شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۵:۰۴
سیاست - کد خبر : 7722
جمعه، ۱۵ اسفند، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

کاشت دو نهال به دست رهبری در روز درخت کاری

رهبر انقلاب به مناسبت روز درختکاری دو اصله نهال میوه را در محوطه حیاط بیت رهبری غرس کردند.

کاشت دو نهال به دست رهبری در روز درخت کاری

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین؛ پیش از ظهر امروز ۱۵ اسفند ماه ۹۹ .حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت روز درختکاری، دو اصله نهال میوه در حیاط بیت رهبری کاشتند

سپس رهبر انقلاب اسلامی طی سخنانی، عامل مهم در زندگی و در ساخت تمدن بشری را گیاه و فضای سبز برشمردند و با تاکید بر ریشه‌های معرفتی و دینی توجه به محیط زیست، فرمودند: کاشتن درخت و نشاندن نهال از جمله‌ حسناتی است که در شرع مقدس اسلام بر آن تأکید شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه در قانون اساسی نیز محیط زیست از اهمیت برخودار است، خاطرنشان کردند: فعالیت‌های محیط زیستی، فعالیت‌های دینی و انقلابی است و نباید به آنها نگاه تجملاتی و تزئینی شود.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به تنوع زیستی و اقلیمی کشور اشاره نمودند و آن را بستری مناسب برای فعال شدن آحاد مردم و جوانان در حوزه محیط زیست دانستند و از تخریب جنگل‌ها، منابع طبیعی و سفره‌های زیرزمینی به‌دست افراد سودجو ابراز تأسف کردند و گفتند: تخریب محیط زیست بلای بزرگی است که آینده بشر را هدر می‌دهد، بنابراین مسئولان و همه مردم باید در مقابل آن بایستند.

ایشان در رابطه با حوادثی مانند آتش‌سوزی جنگل‌ها و یا خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها، فرمودند: این حوادث قابل پیشگیری است و مسئولانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، دچار تقصیر هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن اشاره به مسئله کرونا در آستانه سال نو، تاکید کردند: سال گذشته در ایام عید، مردم عزیز به توصیه‌ها کاملاً عمل و بلای بزرگی را از سر کشور دور کردند اما امسال خطر بیشتر و فراگیرتر است بنابراین امسال هم همگان توصیه‌ها را رعایت کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد باید عمل شود. اگر سفر را ممنوع کردند، مردم به سفر نروند، بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود با بیان تاثیر کرونا بر زندگی مردم و ایجاد مشکلات معیشتی برای آن‌ها، گفتند: اگر کرونا ادامه پیدا کند مشکلات معیشتی بیشتر خواهد شد، بنابراین باید با همکاری همه، این بیماری هر چه زودتر برطرف شود.

ایشان از گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم در آستانه سال نو ابراز نارضایتی کردند و افزودند: این وضع در آستانه عید غصه بزرگی ایجاد کرده است. البته اجناس مانند میوه‌ها فراوان است اما قیمت‌ها بسیار بالاست که سود این قیمت بالا هم به جیب باغداران زحمتکش نمی‌رود، بلکه نصیب دلال‌ها و واسطه‌های سودجو می‌شود و ضرر آن به مردم می‎‌رسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر این موضوع که مسئولان باید مشکلات معیشتی و گرانی را برای مردم حل کنند تاکید کردند و گفتند: این مشکلات، همه راه‌حل دارد و بارها در جلسات متعدد این نکات را تذکر داده و راه‌حل‌های مورد نظر کارشناسان را به مسئولان گفته‌ایم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!