را به اتخاذ موضعی بسیار نرم با چین متهم کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار المپیک
پربیننده‌ترین اخبار المپیک
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!